Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (15)

Iloista tiistaita!

Viime yö meni todella levottomasti, sillä kävin vessassa varmaan noin kahden tunnin välein. Jokaisen vessassa käynnin yhteydessä join aina pari lasia vettä, mikä takasi sen, että taas sai herätä muutaman tunnin kuluttua uudestaan, jihaa. Onneksi miehellä on hyvät unenlahjat, eikä hän häiriintynyt öisestä ravaamisestani. Hänen piti nousta viideltä töihin, joten sen vuoksi toivoin, että hän saisi rauhassa nukuttua.

PALJON ONNEA HEDDASTIINALLE PIENESTÄ NYYTISTÄ! =)) Hienoa, että kaikki meni hyvin ja voimia pienokaisen hoitoon!

Olipa rauhoittavaa lukea viikonlopun ja maanantain pinoa, kun te muutkin kerroitte, että teillä on rauhallisia maha-asukkeja. Oma pienokaiseni on varsin rauhallinen; välillä tuntuu liikehdintää, mutta hänen asentonsa on sellainen, ettei hän nyt kuitenkaan pienillä jaloillaan jyskytä kohdun seinämää vasten niin, että minä sen tuntisin. Minullakin on kyllä taaksepäin kallistunut kohtu, mikä voi vaikuttaa asiaan. Toiseksi pienokaiseni on vielä poikittain kohdussa, minkä vuoksi potkut eivät tunnu kohdun yläosassa.

Joko olette pakanneet sairaalakassin? Oletteko vuoranneet patjanne jollain muovilla tms. mahdollista lapsiveden menoa varten? Minä suunnittelin, että jäätyäni äitiyslomalle opettelen välittömästi sitomaan kantoliinan ja taittelemaan harsot, mutta näyttää siltä, että tämäkin äitiyslomapäivä menee leipoessa ja juoksevien asioiden hoitamisessa. Ehkä pääsen huomenna tai ylihuomenna harsojen ja kantoliinan kimppuun.

Potkua päivään! ;)

pazzepartout rv 35+5

no tulihan tuossa jo Franklin..hetki siis aikaa kirjoitella, kun poika tapittaa telkkua:)

Mulla vointi on ennallaan. Hikikarpalot vaan valuu joka puolelta ja ahistaa niin maan per***eesti tää kuumuus. Vauva on ollut hiljainen koko pvän. Soitin neuvolaan, että saisko ajan s-äänten kuunteluun. Käskivät vaan mennä ä-polille..

No, soitin sitten Naistenklinikalle ja viiden väärän numeron jälkeen sain käsiini töykeääkin töykeämmän kätilön, jonka mukaan neuvola hössöttää eikä mulla tai vauvalla mikään ole hätänä. Että 10 liikettä vuorokauessa riittää tässä vaiheessa raskautta! (Kun olen aina ollut siinä käsityksessä (nla myös) että se olisi 10 liikettä tunnissa.) Jäi kurja olo siitä puhelusta ja siitä hemmetin kätilöstä...:(

En mä sitten lähtenyt käymään missään...alkoi pikkuinenkin sitten ilmoitella kyllä itsestään taas. Mutta rauhallisemmin kuin ennen. Kaipa siellä masussa on kaikki ok...ottaa vaan pattiin se kätilö. Kuinka se uskaltaa diagnosoida puhelimessa tuolla tavalla?! Ottaisko se sitten vastuun, jos vauvalla oliskin joku hätä? Luulis, että olisi käskenyt näytille tai jotain...mutta ei. Päinvastoin, piti mua vainoharhaisena ja ylireagoivana bimbona...jeah.

Loppupeleissähän tässä omilla ollaan. Omaa järkeä pitää käyttää ja omiin vaistoihin luottaa. Mä uskon ja luulen nyt, että vauvalla on kaikki hyvin, joten se siitä.

Haluaisin kyllä sittenkin vaihtaa sairaalaa ja mennä Kätilöopistolle synnyttämään, missä mun np ja rakenne-ultratkin on tehty. Harmi vaan, että menin sinne pelkopolille Naistenklinikalle...olen nyt kahden vaiheilla, että minne sitä sitten menisi. NKL ei kiinnosta sen laitosmaisuuden ja töykeyden takia ja kun siellä ei ole niitä perhehuoneita juurikaan...mutta siellä on taas sitten tiedot mun edellisestä synnytyksestä, pelkopoliraportit sun muut...

Mieskin haluaisi mieluummin Kätilöopistolle, jotta saatais perhehuone ja mies mukaan alusta saakka....Täytyypi jutella asiat vielä neuvolassa huomenna.

Sieltä sitten enempi lisää..

sitruska rv 37+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

niin, pienokaiseni ei siis potki kohdun yläseinämää/-osaa vasten, vaan liikkeet tuntuvat oikealla puolella kohdun sivuosassa. Nyt tuosta viestistäni saa sen käsityksen, etten tunne liikkeitä ollenkaan, mikä ei pidä paikkaansa. Huomaa, ettei ole tullut yöllä juuri nukutuksi. =)

pazzepartout

Minulla oli viime yö samanlainen, kuin jollakin toisellakin (nikki hukassa) täällä. Eli ensin en saanut unta ollenkaan ennen 1 yöllä ja sit ravasin 2h välein wc...oli niin kauhean kuuma yrittää maata tuolla makkarissa...olo oli tosiaan kuin rantautuneella valaalla...hiki virtasi ja jalat oli pakotuksesta hellänä. Silloin olin valmis synnyttämään vaikka heti. Makasin ja kiljuin miehelle, että toisi kylmää juotavaa, joka tietenkkin teki työtä käskettyä. On se herttainen!!!

No ihmeen pirteä olen näin huonosti nukutun yön jälkeen. Olen kerinnyt jo esipesemään nuita tuttipulloja vauvalle et ei tarvii kuin keitellä ne kun tullaan sairaalasta.

Olen tällä kertaa " viisaampi" ku edellisellä kerralla imetys alussa tuntui niiiiiin kipeältä niin pumppaaminen pulloon oli kivuttomampaa.

Tietty imetänkin, mutta yöt on kiva mennä ilman pahimpia kipuja, kun muutenkin väsyttää!

No se siitä...

Heddastiinalle ONNEA!!!

Meitähän alkaa olla jo useampia, jotka on jo saanut nyyttinsä kainaloon.

Liikkeistä huolestuin itsekkin nyt kun luin teidän kirjoituksia.

Eilinen oli kyllä sellainen touhu päivä, että liikkeet varmaan jäi sen takia huomaamatta, mutta nyt aamulla on ollut hieman hiljainen.

Monta liikettä pitää ja missä ajassa tuntea????

Mulle ei ole mitään nlassa nuista kerrottu. Sanottu vaan, että seurailla liikkeitä.

No mutta nyt pitää alkaa kasaamaan tytölle toi isojen tyttöjen sänky!!

mutsi 37+jotain.

Kotona ollaan taas!!

Lääkäri laitto kotiin taas eilen. Aamukierroksella sano et se kattoo ultralla vauvaa,kun sen syke oli taas 170-180. Mitäs kun vauva touhuaa koko ajan masussa. Ei siel ollu sit mitään hätää. Vettä oli tarpeeksi ja virtaukset hyvät.Kätilö anto vaan verenpainetabletteja mukaan ja sano et keskiviikko aamuna takaisin laitokselle. Se oli varannu lääkärillekin ajan keskiviikoksi. Saa nähä onko tuol alhaalla tapahtunut mitään viime viikon torstain jälkeen. Omia supistuksia on ollu muutama ja vihlontaa todella useasti. Kyllä se sais tulla jo ulos masusta. Alkaa ihan ahistaa. Heh,lääkäri sano et kypsytellään tilannetta (kun ei anna niitä käynnistys tabletteja mulle).Musta tuntuu et ne kypsyttelee mun hermoja ennenmmin kun paikkoja alapäässä.=)

Muutenkin ahistaa kun kaikki jo soittelee ja kyselee et joko sulla on nyytti maailmassa. Ihan kun en sitte ilmottelis asiasta kun on valmista. Kuis muilla?

Toivottavasti seuraavan kerran kun tulen kirjottelee on jo jotain valmista....saa nähä.. =/

Kultanauha ja Nyytti 38+2

Ohhoijaa.." hyvin" nukuttu yö takana.. Oli jopa viileä makkari, että sai nukuttua. Tosin ukko tuli pellolta joskus puolen yön aikaan, sitten se meni vielä naapurin paalikonetta korjaamaan, että se pääsee pellolle. Sen jälkeen se söi (onneksi ei koluutellut ja rämistellyt niinkuin yleensä) ja kävi pussailemassa vähän väliä sekä kävi suihkussa. No, sieltä tultuaan se herätti, että pässi on päästään kiinni verkossa! Argh, ei muuta kuin lähde kolmen aikaan yöllä vääntämään sitä irti siitä! No, onneksi se ei ollut siinä oikeasti kiinni, vaan se oli taas niin tyhmällä päällä, ettei ymmärtänyt pujottaa sitä taaksepäin! No, lammas on lammas..tulin taas siihen tulokseen! Sitten melkein suihkuun, kun toiset kiehnäsi jalkoja vasten ja sitten takaisin sänkyyn. No, siinä sitten jotain vielä puhuttiin ja alettiin nukkumaan..Heräsinpä sen verran, että pyörin melkein puoli 5 asti :/ Sen jälkeen vetikin suonta aina alimmaisesta jalasta tietyin väliajoin ja piti yrittää kääntää kylkeä..Se ei ole enää mitenkään mukavaa, kun mulla on makuuasennossa alaselkä ja lantio ihan sairaan kipeät, kun liikkuu! Ei kiva!

No, aamulla sitten ukon kello soi 9.00 ja noustiin kaikki ylös. Olin lähdössä viemään tyttöä hoitoon, kun huomasin että lampaat on karkuteillä! ARGH! Mä tuun hulluksi noiden kanssa! Moneen viikkoon ei ole tullut vettä, joten eihän tuolla pellollakaan mitään uutta kasva! Odotan innolla loppuviikkoa, kun lupasi vesisateen!! No, pitää vain muistaa viedä niille lisää evästä tuonne aitaukseen niin pysyvät siellä. Sain aamulla paikattua sen aitauksen " heikoimman lenkin" mistä olivat älynneet pois tulla! Jospa nyt pysyisivät..

Kohta pitäisi lähteä käyttämään anoppia kaupassa, kun sillä ei ole ajokorttia. Sitten pitäisi pestä vielä ne 2 mattoa kuivumaan. Toisen saankin sitten juhannukseksi keittiöön :) Pitäisi varmaan huomenna taas imuroida ja pesaista tuota lattiaa. Meidän kissasta lähtee ihan älyttömästi karvaa ja sitten se vielä kiehnää joka paikan >:( No..eipä sille vanhan kissan karvanlähdölle voi mitään..taitaa olla sen hormonit vain niin sekaisin jo..

Voih, kaikki suunnittelee juhannusmenoja. Voisinpa minäkin lähteä johonkin mökille järven rannalle ja mennä uimaan kun siltä tuntuu!! Nyt täytyy vain tyytyä tuohon kylmään suihkuun. Puhuttiinkin ukon kanssa, ettei tohdi lähteä paljoa omaa pihaa kauemmas jos lähtö tulee, kun muutenkin on synnärille se 70 km. Korkeintaan käydään tuossa viereisellä mökillä, jossa on ukon sukulaisia tai sitten ollaan vain ihan kotosalla ja grillaillaan..

No, mutta nyt pitäisi varmaan lähteä tekemäänkin jotain ;)

~suviande ja öttiäinen 38+4~

Ensin: ONNEA HEDDASTIINA!!!

Olen ollut mökillä viikon verran ja eilen palasin stadiin, neuvolaan. Landella oli ihanaaaaa!! Lepäsin ja lepäsin ja lepäsin. Lapset oli ihan huippuja, leikki paljon ittekseen, jopa meidän 1.5 v. neiti, kun sai saavillisen vettä nokan eteen!!! Äitini auttoi paljon ja tuntuu siis todella että paikan vaihdos teki superia!!

Mieheni oli sillä välin järkännyt mun tietämättä melkeen koko huushollin uusiksi! Uudet, (yhdessä toki aikasemmin) valitut huonekalut odottivat täällä kun tulimme kotiin! Kasattuina ja oikeilla paikoillaan!! Sain melkeen heti lähteä matto ja verho ostoksille!! :) Eilen vaihdoin vielä ruokailuryhmän tuolien kankaat! Tuntuu kun olis ihan eri asunnossa ;-) Kaikki vanhat värit vaihtui uusiin!!!

Yläkerran hän aikoo laittaa huomenna, huonekalut kuullemma jo varattuina kaupassa!

Ihanaa kun mies oli tehnyt tämän kaiken, aivan mieletön ylläri!!!

Eilen neuvolassa kaikki ok, paitsi että joudun tänään käymään sokerirasituksessa.. :( Sf- mitta sen verran iso, 35,5cm. Terkka mittas kahteen kertaan, mutta niin reippaasti yläkäyrillä mennään, että päätettiin yhdessä että katotaan se sokeri. Pissassa ei ole kertaakaan ollut sokeria, enkä oikeen usko että mitään olis, mutta hyvä varmistaa!

Nyt on vaan ihan julmettu nälkä.. Aika on kahdeksalta, joten kerkeen kyllä aika vihaseks tulla ennen kuin saan aamiaista syödä. Pakkaan eväät mukaan, jotta saan heti sit jotain syötävää!

Muuten tosiaan kaikki ok, painoa tullut tähän asti 17 kg:tä, hienoa muuten Suviande, sulla ei ole tullut yhtikäs mitään, vaan olet laihduttanut ja reippaasti raskautesi aikana!!!! VAU!

Hb on edelleen korkea vaikken rautaa syökkään ja verenpaine matala.

Poika alhaalla, mutta ei ole kiinnittynyt vielä..

Mä rupeen olemaan aika malttamaton tän odotuksen suhteen, haluaisin sen vaavin jo nyt! Odotan synnytystä, siis ihan sitä aitoa tapahtumaa.. hullulta kuullostaa, mutta mulla on sen verran hyvät kokemukset mun edellisistä synnytyksistä! Suppareita on välillä tiuhaan, mutta eivät sitten kuitenkaan vielä johda mihinkään. Hyvä vaan toisaalta, saa poika kerättyä sitä rasvakerrosta ennen kun syntyy!

Kunhan sokereissa ei ole mitää, ettei siitä mitään 7-kilosta synny.., mun edelliset on ollu 4235g ja 3725g, eli en kyllä ihan sinttiä odota nytkään. Terkka arvioi että olis alle neljä kiloa tämä kuitenkin.

Ihanaa kun on niin mahtava sää. Ite olen nauttinut suuresti auringosta kotipihalla bikineissä (naapurit laittavat kohta varmaan asuntonsa myyntiin.. ;)) Ruskettunut olen kivasti, masukin on saanut nätin päivetyksen. Enkä ole palanut (rasvaan kyllä hyvin lasten 25 suojakerroin rasvalla) vaan rusketus on tasainen, no joo siis etupuolella!

Lasten altaassakin on tultui pulikoitua =) ja mehujätskejä menee ja paljon!

Tsemppiä ja oikeen aurinkoista ja hikistä päivää kaikille!!

maryanne + poika 37+1

***mahassa murisee vihaisesti*** ;-)

Hui, sulla on ollut ihan kiitettävän kokoset pikkuiset!! =)

Joo mulla on ollu pissa ihan puhdas joka kerta.

Nyt vaan oli niiiiin iso sf- mitta, ekaks mittas jopa 36, mutta pikkasen ajan kuluttua vauva oli vaihtanut asentoa ja terkka sai luvuiks 34.5cm.

Mua ei passitettu edellisessä raskaudessa sokerirasitukseen, ekan kanssa olin kyllä, sillon tais olla kerran sokeria pissassa. Mutta en joutunut silloin dietille, eli kaikki oli ok. Samoin toivon nyt!

Paastoarvo oli tänään 4.1, loput tiedän huomenna!

Mulla on jokasen raskauden aikana tullut suurinpiirtein se 20 kg:tä painoa, mutta sen tähden noihin rasituksiin ei ole laitettu..

maryanne

... kävin neuvolassa ja täti oli vaihteeksi tosi empaattinen mun ruikutuksille. Kaikki oli ihan ok, painoa kerrankin vaan +500g, mutta hemppa oli laskenut edelleen ja oli nyt 91. Pitänee yrittää muistaa ottaa sitä rautaa joka päivä. En mä tässä raskaudessa olekaan vielä ottanut kuin viikon ajan säännöllisesti kun vatsa ei tykkää.

Tätskä sanoi myös että vauva olisi laskeutumassa, ainakaan sf-mitta ei ollut kasvanut tuosta edellisestä 39:stä. Helpotuksen huokaus.

Eilisessä angstissa unohtui tärkeä juttu, eli sydämelliset onnittelut HEDDASTIINAlle nyytistä!! Kai me kaikki tästä ennen pitkää poksahdetaan ;)

t. Pöppis 38+2 (aina päivää pitemmällä)

Täällä sitä painetaan näissä helteissä räkätaudin kourissa. Itsellä sitä ei vielä ole mutta tuo 1v 5kk tyttö on valitettavasti saanut sen ja sain viime yönä muistutuksen siitä mitä yövalvominen oikeasti lapsen kanssa on. Siinä omat vessareissut ei tunnu missään. Inhottava olo jo toisen puolesta kun nenä on täynnä räkää eikä osaa niistää ja itkeskelee tuskaista oloaan. Taitaa tulla kotipäivä kun ei tuonne helteisiin viitsi lähteä kun pitäisi kumminkin laittaa nuhan takia " kunnolla" päälle ja neiti hikoilee jo nyt sisällä pelkässä T-paidassa. Taidetaan keksiä jotain kivaa sisätekemistä. Jos sitä vaikka maalaisi vesiväreillä :) *edellinen kerta hyvin muistissa :)*

Kävin eilen aamulla neuvolassa tapaamassa vikan kerran lääkäriä. Mitään maata mullistavaa ei ollut tapahtunut. Paikat hiukan pehmenneet ja kanava lyhentynyt 1cm eli jäljellä vielä 3cm. Arvioi et jos laskettuun aikaan menee niin syntyisi samankokoinen kuin esikoinen oli syntyessään (3650g/51,5cm rv 39+4). Verenpaineet olivat hyvät, 107/73,alapaine pysynyt nyt korkeammalla. Sain samalla reissulla terkalta monistelappusen tuosta Calmette-rokotteesta ja teimme illalla päätöksen että emme anna vauvalle kyseistä rokotusta.

Ensi viikolla mennääkin sitten taas terkan vastaanotolle. Kiva kun noiden lomat rupes nyt pyörimään niin selitä sijaiselle asiat aina uudestaan ja uudestaan. Ehkäpä tuostakin selvitään kunnialla.

Nyt pikkuinen nuhanenä huutelee tuskaisena äitiä joten paras mennä. Helteistä tiistaita kaikille.

Neppe rv 36+0 kera suloisen nuhanenän

Alkaa olla meillä näitä viikkoja jo sen verran että eiköhän juhannuksen seutuun tai viimeistään vähän jälkeen ala poksahdella enemmänkin. Itse ainakin olisin ihan valmis, tosin mies esitti toivomuksen että jos sitten juhannuksen jälkeen vasta synnyttäis kun sopisi töiden puolesta paremmin ;)

Toisesta rinnasta tuli vähän maitoakin jo. Hassua, tuplia odottaessa ekat pisarat nähtiin vasta useampi päivä synnytyksestä vaikka synnytys käynnistyi siis ihan suppareilla normaalisti. Tykkäsin imettää ja toivon kovasti että se puoli hoituu hyvin tällä kertaa.

Meillä on matkaa synnärille 130 kilsaa ja vähän jänskättää miten sinne osaa ajoissa lähteä. Tuplia odottaessa tuli suppareita 3 min välein kun aloin epäilemään että oliskohan tämä nyt sitä... Onneksi olin jo osastolla!

Kamalasti turvottaa eikä mitään oikein jaksa tehdä kun on niin kuuma.

Jaksamista heinämassuille helteeseen!

Virna 37+6

Hassua miten monena päivänä tulee kipeäitä suppareita mutta mitään ei tapahdu. No, jospa ne kuitenkin avais kohdunsuuta.

Neuvolareissu oli tänään tosi turha. Kaikki oli ok, hyvä niin, mutta 10 min neuvola-ajan takia meni koko reissuun kolme tuntia (kotoa matka pysäkille, bussi starttas nenän edestä, seuraavan odottelua 15 min, pysäkiltä yli kilsa tk:een, sit neuvolan jälkeen pysäkille, bussi lähti taas nenän edestä, 30 min odottelu seuraavaa ja sitten taas pysäkiltä kotiin jotain 1,5km-2km). Argg. Ja koko ajan kävellessä supisti (mutta eipä muulloin tänään).

Sit vielä bussissa joku känninen keski-ikäinen äijä tuli viereen istumaan, sönkötti jotain ja hipelöi mun kättä. Kaiken lisäks se jäi pois MUN pysäkillä. Oli pakko ajaa seuraavalle, ettei lähtenyt seuraamaan. Yök! No, viehätysvoimaa siis vielä on??! Liekö edes tajunnut mun mahaa. Ainoa hyvä puoli reissussa oli se, että mun äiti oli meillä eikä tarvinnu mennä tytön kanssa neuvolaan.

Mun sf oli ekalla mittauksella 37, sit pyysin uusinnan ja se oli 35. Viime viikolla oli 34,5. Terkka sanoi vaan, että ihan vauvan asennosta kiinni. Mistään sokerijutuista ei kyllä puhuttu!

Kaveri sanoi, että jos menee vedet eikä vauva ole laskeutunut pitää mennä vaakatasossa sairaalaan. Eli jos omassa autossa ei onnistu niin ambulanssilla sitten. Mä en oo kuullutkaan ennen tuosta! Napanuora voi kuulemma luiskahtaa ulos. Keski-Suomen keskussairaalan ohjeissa on vaan, että jos lapsivesi on hyvänväristä niin max 6h voi odotella suppareita kotona. Jännä miten erilaiset ohjeet. Kaverin siis piti lähteä heti menemään sairaalaan.

Joko teillä kaikilla on nimet päätetty? Meillä ehkä nyt on kutsumanimet päätetty molemmille sukupuolille. Mies taitaa alkaa suostua mun suosikkeihin! :)

Mies on huomisen ja torstain töissä myöhään ja sen jälkeen 2.7. asti kotona. Jee! Perjantaina alan saunoa ja siivoilla kovasti, kun mies on kotona lapsenvahtina, niin minä lähden synnyttämään! No joo, saapi nähdä...

Tsemppiä Suviandelle eläinten kanssa. Ihaniahan ne on, mutta niiin työläitä usein... ;)

Pärjäilkää! Tähän helteeseen meinaa kuolla...

Lh 38+5

Huomenia!

No nyt alkaa tällekkin kesäihmiselle nämä helteet riittää..olisipa edes suihku kotona jonne voisi säännöllisen epäsäännöllisesti piipahtaa mutta no can do.

Minulla on alkanut särkemään päätä ja eilen neuvolassa pohdittiin että toivottavasti johtuvat vain näistä ilmoista mutta varmuudeksi mittailen verenpainetta ja eilen illalla se olikin 124/76..melko korkia mutta neukka sanoi että jos menee 140/90 niin sitten kiireen vilkkaan sinne tai äitipolille.

Sain myös lähetteen synnytystapa arviontiin pituuteni vuoksi.Hmm,pääsee taas kurkkaamaan kohtuun :)

Muutama päivä vielä ja sitten lähdemme Viroon juhannusta viettämään.Ihanaa,oikein odotan sitä reissua.Hyvät ja parhaat ystävät mukana(itseasiassa Goren kummit).

Kohta pitää lähteä viemään koiraa eläinlääkäriin ekinokokkoosi madotukseen ja samalla uittamaan omia varpaita ja koiraa.Huh tätä hellettä oikeasti,nyt on pakko jo myöntyä!!!

Faktoista vielä:

Sf-mitta oli kasvanut yhdellä centillä ja on nyt 30senttiä

B-Hb 135(rautaa en ole siis onneksi syömään)

Paino jo 68,ennen raskautta 55kg..ja miten jaksoin silloinkin valittaa että olen niin " läski" :)

Mutta mulle on se ja sama paljon se vaaka nyt näyttää,näyttää sen minkä näyttää.

Jeah! Yritetään jaksaa tämäkin päivä hyvillä mielin.

Oumai ja gore rv 34+5

Maryanne:

Onko sulla virtsa ollut OK?

Kun mua vähän kummastuttaa, nyt olen siis rv34+5. Edelliset vauvat painoivat 4810g ja 4855g, kummallakin sokerit tosi alhaalla synnyttyään.

Painoa mulle tullut tämän raskauden aikana 22kg. Viimeksi viikkopainonousu oli melkein 1,5kg!

Mut pissa siis ok, eikä terkka edes maininnut mitään sokerirasituksesta.

Kävin kyllä siis rv 28 siinä ja arvot olivat 4,1-10-8,1.

Parin tunnin kuluttua menen taas siihen jalan ultraukseen...viikko sittenhän mulla järkyttävä pohjekipu, mikä ei onneksi enää vaivaa mut varmuuden vuoksi Vielä käyn siinä.

Voi että tuolla on lämmin! Kävin postilaatikolla äsken, ihan sellainen trooppinen kostea lämmin sää...meillä tuli illalla puoli tuntia vettä kuin saavista kaatamalla. Nyt aurinko porottaa taas täydeltä taivaalta.

Lapset nukkuvat vieläkin, vaikka illalla nukahtavat aina yhdeksän aikaan, taitaa tuo lämmin sää imeä niistäkin mehut...

Ras-mam rv 34+5

Vietettiin sitten esikoisen synttäreitä vielä kahden kummin voimin ja tuohonhan se synttärisankari sitten viimein nukahti... Tein toisen kakun ja salaatit jne ja pikkasen oli kuuma! Uuni päällä ahtaassa keittiössä muutaman tunnin. Onneksi syötiin sit ulkona, jossa tuuli edes vähäsen. Pystyin jopa teetä juomaan:)

Kauhukseni totesin viikonlopun aikana tulleen melkein 3kg painoa lisää. Nesteitä varmasti, mutta olen kyllä herkutellutkin. Paino onkin pystynyt toukokuun alusta lähtien samassa. Turvotukset välillä heittäneet ylöspäin. Onkohan poju kasvanut mahassa samaa tahtia? Iiks, kun joudun sen vielä ulos punnertamaan.

Alan olemaan aikas kypsä tähän kuumuuteen ja raskauteen. Voisin lähteä jo synnyttämään. Onneksi näyttäisi hieman viilenevän säätiedotuksen mukaan. Eilen kun menin nukkumaan tuli yksi kunnon supistus ja jäin odottelemaan lisää, mutta siihenpä se sillä kertaa lopahti.

Onko kenelläkään kokemusta akupunktiolla käynnistämisestä? Mun kaveri suositteli sitä ja ajattelin kokeilla saanko aikaa sille gynekologille ens viikon alkuun. Ei tarvis sitten niin paljoa lääkkeellisesti käynnistellä. Mulle tuli se poliaika ens viikon keskiviikoksi, jolloin käynnistävät mikäli paikat ok.

t.mm ja pikkunen 38+2

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat