Seuraa 

Kävin eilen tk:ssa lääkärillä, kun reilun viikon jo tullut ruskeaa tuhruvuotoa vaihtelevasti (aika niukasti kuitenkin). Lääkäri ultrasi mahan päältä ja sanoi, ettei näe sikiökaikua ja limakalvo on paksuuntunut. Pitäisi kuulemma näillä viikoilla näkyä (eilen 6+2)?! Tuumasi vaan, että mene sairaalaan ensiavun kautta, niin tekevät sulle kaavinnan :oOO?!

Pitäisikö oikeasti vatsan päältä näkyä jo näillä viikoilla?! Eikös ne suosittele alakauttakin vasta kun on 7 viikkoa täynnä?

Saako tässä nyt luopua kokonaan toivosta vai...?!

Kommentit (10)

mutta esimerkiksi täällä meillä niin lääkäri sanoi että he tekevät kaikki ultrat vatsan päältä, eli neuvolassa ei tehdä ollenkaan alakautta ultria. Ja samainen lääkäri sanoi minulle viime torstaina, että kohtuni tuntuu hänen mielestään liian pieneltä ja huomenna on sitten tarkistus ultra. Viikkoja huomenna 11+1, joten saisi kyllä jotain näkyä jo tai sitten oikeesti menen yksityiselle. rv 7+3 kävinkin jo yksityisellä ja silloin alakautta tehtiin ultra ja kaikki oli hyvin. Kyllä nyt huolettaa ja mietityttää, että saadaanko vatsan päältä mitään näkyviin, kun monet sanoivat että vielä näilläkin viikoilla tehdään alakautta ultraa. Toivotaan että kaikki on meillä molemmilla hyvin!!!

Beijaflor rv 11+0

esikoista odottaessani kävin aluksi 3 kertaa ultrassa viikoilla 5-7 ja tuolloin ei todellakaan mitään näkyny mahan päältä ja vasta viikolla 7+ näkyi alakautta kunnolla...

Mutta np-ultra tehtiinkin sit jo mahan päältä ja kaikki näkyi jo ihan hyvin... =)

Sinuna kävisin tarkistuttamassa asian vaikka yksityisellä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta vielä np-ultrakin (viikolla 12 - 14) tehdään alakautta. Mulla ei ole koskaan ultrattu ennen viikkoa 15 mahan päältä, mutten kylläkään osaa sanoa, koska mahan päältä rupeaa näkymään.... Itsekin suosittelisin yksityistä, jos lompakko vaan antaa myöden...

t. päivikki 16+0

Mulla tehtiin ultra neuvolassa rv 8+5 alakautta, mutta molemmissa raskauksissa np-ultra on tehty vatsan päältä rv 12-13. En tiedä, koska pitäisi näkyä, mutta en vielä kokonaan heittäisi toivoa.

np-ultraan asti, siis rv 12 asti. Kävin ylimääräisessä ultrassa rv 17 ja se tehtiin sit jo mahan päältä. Älä nyt ihmeessä lähde kaavintaan, ei noilla viikoilla voi oikein vielä mitään sanoa. Jos rv 7+ alakautta ei löydy mitään, niin sitten siellä ei tosiaan ole mitään, mutta onpas osaamaton lääkäri ollut!

-Osse rv 19+6

Mitään tarkkaa tietoa mulla EI ole, mutta ihmettelen todella MIKSEIVÄT ULTRANNEET ALAKAUTTA??!!! Mikäs siinä nyt oli niin mahdotonta??!

Itse olin alkuraskauden ultrassa rv 8+4 ja kun sanoin siinä ääneen ennen " Ai se tehdäänkin alakautta?!" Lääkäri naureskeli, että " Juuu, ei vatsan päältä vielä tehdä muutamaan viikkoon!"

En tiedä sitten pitäisikö siitä noilla viikoilla jo saada kaikua tai muuta, mutta VAADI uutta ultrausta ALAKAUTTA!!!!!

Älä vielä todellakaan menetä toivoasi :)

Tulethan kertomaan miten kävi ?!

Tsemppiterkuin: Je_Ni 25+2

kun esikoisesta kävin alkuraskauden ultrassa 7+3 ja silloin alakautta näkyi vain pieni musta pallo, jossa oli " jotain" keskellä. Syke kyllä löytyi. Mutta siis viikon oli pidemmällä. Np-ultra tehtiin kyllä mahan päältä 12+3.

En tosiaan ottanutkaan kovin tosissani tuon lääkärin kommenttia, mutta meillä tässä kaupungissa ei ole kovin helppo päästä yksityiselle ultraan, aika minulla on kahden viikon päähän ja varasin sen reilu viikko sitten.

Eipä tässä kai muuta auta, kuin odotella sinne ja tulen kyllä kertomaan miten kävi :o)

Kiitos kaikille vastanneille tuesta :oD!

Alakautta kyllä noilla viikoilla yleensä jo näkee onko masussa elämää:)

Mene vaikka yksityiselle, jos teillä päin on NOIN tökeröä palvelua kunnallisella!!!

eikä edelleenkään havaintoa sikiökaiusta; ei edes kohdunulkoisesta. Hcg vähän alle 400, jotenka näillä viikoilla (6+4) tuskin kannattaa enää kovin toiveikkaana pysyä...

Kahden viikon kuluttua kontrolli. Toivoisin kyllä, että tulisi itsestään ulos ja mahdollisimman pian!

minulla näkyi rv 6+0 vain amnionontelo (joka täyttyy lapsivedellä). Rv 10+0 vatsan päältä näkyi jo sikiö ja syke.

Voimia teille jotka joudutte elämään epätietoisuudessa :(

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat