Seuraa 

Sivut

Kommentit (31)

Kiitos Naksulle pinosta *moi*

meitsi testasi sitten tänä aamuna herkällä Clearbluella tyylipuhtaan negan, eli taisi tämä inssi ja kierto mennä mönkään. Älkää pliis harmitelko, koska mä olen jo ihan ookoo!! Torstaina teen varmistustestin ja sitten jätän luget pois. Pari kiertoa luomusti ja sitten IVF - klinikka on vasta elokuussa auki, niin mulla ehtii jo toinen kierto olla hyvässä vauhdissa silloin.

Koettakaahan nyt muut enskakamut plussata! Mä ainakin otan sitten intiaanikesäplussan:=)

palailen kohta!

Mukavaa aurinkoista päivää!!

-mooli, pp11 (kp25)

ai niin vilkutukset tutuille***

Moi mooli! En harmittele jos et sinäkään! =) Uutta yritystä kohden vaan, jos on siis tarvis! ;) Mikäs toi IVF olikaan? Onko se se koeputkihedelmöitys vai? Mä oon niin huono noitten kirjainlyhenteiden kanssa, ei mee sitten millään muistiin noi " termit" ... Olitkos sä muuten käynyt siinä aukiolotutkimuksessa? Mulla on se sitten seuraavaksi kai edessä... Pus pus sulle!

Jessis: No hyvä että muidenkin viinapää kärsii! =) Ihan totta muuten toi että aine nousee päähänkin ku häkä tällasilla ilmoilla... Mutta oottekos huomannu sitten sellasta, että kun on etelässä ja ottaa siellä alkomahoolia, niin ei nouse päähän sitten ei millään! Me ainakin viime syksynä Kreikassa juotiin useampi tuoppi päivässä, eikä tuntunut missään! Täällä jos tekis saman niin ois jo ihan humalassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

hirmu pitkät pinot ootte taas väsänny...en meninaa pysyä perässä!

Enkä enää muista kenelle piti mitä kommentoida joten suokaa anteeksi..

Ainakin mooli oli testannu negan, en pahoittele kun et sitä halunnut, mutta eikös sun pitäny testata vasta torstaina? Oonko mä nyt ihan pihalla taas (ei kyllä olis mitään uutta).?

Pepsikin oli jossain välissä käyny morjestamassa, ihana kuulla sustakin välillä!!

nellamaija; kyselit juoman ohjetta joten täältä pesee;

LOUHISAAREN JUOMA l. Marskin juoma

5l vettä

5l mustaherukan LEHTIÄ (luit ihan oikein)

50g sitruunahappoa (apteekista)

n. 1kg sokeria (maun mukaan tietty)

lado kerroksittain huuhdellut lehdet ja happo, kaada päälle kiehuva vesi ja anna " hautua" yön yli. Siivilöi juoma ja kiehauta - sotke sokeri joukkoon. Pullota ja siinä se on. Nautitaan jääkylmänä, voipi vähän laimentaa jos siltä tuntuu. NAmia on, hyvää hellejuomaa!

Että näin, omassa navassa ei erityistä - ovista odotellessa, tänään vielä nega siinä hommassa.

Tappert

Aamulla tulikin niin kiire töihin, ettei ehtinyt sanoa kissaa saati kirjoitella tänne ovistestin tuloksista. Tein sen siis kuitenkin ja vastaus oli hieman hämmentävä... hmmm... Elikkäs tässä arvon mitäköhän ovistestissä sitten tarkoittaa kaksi yhtä vahvaa mutta haaleampaa viivaa? Siis testiviivakin on haalea. No, pupuillaan silti varmuuden vuoksi kokoajan, niin voidaanpi olla varmoja, että tulee joka ajankohta hyödynnettyä :).

Lähinnä olisi kiinnostanut tapahtuuko koko ovulaatiota ollenkaan.

sori... vähän omaa napaa tää juttu nyt..

En ainakaan löytäny tän päivän pinoa niin ajattelin laittaa sen pystyyn...

Eilinen pino olikin vähän sekaisin, sieltä puuttui tosiaan muutama viesti! Noita sattuu aina välillä...

Siis voitteko kuvitella, mulla on ihan krapulaolo vaikka join tosiaan sen KAKSI kaljaa eilen ja nekin joskus ennen kuutta! Ei mulla kyllä ennen oo aurinko tällasta tuottanut, ja oon vielä pitäny huivia päässä niin ettei se ihan pehmenis... =)

Mitähän mun piti kirjottaa, täällä oli eilen tosiaan käynyt kuhina illalla! Tervetuloa uudet, mukaan vaan! Joku oli jo listannut nimiä ja ostoksia, sitä en minä vielä oo tehnyt mutta vielä ehtii! =) Tosin nimistä ollaan puhuttu miehen kanssa, että mistä tykätään jne. Jos meille joskus tulis tyttö niin sen toinen nimi on jo valmiina, miehen ehdotus! Ja on vielä niin kaunis nimi että tuli melkeen itku kun se sanoi tykkäävänsä siitä, se on sellanen hempee, kaunis nimi...

No joo, koulun itsenäisten töiden pariin taas, jos sitä vaikka sitten valmistuisi syksyllä! Ja nyt menossa kp22/28, eikä mitään erikoista näillä nurkilla!

kp 29/28 menossa ja eilen tuli vielä joku kumman mahatauti...vessas on eileen rampattu kyllästymiseen asti ja tänään onneksi enään kiertää mahassa, mutta tärkeintä että menkkoja ei näy... jossei huomenna näy niin ehkä usklatudun testaamaan...

nyt meen vielä lepäämään ja pitää tuota jaffaa juoda vielä...se kuulemma auttaa...

adette

Mooli: Vedätte kuule nyt yllätysluomuplussan kun klinikka on kiinni!!!

Mitenkäs se Naksu koko ajan voi pahoin?! Kummallista. Voisin melkein luulla, että tyttö on paksuna =)

Mä kävin eilen ultrassa ja sieltä löytyi suht kypsä munarakkula. Nyt sitten tikutetaan ovista, ei ainakaan tänään tullut vielä plussaa. Niin ja onneksi tuo ovulaatio tapahtuu vasemmalla puolella, koska mulla nyt sitten todettiin olevan tuolla oikealla puolella endometrioosi. Jos ne nyt mitenkään vaikuttaa noi puolet niin paljon... Se on kuulemma pieni, eikä lääkärin mielestä kannata leikata. Enemmänkin alkoi puhumaan että tehtäis tuo aukiolotutkimus. Suositteli sitä varsinkin jos ryhdytään inseminaatioon. Miehen tuotoksen alustavia tuloksia kuultiin ja arvosana oli hyvä. Ei mitään priimaa, mutta kuulemma ihan ok. Liikkuvuus pitäis olla yli 50 %, niin miehellä oli 51 %. Kunhan lopulliset tulokset tulee, niin sitten mietitään jatkoa.

Nyt tuli kiire, olen lähdössä stadiin kavereiden kanssa ja bussi lähtee puolen tunnin päästä ja mä istun yöpaita päällä vielä....

+++++

Juu, se on ihanaa, kun tokkis sai plussan!!! Antaa toivoa vanhalle enskalle:=)

lähden töistä kotiin - saa nähdä, jaksaako tänään lenkille, kun on 30 astetta lämmintä...

onneksi 2 päivää töitä ennen juhannusta!

*vilkuti vilkuti*

-mooli

p.s. Voi Jessis, just tolta mustakin tuntuu!!! *hali*

Minä täällä töissä edelleen. AI-VAN TUSKAISTA. :/

Kohta himaan ja oon päättänyt omistaa tän illan vauvasta unelmoimiselle. Mä olen todella hulluna suunnitellut jo kaikkea! :D

Tuntuuko teistä kenestäkään siltä, että jos itse on ihan pää pilvissä vauva-unelmista niin mies siinä vieressä on hiljaa ja " tosi innostunut" . Olevinaan :) Mulla tällanen tunne, ja mies sanoo että " En mä ole nainen" , ihan ku se ois vaan naisen homma uneksia ja hömpöttää vauvajuttuja... siksi kai mä tänne tulinkin että jonkun kanssa sais hömpöttää :))

Kertokaapas kaikki että onko teillä tullut vauvakuumeen huumassa tullut hankittua tai varastoitua mitään vauvakamaa?

Itse olen säilönyt kaikki mahdolliset klassikosatukirjat, disney-klassikko leffat, muut klassikko-piirretyt tohtori sykeröstä olipa kerran elämään, ja jopa pienen pahvisen mikko mallikkaan olen säilyttänyt. ainiin, ja eilen sain sellasen prinsessaverhon sängyn ylle...siis pikkuprinsessan sängyn ylle, jos sellainen tulisi :)

Mä en osaa kauheasti osallistua noihin ovis-testijuttuihin tai muihin, kun meillä tosissaan ei ole kuin vasta äskettäin yritys alkanut... joten anteeksi kun en osaa oikein osoittaa myötätuntoa ja läsnä-elämistä teille!

mutta toivotan kaikkea hyvää teille rakkahiset enskahiset!

Varoitus oma napaista selostusta tiedossa.

Olipas aamulla herätys, kun täti ryykäs kylään kunnon kipujen kanssa eli nyt olis kp1/28 menossa. Eilen tätiä illasta jo odottelin, kun tuhrutteli aikas paljon, mutta oli näköjään päättänyt yllättää aamulla. Onneksi olin ennakoinut, eikä täti päässyt sänkyyn valskaamaan. Nyt saa sitten pari päivää syödä särkylääkettä, että pystyy olemaan. Onneksi en ole yhtä pahalla päällä kuin eilen. Eilen otti niin pahasti päähän taas menkkojen alkaminen ja mies sai taas kerran kärsiä mun pahantuulisuudesta. Musta kun tulee tosi itkuherkkä sillon, kun menkat alkaa ja sillon tuntuu, että kaikki potkii päähän. Saan aikaiseksi " riidan" mistä vaan sillon, tosin taidan kiukutella itsekseni, kun mies ei onneksi lähde niihin " riitoihin" mukaan. Nyt tosin voi hyvällä omalla tunnolla nauttia juhannuksena hieman alkomahoolia ja rentoutua kavereitten kanssa mökillä.

Ai niin, tervetuloa kaikilla uusille, teitä oli aikas monta, joten en valitettavasti muista teiän nikkejä. En ole tainnut muistaa teitä, kun on vaan pohtinut omia tuntojani.

Plussasäteitä lähettelen kaikille tosi paljon.

Kathy, joka taitaa kohta mennä ottaan taas särkylääkettä =)

Mukavasti katosi äskeinen viestini.

Naksulle piti vaan tsempittää, että tiedän fiiliksen kun täytyisi keskittyä kesäkuumalla opintoihin, ei ole kovin helppoa. Ja lisäksi yhdyn tuohon ihmettelyyn krapulasta pienenkin alkomäärän jälkeen, se on tuttua nyt helteillä. Lisäksi tuntuu että tulee ihan hiprakkaan jo esim. yhden viinilasillisen jälkeen - kummallista! Liittyy varmasti jotenkin tuohon nestetasapainoon näin kuumilla ilmoilla.

Nyt takaisin töihin, pöytä on pakko saada tyhjäksi ennen lomaa (johon siis enää pari päivää, hehkuti hehkuti!).

Jessis

Piti tulla lukemaan teidän kirjoituksia taas vaihteeksi..ja kommentoimaan itse siinä sivussa myös :)

Ihana juttu tommonen raskauskalenteri, pitänee ruveta itsellekin katteleen tommosta, josko löytäisin jostain. Vaikka tunnen itseni kuitenkin niin hyvin et tiedän masentuvani tähän yritykseen entistä enempi :/ oiskohan tämä kuudes tai seitsämäs kierto nyt meneillään.

Blaah...taas semmoset fiilikset et helkkariin koko yritykset...huoh

Huomenna sit paremmissa fiiliksissä toivottasti nähdään :)

Hei te rakkaat enskakamut.. mulla on tuskallinen pohdinta meneillään. Mitä pitäis tehdä.. Sain tänään tietää että pääsen syksyllä uuteen vakituiseen toimihenkilöhommaan. (Vasta valmistuneena mulla ei hirveesti ole työkokemusta.) Eli miehen kanssa oli keskustelua että jos siirrettäis vauvantekoa puolella vuodella eteenpäin ellei tässä kierrossa oo tärppi tullu. Kauheesti haluaisin sen oman vaavin ja jatkaa tätä yritystä, mutta toisaalta.. Niin tosta hommasta saisin tosi hyvän työkokemuksen ja palkkakin olis kiva näin ollen myös varmaan äitiyspäiväraha. Auttakaa kaveria hädässä, mitä pitäisi tehdä?

Edda (meniköhän nikki oikein): tervetuloa joukkoon, Kävisikkö laittamassa pienen esittelyn meidän esittelypinoon. Käyn nostamassa uusimman.

Sori tämä omanapaisuus

[quote]

-Sara-Maria-

Eli siis tänään sitten kotiuduimme noin puoli tuntia sitten. Oli todella mukava reissu. Tallinnassa oli +33 astetta parhaimmillaan lämmintä eilen aamulla kun saavuimme sinne. Eli siis TODELLA kuuma!!

Tänään ajoimme sitten takaisin tänne Kokkolaan, kamalan kuuma istua autossa, mutta minkäs teet??

ONNITTELUT plussanneille ja paljon + säteitä muille!! =)

Itellä kävi niin, että viime yön aikana sitten se pe***leen täti sitten saapui taas paikalle!! ;( En ymmärrä, koska bongasin kuitenkin sen oviksen ja pupuiltu ollaa n juuri oikeina hetkinä??????? Missä se vika sittenkään on??? V***U!!!!!! Anteeksi kovasti kielen käyttöni..

Kirjoitin vaan lyhyesti, pakko painua suihkuun ja pian nukkumaan, väsyttää aikalailla..

PALAILEN!!!

=) Lisbet (kp 1/????????????????????????)

Kai sen voi kertoa kun kerran tonne o-puolelle oli jo ilmoittautunut...

Siellä vakoillessani huomasin että Tokkopa on plussannut! Vanhat enskat ainakin varmaan muistavat Tokkiksen! Tuli kyllä hyvä mieli kun huomasin!

Tappertille: Oikein paljon kiitoksia juoman ohjeesta. Haaveilin sen tekemisestä jo juhannukseksi mutta en saa tuosta pihan perällä olevasta ainokaisesta mustaherukkapensaasta riittävästi lehtiä juomaa varten. Täytyy siis odotella, että pääsen käymään vanhempien luona maalla pöyhimässä lehtiä mukaani. Kuulostaa tosi luomulta ja herkulta juomalta.

Sara: Mulla alkaa olla kanssa oikein haastava tilanne, kun näyttää siltä, että olen saamassa pysyvän työpaikan syksyllä (ihan yllätys).

No, kyseessä on uusi ja pieni yritys, joten minua alkaa hirvittää, että koko pulju keikahtaa, jos jäänkin äippälomailemaan heti eka vuonna. En varmaan saa mielenrauhaa, jos en kysy ihan suoraa työnantajalta, että onko se varmasti ymmärtänyt, ettei minulla ole vielä lapsia?! Vaikka tiedän, että minullakin on oikeuksia, mutta silti on kurjaa asettaa monen muun kallisarvoinen työ katkolle yhden äippäloman vuoksi. Aargh, että naisen asema voi olla haastava tässä sivistysvaltiossa! :(

Tosi asia on kuitenkin sekin, että en voi iänkään puitteissa vauvahaaveita enää siirtää. No way! En kuvitellut, että enää edes ajattelisin sellaista vaihtoehtoa, että vauvahaaveita siirretään mutta sitäkin oli ajateltava, vaikka se ei olemassa oleva vaihtoehto olekaan. Voi tätä elämää! En osaa sinua neuvoa Sara, samassa liemessä ollaan.:)

MaryRose: Ihana haikaratarina! Mä olisin varmaan ajanut ojaan rytisten, jos olisi omalle kohdalle osunut tuollainen ihmetys:) Ilmeisesti säiden lämpiäminen on saanut harmaahaikarat siirtymään tänne pohjolaankin!

Anskuliini: Tsemppiä selvitä hengissä tuosta työttömyydestä. Se ottaa joskus tosi koville nimim. kokemusta! Ottaa itsetunnon päälle ankarasti! Toivottavasti työnantajat ottavat yhteyttä nyt ennen lomien alkua, niin pääset taas töihin käsiksi!

Mooli: mä en vielä luovuta uskomasta, ettekö voisi plussata vielä tässä kierossa! ;)

Kathy@: Kuulostaa tutulta tuo kiukutteluvaihe. Onneksi muutkin kärsii moisesta, lohdullista. Häädähän se tätsy pois pian, että alkaa taas kesä maistua kesältä!

Jessis: Ilonpilkahduksia! Kyllä se masun kasvatus vielä meillekin koittaa!

G: Noista hankinnoista. Mulla on joitakin neuleita valmiina. Aloittelin neulomiset samaan aikaan kuin aloitettiin yritys. Nyt olisi mahdollisuus hankkia myös ihqu hoitopöytä edullisesti (lipasto ja hoitotaso). En tiedä uskallammeko, mutta voihan kai senkin myydä pois, jos niin käy. Ja lipastolle on muutakin käyttöä.

Killa: Kiitos muuten siitä raskausajan valokuvalinkistä. Mies oli innoissaan, kun harrasta valokuvausta, voi olla että pääsee muutamaan otteeseen joskus poseeraamaan? :)

Edda tervetuloa kovasti!

Sorry tää megalomaaninen kirjoitelma!

nellamaija

Huomasin kanssa saman uutisen, taisi olla lapsettomuuspuolella, pari päivää sitten: piti kertoa teille, mutta unohdin!

Niin ja kyselyyn, käykö o-puolella, vastaan että aika harvoin, mutta joskus pistäydyn. Välillä se on kivaa, mutta joskus alkaa ahdistaa kun haluaisi itse niin kovin kanssa sinne!

Ja Mary kysyi hankinnoista: periaatteesta en ostele mitään vielä, pelkään huonoa onnea, vaikka en taikauskoinen olekaan. Yrityksen alkuvaiheessa teki ihan kamalasti mieli ostaa kaikkea, mutta hillitsin itseni.

Ainoa mitä olen ostanut, on " raskauskalenteri" jota haluan alkaa täyttää heti siitä hetkestä kun plussan saan. Se on siis raskausviikottain etenevä kalenteri, jossa kerrotaan kustakin vaiheesta ja on tilaa omille kirjoituksille. No niin ja sitten kellari pursuaa vauvanvaatteita: olivat hankkiutumassa eroon veljen lasten vaatteista ja jos en olisi ottanut niitä itselleni, olisivat antaneet muualle!

Ja Mary: älä murehdi noita ovis- ym- juttuja. Toivotaan, ettet ehdi niitä oppiakaan ennen kuin jo saat siirtyä onnellisesti tuonne odottavien puolelle! ;)

Tappert: saako noita lehtiä muuten kerätä koko kesän? Mietin vaan, kun on seuraavan kerran mökille meno joskus kuukauden kuluttua (jos ei ihmettä tapahdu), niin vieläköhän ne on ok...

Killa

lämpöiset ilmat ne jatkuu, mites musta tuntuu että sit ku mä jään lomalle niin ilmat menee kylmäks ja sataa...ei pitäs maalailla p***** seinälle tietysti, jooh on vaan niin himskatin tylsää olla töissä tämmösillä keleillä :(

KILLA *vilkuti vilkuti* täällähän mää tai eilen illalla taisin olla hyperaktiivinen, no nyt on vähän rauhottuneempi olo tais tulla joku

hormoonipiikki kun se täti alko :)

niin ja KATHY tais kertoo on kiukkunen ennen tätiä tai siinä tienoolla niin mulla on välillä kans ja sit päivää ennen tätiä on superahistunut olo, ois siitä pitänyt arvata tuo tädin hyökkäys muttei ei sitä vaan koskaan hoksaa

PEIPPOSKA *vilkuttaa* kyselit niistä testeistä jos viivat on yhtä vahvat kun liuskaa kattoo käsivarrenpäästä niin ovisplussalta vaikuttaa, mutta kannattaa varmuudelta vielä jatkaa tikutusta kun eri testit on aina vähän epäselviä (tää käsivarren päästä on suoraan gynen ohje viivojen vertailuun)

MOOLI höh ja höh jospa nyt vielä kuiteski ootellaan plussaa

mäkin oon käynyt aina välillä vakoileen tuolla o-puolella kun sieltä näkee usein tähän yrittelyynkin vinkkejä, mut pakko myöntää että

masunkasvattajien suitsutus välillä ahistaa kun on ite viel niiiiin kaukana, sikspä onkin hyvä että yrittelijöillä on omat pinot, tämmösiä me ihmiset ollaan masentaa tietty kun ei itse oo onnistunut siinä missä jotkut onnistuu ekasta kierrosta, toki oon iloinen plussaneiden puolesta, eihän se meiltä pois ole, tuo vaan välillä omat pettymykset pintaan...mut joo valitukset pois

plussasäteitä kaikille muruliineille, tykkistä!

Miauu: kiitos vinkistä - pidetään tikku käsivälin päässä. Ajattelin tikutella vielä ainakin jussiin asti. Katsotaan miten käy.

ps. käyn itsekkin aina välillä tuolla o-puolella tsekkaamassa pinoja. Ihan mielenkiintoista lueskeltavaa. Toivottavasti ollaan mekin kaikki pian siellä!

Oon tainnut saada riittästi aurinkoa ja lämpöä hetkeksi, kun ei tee yhtään mieli ulos. Outoa! No saampahan kotihommia tehtyä! :)

No mutta siis Naksun kysymykseen: ostin (muistaakseni) Akateemisesta Kirjakaupasta sen kalenterin, maksoi alle 20,-. Täytyy ostamaani mainostaa, kun se on musta niin kiva eli sen nimi on " raskauskalenteri" ja tekijät Ritva Prieur ja (kivat) kuvat Mervi Lindman. Ja kustanatnut HElmi-kustannus.

Äh, rupes ahdistamaan... ostin ton kalenterin joskus tokassa tai kolmannessa yrityskierrossa viime vuoden puolella, enkä tosiaankaan kuvitellut, että EN vielä olisi sitä täyttämässä! :( Miksi tää homma on toisille niin vaikeeta?! :(

Okei, mä häivyn taas ruikuttamasta...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat