Seuraa 

Onko kellään kellään kokemusta siitä, kummasta tulisi vauvalle vähemmän vatsavaivoja, äidinmaidosta vai korvikkeesta? Tai onko siinä eroa juoko äidinmaidon suoraan rinnasta vai pullosta? Meillä on noin kuukauden ikäisellä vauvalle alkanut tulemaan pahoja vatsavaivoja ja olen miettinyt josko vauva on allerginen jollekin mitä syön tai kun rinnoistani tulee maitoa suihkuamalla niin saako vauva siitä liikaa ilmaa kun yrittää nopeasti hörppiä kaikkea pursuavaa maitoa. Tästä syystä olen ajatellut, että olisiko parempi antaa iltamaito pullosta, joko niin että on omaa maitoa tai korviketta.

Mielelläni kuulisin kokemuksia tästä tai muistakin keinoista vähentää pienen aamuöisiä vatsavaivoja. Vaivat alkavat aina kovalla ähkimisellä ja nyt on mukaan tullut myös tuskan huutoja.

Kommentit (2)

ekat kuukaudet samaa ähkintää aamuyöstä,mutta ei tainnut useinkaan huudoksi yltyä. imetyksessä en oo kyllä mikään ekspertti asiantuntija,kun kyseessä on mulla esikoinen,mutta näin omalta kohdalta voin sanoa,et pahimmat aineet,mitkä sai pojan huutaa oli ehdottomasti suklaa ja laku (siis itse söin ja imetin sitten ,ei poika..) ja toisena tais tulla kahvi ja maito. ne kun jätin pois,ei enää itkenyt läheskään niin paljoa ja juuri siinä 3kk:n jälkeen itkukohtaukset loppui muutenkin ja nyt meillä on niin aurinkoinen poika,ei kyllä itke juuri lain.=)

mulla oli/on kans sellaiset suihkutissit,siihen en osaa apua oikein sanoo,mulla ei auttanut,et pumppasin ensin enimmät maidot pois,sillä vaikka pumppasin n.2dl pois ja imetin sen jälkeen,heruminen alkoi heti uudestaan ja taas suihkusi.... onneksi meillä poika lopulta huomasi,et imee niin kauan ,et suihku alkaa ja sitten piti paussia sen aikaa,et suihkuaminen hiukan väheni ja sitten " uskaltautui" syömään.

aurinkoista kesän jatkoa :)

-annukka-

auttoi meillä se, että aloin käyttämään rintakumia. Sen avulla vauva saa maidon tasaisemmin, eikä vedä sitä niin helposti henkeen. Ajan myötä maidon tulokin on tasoittunut ja imetys ilman rintakumiakin onnistuu taas. Vatsavaivoihin kannattaa kokeilla esim. Cuplatonia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat