Vierailija

Toisessa ketjussa pohdiskeltiin, haluaisiko olla 18-vuotiaana vai 42-vuotiaana synnyttäneen äidin lapsi.

Entäpä, haluaisitko itse oman tyttäresi (tai poikasi) saavan esikoisensa 18-vuotiaana? Mitä ajatuksia teiniäitiys herättää?

Kommentit (11)

Niin, minä en ollut valmis 18-vuotiaana ja perustinkin mielipiteeni omaan kokemukseeni. En silti väitä, etteikö joku voisi olla valmis mutta itse en toivo teiniäitiyttä omalle lapselleni. Tietenkään en voi moista estääkään, mutta noin ajatuksena en pidä vauvan saamista 18-vuotiaana mitenkään toivottuna. -3

itse oli just 19 kun sain esikoisen, kehuja tuli, että hoidan lapseni paremmin kuin iältään kypsempi. (ihan neuvolasta tuli myös ko. kommentti.) Lisäksi lapseni leikattiin 3 kertaa ensimmäisen vuotensa aikana.

Tänä kesänä riparijuhlat.

Mies on edelleen sama.

Ei kaduta, lapseni on edelleen fiksu ja filmaattinen. Ja rajatkin tiukemmat kuin vanhojen äitien lapsosilla.

että näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä se on niin yksilö kohtaista, ettei nuoria äitejä sais lokeroida minkään teiniäiti nimikkeen alle. Jotkut eivät ole 30 vuotiaanakaan kypsiä vanhemmaksi.

Itse sain esikoiseni 20 vuotiaana. Enkä olisi sitä " teini helvettiä" enää tervejärkisenä päivääkään kestänyt.

Kun ajattelen itseäni 18-vuotiaana, en olisi ollut valmis äitiyteen. Jo yksin sen takia, että olin vielä aika kypsymätön ja sinisilmäinen. Tuntuu siltä, että nyt 29-vuotiaana minulla on paremmat eväät kasvattaa lasta.

Ja onpahan nyt rinnalla mieskin, joka suuremmalla todennäköisyydellä jää vierelleni kuin se 18-vuotiaana tapailemani töppö.

Mä oon ite ollu 14v kun olen hoitanut useemman kuukauden pieniä sisaruksiani. Siis tehnyt ruoat, nukuttanu, kaiken.. Äidillä kun oli villi vaihe päällä..

Ite olen sanut eka lapseni 18v, toisen 19v ja omista kotioloista viisastuneena hyvin olen hoitanutkin!

En tietenkään toivo tyttärelleni lasta 18v jos ei ole siihen valmis, mutta jos on yhtä kehittynyt kuin minä olin ja vauvaa kovasti toivoo, niin ehdottomasti annan siunaukseni!

mutta ap:n kysymys kuuluikin " haluaisitko oman lapsesi saavan esikoisensa 18-vuotiaana" . Veikkaisin että melkein jokainen vastaisi tähän kysymykseen " en" .

Eipä siinä tietenkään vanhempien haluamiset paljon paina, mutta luulen, että moni kuitenkin näkisi mieluummin lapsensa ensin opiskelevan tai muuten tutustuvan maailmaan.

Jos on fiksu tyttö joka vaan haluaa äidiksi ja isäehdokaskin olis aikuinen ja kaikin puolin ookoo niin olis varmaan helpompi sulattaa. Corollan takapenkillä polkastu kännipano + vahikoraskaus olis ehkä hankalampi tilanne

mutta 18v ei ole mikään teiniäiti, vaikka " toisella kymmenellä" vielä onkin. Teiniäiti on sellainen, joka on ala-ikäinen.

nimim. eräs joka sai lapsena vanhempana, mutta hämmästyi silti suuresti sitä miten erilaista se oli kuvitelmiin verrattuna.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat