Seuraa 

Meillä on paahtavan aurinkoinen oleskelupiha eteläänpäin. Koska oikein muuuta tilaa tontilla leikkimökille hiekkalaatikolle ole, niin siihen ne on kasava. Onko antaa ideoita, millä varjostaa leikkipaikka, niin että lapset eivät paahdu esim. hiekkalaatikolle. Tontilla ei ole minkäänlaista puustoa tai pensasta suojanakaan.

Itse olen keksinyt mm.

- joku isokokoinen pensastaimi tms. (pienen taimen kasvatukseen menee iäisyys ja se ei muutamaan vuoteen varjosta mitään)

- joku iso auringonvarjo varjostamaan lapsia

- jonkinlainen muovinen katosviritys mitä kaupassa myydään

Muita ideoita?

Kiitos etukäteen avusta.

Kommentit (5)

Mulle tuli mieleeni heti, että jos virittäis tilapäisavuksi vaikka pyykkinarun roikkumaan sopivaan paikkaan ja laittais ison lakanan siihen roikkumaan verhoksi eteen.

No juu ja sen lisäksi voisi olla ekana/ tokana kesänä joku varjo ennenkuin pensaat kasvaa mutta eihän ne lapset kauaa paikallaan pysy..

Tai sellanen puusäleikkö mihin kasvattaa villiviiniä tai jotain nopeasti kesäksi kasvavaa köynnöstä.

Mutta meillä ratkaistu vain ohuilla intianpuuvillaisilla vaatteilla ja kunnon kesähatulla, ei poika vajaa 2v paikallaan pysy niin kauaa että kannattaisi mitään isompia suojavirityksiä hankkia :) ja ei niitä hellepäiviä niin paljoa ole ja sisälläkin voi kuumimman ajan olla.

Sanna

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Koitappa tuossa kirjoittaa viestejä, kun 1v ja 3v osallistuvat näppiksen käyttöön samaan aikaan. Eli piti kirjoittaa:-) :

" Koska oikein muuta tilaa tontilla leikkimökille ja hiekkalaatikolle ei ole, niin siihen ne on kasattava."

Olitkin jo itse keksinyt hyviä ideoita. Kannattaa varmasti istuttaa siihen lähistölle jotain nopeahkosti kasvavia pensaita aidaksi/aidanteeksi. Niistä saa ajan myötä tosi hyvän ja kauniin suojan. Vinkkejä voi kysellä taimitarhoista sopivien nopeakasvuisten pensaiden löytämiseksi. Pensaiden kasvua odotellessa turvautuisin itse aurinkovarjon apuun. Meillä on ollut hiekkalaatikon suojana aurinkovarjo paahteisimmilla keleillä ja hyvin on toiminut.

masunasu

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat