Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tulen varmaankohta hulluksi tuota huutoa kuunnellessa!! 2kk vauva ja huutaa aamut ja illat ja joskus yölläkin ja sitten on vielä nuo isommat lapset 3v ja 4v joitten kanssa pitäis myös jaksaa olla. en ois uskonu että meille vielä kolmas koliikkivauva tulee, mutta niin vaan kävi:(( Enempää ei meille lapsia taatusti tule!!!! Ja kaikki olen kokeillut, vyöhyketerapiat, cuplatonit, maidottoman dieetin ym. eikä MISTÄÄN mitään apua! Kai tää helvetti joskus loppuu..... Miten ihmeessä kestän tuota huutoa vielä parikin kuukautta?!

Sivut

Kommentit (31)

suustaan!!! (Koska kukaan, joka sen on kokenut, ei sanoisi noin.)

AP:lle: se loppuu aikanaan! Hetki kerrallaan, tunti kerrallaan, päivä kerrallaan - sinä jaksat kyllä.

Meillä meni puoli vuotta, mutta ollaan miehen kanssa edelleen ihan täysjärkisiä ihmisiä!

olen kokeillut varmaan kaikki keinot mitä vaan keksin (onhan minulla kokemusta jo kahdesta koliikkivauvasta),mutta mikään ei ole auttanut:( Vyöhyketerapia ehkä auttoi hieman pari päivää hoidon jälkeen, mutta sen jälkeen siitä ei ole ollut mitään apua:( rahat vaan meni:( Aika on se mikä auttaa, tiedän, mutta kun en vaan millään enää jaksaisi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta mene ja tiedä....

Meillä isommilla lapsilla loppunut koliikki toisella jo 2,5kk iässä ja toisella 4kk iässä. Toivon todella että tälläkään kertaa ei kestäis yli 4kk..... Olisin halunnut vielä yhden lapsen, mutta en todellakaan enää uskalla tehdä yhtään lasta!! Sille tulis kuitenkin koliikki. On tämä oillut sen verran rankkaa!

Ap

Kuin siis ilmavaivoja?

Meidän lapsen ilmavaivoja helpotti se, kun aika reippaasti silitin vatsaa, painoin ihan reilusti. Vähän aikaa kun oli painaen silittänyt (masua ylhäältä alas) niin alkoi pörinät. Mutta sai siis painaa ihan kunnolla, eikä vaan sipaista.

Toinen oli se, että pidin lapsesta kiinni, istui sylissä kasvot mua vasten ja suht nopsaan tahtiin keinutin vauvaa selälleen-istualleen. Sekin auttoi jonkun ajan kuluttua.

6 tuntia putkeen ensimmäisen kerran kun oli 1v 4kk sitä ennen korkeintaan 3 tuntia alkuyöstä ja aamuyön huusi. OLI rankkaa. Silti halusimme toisen lapsen. Hän alkoi vuoden iässä nukku yönsä (n. 7 tuntia). Kyllä sen kestää, mutta nyt kun pienempi on 1,5v. tuntuu että itse olen vanhentunut tässä touhussa 10-15 vuotta. Oli se sen verran rankkaa. Ja vakaasti olen sitä mieltä, että jos itse ei ole koliikkivauvaa hoitanut, ei TODELLA tiedä mitä se on. On eri asia herätä vauvan takia esim. 4 kertaa yössä kuin saada torkahtaa vauvan nukkuessa 4 kertaa yössä pieneksi hetkeksi. Se väsymys on sanoin kuvaamaton!

*Voimia kaikille koliikkivauvojen äideille ja isille* joskus se loppuu, se on varma.... Mutta kukaan ei voi sanoa, että koska.

kokeile kuitenkin käyttää lasta lastenlääkärillä jos löytyisi joku helpottava keino! mutta joka tapauksessa kyllä se huuto loppuu aikanaan!

pois lapsen allergioita. Ei meilläkään ole muilla allergioita ja yksi lapsista on vaikeasti allerginen. Maidon poisjättäminen kertoo, että lapsi ei ole allerginen maidolle. Olettaen, että olet noudatanut _täysin_ maidotonta ja munatonta diettiä? Mitään muuta se ei allergioista kerro.

En väitä että lapsesi on allerginen, mutta ilman muuta tutkituttaisin sen mahdollisuuden erikoislääkärillä.

Sitten voittekin terkan kanssa miettiä, miten jatkossa saisit kerättyä voimia, että jaksat koliikkivauvan kanssa.

Meillä ei ole ollut koliikkivauvaa, vaan mulle iski synnytyksen jälkeinen masennus.. kärsin siitä liian pitkään ennen kuin älysin puhua neuvolassa suoraan miltä tuntuu, ja nyt kun olen 2 kuukautta viikottain päässyt puhumaan psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa, on olokin huomattavasti parempi.

Yksin ei kannata missään nimessä jäädä, jos voimat on vähissä..

Myöhemmin tosin todettiin maitoallergia, mutta se onkin sitten toinen juttu.

Korvatulpat käyttöön, isä kanniskeluvuoroon, sinä välillä itseksesi lenkille jne. Voisiko vaikka joku mummo ottaa isommat välillä yökylään, tilanne ei ole varmaan kiva heillekään.

Oma poikani huusi päivät ja osan yöstäkin 1 kk lähtien, koliikki loppui vihdoin 10 kk iässä. Meilläkään ei mitkään maailman konstit auttaneet, paitsi kun vauva oli vähän isompi, niin hän rauhoittui kylvyssä. Usein tein iltaisin niin, että kun olin tarkistanut ettei ole nälkä, vaippa märkä tms. niin laitoin pojan vaan omaan pinnasänkyynsä ja oven kiinni, itse menin joksikin aikaa olohuoneeseen rauhoittumaan. Se on niin turhauttavaa kun toinen pieni vaan itkee ja itkee vaikka mitä temppuja tekisit niin ei auta.

Jaksuja sulle!!

muovipussiin, saa hyvän kääreen.)Laita joku kangas väliin ettei polta ihoa. Jumppaa vauvaa jaloista " pumppaa" ilmat pois.. tarjoa rintaa uudestaan ja uudestaan, röyhtäytä joka välissä.

Kyllä se siitä!

Ja vauvalla siis ei todellakaan oole nälkä, tottakai ole kokeillut antaa korviketta mutta eipä ole huudot sillä loppuneet ja nyt vauva onkin täysimetyksellä ja paino nousee tosi hyvin. Mitää allergiaan viittaavia iho-oireita ei vauvalla ole ja kakkakin normaalia, ei vihertävää. Olin 2 viikkoa täysin maidottomalla dieetillä mutta en ihan täysin munattomalla. en tiennyt että täysin munattomallakin ois pitänyt olla??

Ap

" Voi jumalauta, kai se äiti nyt tietää onko sen vauvalla nälkä!"

Juurihan uutisoitiin alle 2-v. lasten yleistyneistä syömishäiriöistä, koska kaikki äidit eivät tosiaankaan tunnista lapsen nälkää.

Ja erityisesti täysimetetyillä vauvoilla luotetaan vaan sokeasti siihen rintamaidon riittävyyteen kun kaikki sanoo, että kyllä se riittää. Vaikka oikeasti voi olla, että lapsi jää nälkäiseksi.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat