Vierailija

Kokemuksia kuinka kauan mennyt palautumiseen(paino omassa,kk kierron tasaantuminen,ym)eri raskauksissa jos ikää 20 ja 30 v.

Eli siis onko huomattu eroa palautumisessa jos eka lapsi 2kymppisenä ja seuraava 3 kymppisenä?Vai kestääkö palautuminen saman iästä riippumatta?

Kiitos jos joku/jotkut jaksaa helteestä huolimatta vastailla!

Kommentit (11)

oli 32 kun hän syntyi. Raskauden aikana tuli 13 kg (72 -> 85, pituutta 177), 5 kg jäi sairaalaan ja 5 kg lähti viikossa. Loput 5 imetyksen aikana, ilman mitään dieettejä. Nyt olen paremmasa kunnossssa kuin koskaan.

Raskausaikana liikuin vähemmän kuin normaalisti, kun harrastukseni (mm. ratsastus) eivät oikein olleet sopivia odottajalle ja tuntuivat pahalta niin henkisesti kuin fyysisesti. Imetysaikana aloitin ne uudelleen ja lisäksi kuntosalilla käynnin

Tokan lapsen sain 33-vuotiaana ja alkuperäisessä painossa olin 6kk kuluttua. Ekaa imetin 10kk ja toista 6kk. En laihduttanut mutta paino vain tippui liikin kanssa. Olen siis pieni ja alipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja kyllä se oli helpompaa silloin kaxkymppisenä saada kilot kuriin, kuin nyt..vaikuttaa varmaan myöskin se, että tämä on jo kolmas lapsi, jonka synnytin, joten palautuminen on ollut huomattavasti hitaanpaa. Ekaa kertaa olen todellakin joutunut laihduttamaan kunnolla..vinkki: Jos laihdutat, niin älä osta nutriletin kanakeittoa, juuri söin sellaisen ja hyvä ettei tule oksennus..

Eka raskaudessa söin itseni kohtuupaksuksi (oli niin tylsää), vaikka liikuinkin paljon. Iso maha jäi. Vuosi varmaan meni hävitellessä mahaa ja luulin, että takapuoliläskit eivät ikinä lähde.

Tokassa liikuin paljon (pyörällä töihin), söin vähemmän. (Parin tunnin välein VÄHÄN. Kiloja ei kertynyt kovin paljoa (ehkä 10) ja maha jäi sairaalaan! En olisi uskonut että niin voi käydä! Eli siis olin hyvässä kunnossa ja hoikka jo ennen raskautta ja en mussuttanut itseäni kauhean paksuksi niin palautuminen vanhoihin mittoihin kesti noin kolme päivää.

Nyt vauva on 5 kk ja olen aloittanut juoksemisen. Pieniä 4 kilsan lenkkejä 3 kertaa viikossa juoksen (ekat kerrat olivat KAUHEITA!!!) imetän vielä. Syön mitä mieli tekee, hirveästi herkkuja. Paino senkun putoaa... syön silti ainakin 5 kertaa päivässä niin ei tule sellaisia hirrrmunälkiä että pitäisi 5 jätskiä syödä kerralla ;). Kohta olen jo liian laiha (52kg/162cm)!

Pitäkää itsenne kunnossa, tavalla tai toisella! Liikunnan lisääminen on helpompaa kuin syömisen vähentäminen, ellei ole sellaisessa työssä missä ei voi koko ajan syödä ;)

Vartalo palautui hyvin nopeasti. Maha hävisi oikeastaan heti kun vauva oli syntynyt. Kilotkin taisi jäädä laitokselle. Jos pari kiloa jäi painoa niin nekin imettäessä lähti hetkessä kun maitoa tuli reilusti.

Hoikka olen rakenteeltani ollut aina.

ja minä olen 36. Kroppa on jo kuosissa, mutta siihen on varmaan syynä se, että olen luonnostani tämmöistä pientä ja sitkeää sorttia, koko on 32-34 ja viimeisillänikin olin ns. normaalipainoinen. Paino oli normaali 5 viikossa synnytyksestä ja puolen vuoden päästä myös muodot olivat asettuneet osapuilleen uomiinsa. Tissit on sitten juttu erikseen, imetän vielä, joten isot ovat -- siis b-kupit, normaalisti aa. Syön kuin hevonen, joka päivä suklaata ja herkkuja mutta toisaalta liikun paljon, kävelen KOVAA ainakin tunnin pari päivässä ja käyn jumpassa, lenkkeilen ja joogaan. Laihduttanut en ole, pikemminkin yritän syödä enemmän, ettei imetys kuihduttaisi minua ihan kokonaan...

että alapää oli suht ok. Kiloja oli vielä 8 ylimääräistä, kun tulin uudestaan raskaaksi.

Nyt tokalla kerralla alapään palautumiseen meni pari viikkoa, muuten vielä ihan lihava. Vauva nyt 4kk.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat