Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli tilanne tämä: syksyllä, kun eskari alkaa, veisin ja hakisin eskarilaisen joka päivä. Eskari alkaa ilmeisesti n 8.30-9 ja loppuu 12-13, joustavasti. Mukaan täytyisi ottaa tietysti nuoremmat sisarukset. Autolla vieminen ei onnistu. Matka ei mahdoton, varmaan noin km. Nuoremmat sisarukset silloin 10kk ja noin 2,5v. Nuorin nukkuu ainakin toistaiseksi kahdet unet, aamupäivästä 10-12 ja iltapäivästä n 14-16. Vanhempi aloittaa unensa noin 13-14, nukkuu puolitoista-kaksi tuntia.

Kaksostenrattaat on, mutta ovat huonot. Miten ihmeessä saan tämän homman pelittämään? Luulen, että matkat sinällään onnistuvat, mutta tuo nukkuminen, syöminen ja pienimpien ulkoilu. Saavathan ulkoilua, kun vien ja haen eskarilaisen, mutta toivoisin myös sellaista lapsen omaa liikuntaa, missä saisi puuhastella. Jos otan sen heti aamuun, niin voivat kenties väsähtää, kun tullAan sisälle japitäisi vielä jaksaa syödä ja hakea eskarilainen....

Miten tämä kannattaisi organisoida? Auttakaa, kokeneemmat, viisaammat!!

Kommentit (12)

lähdetään 8 aikaan. Ei nämä meidän muksut (enkä minäkään) jaksa olla ulkona 4-5 tuntia putkeen...

Alku kuulosti ok. Eli viennin jälkeen ulkoillaan, sitten sisälle ja syödään. Epäilen vain, että sitten, kun tässä tarvis jaksaa olla hereillä sinne eskarilaisen hakuun asti, voi uni alkaa painaa ja elo muuttua känkkäränkkäiseksi.

Aamuviennon jälkeen jäätte ulkoilemaan ja tulette sitten kotiin syömään, haette eskarilaisen ja sitten 2,5v nukkumaan. Vauva voinee nukkua vaunuissa, jos väsy iskee jossin vaiheessa. Tai sitten venytätte lounasta siten, että syötte vasta haetuanne eskarilaisen ja pääsette unille heti ruoan jälkeen. Ulkoilun jälkeen/sen yhteydessä reilumpi välipala. Silloin ei tarttisi tulla kotiiinkaan viemisten välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

leikkipuistoissa kun pystyy hyvin vaihtamaan vaipat ja nauttimaan välipalan.

Jaa missä?! Puiston penkillä?! Talvipakkasessa?! NO THANKS!!!!!

Olen pääni puhki miettiny miten saisin homman toimimaa. Nuorin on eskarin alettua 8kk, seuraava pikkasen alle 2v ja sitä seuraava 4v. Ajattelin et kyllähän toi tossa alkusysksystä menee, mutta entä sitte talvella kun o pukemiset ja kaikki. Oiken hirvittää alkava rumba.

ajat oli suht samat, eli aamukahdeksalta alkoi ja loppui 12-13. aluksi yritin viedä itse sisarusten kanssa mutta valitettavasti täytyy sua varottaa että ei se toiminut. talvella varsinkin kun piti lähtä puoli 8 liikkeelle, oli pakkasta ja tosi pimeää. tilasin sitten taksikyydin eskarilaiselle. taksi haki kotiovelta ja toi myös takasin, kätevää eikä todella ollut mielestäni kovin kallis, kannattaa kysyä tarjous. voithan vaikka viedä ite ja tilata kyydin takasin kotiin. meillä tais olla vielä pitempi matka kun teillä. mutta tämä siis mun ehdotus. =)

Tuntuvat aika kalliilta, mutta kallista sekin on, jos joudumme tämän vuoksi ottamaan kokopäivähoitopaikan (maksu siitä, vaikka onkin eskarilaisilla vain 60%) ja menettäisimme kotihoidontuen sisaruskorotuksen.

karkasi...siis jatkoa edelliseen.

Kyllä onnistuu :) leikkipuistoissa kun pystyy hyvin vaihtamaan vaipat ja nauttimaan välipalan. Itse en ehkä tulisi ollenkaan sisälle vientien välissä. Patsi tietysti karsealla kelillä :)

8: Taksi ei ollut käynyt lainkaan mielessä. Muistatko yhtään hintoja? Vaikka varmasti kovin paikkakuntakohtaista. Lähtikö lapsi aina helposti taksikuskin kyytiin varsinkin eskarista?

9: Pidittekö välissä välipäiviä vai kuljitteko säntillisesti viitenä päivänä viikossa eskariin?

11: Voimia!!

Näin saisit ainakin eskarilaisen hakumatkan onnistumaan. Ruuan jälkeen lapsille vaatteet päälle ja voivat sitten nukahtaa halutessaan rattaisiin.

mulla oli lapset 3 kk ja 2 v kun esikoinen aloitti eskarin, oli se aikamoista rumbaa tehdä kaksi reissua joka päivä kahden pienen kanssa! Aamulla eskari matkalla vauva yleensä nukahti, kun tultiin kotiin niin yleensä oltiin ulkona jonkun aikaa tai kunnes vauva heräsi, sit sisälle ja syömään. Hakureissulla yleensä kummatkin nukahtivat kaksostenrattaisiin viimeistään kotiinpäin tullessa. Että sinänsä tämä ei ollut ongelma, suuritöistä kylläkin!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat