Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

minulla 4 serkkua, pidämme yhteyttä sähköpostin avulla.

Harvoin näemme toisiamme kun asumme eri maissa.

Kommentit (26)

Muutama jouden kanssa ollaan todella läheisiä ja pidetään yhteyttä, sitten on näitä jotka asuvat eripuolilla suomea, joita näkee harvemmin. Kyllä meillä on ainakin varsinkin äidinpuolen suku niin läheistä keskenään, että pennusta asti roikuttu kimpassa. Ja kivaa on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minusta on ihanaa kun serkkujakin paljon. Ihania sukujuhlia usein ja sellaista " me" henkeä muutenkin. Tuntuu onnelliselta ja hyvältä kun on iso suku :)

Olen huolissani siitä, että kun 1- ja 2-lapsiset perheet yleistyvät, ei lapsilla tulevaisuudessa ole enää serkkuja, tai on yksi tai kaksi mutta usein suurilla ikäeroilla.

Eikö muita huolestuta?

36 serkkua. Suunnilleen puolet on minua vanhempia ja puolet nuorempia. Osan kanssa olen tekemisisssä enemmän, osaa näen juhla-ja muissa tilaisuuksissa.

Yksi pitää minuun yhteyttä, koska on entinen hoitolapseni ja todella suloinen tyttö!

Olen meistä serkuista vanhin, suurin osa on teinejä tai sitä nuorempia ja itse olen perheellinen " vanhus" joten paljon yhteistä ei valitettavasti ole.

Kaikkiin en pidä yhteyttä, muutamiin vain. mutta on ihanaa kun on iso suku.:) Tunnen näöltä kuitenkin serkkuni, eli jos jossain vastaan kävelee, niin menen juttelemaan.

en ole yhteydessä. Heistä kahta en ole edes koskaan nähnyt. Kolme isän puoleista asuu Ruotsissa. Varmaan pitäisin näihin yhteyksiä,jos ei olisi pitkää välimatkaa.

Tämä ei liity nyt serkkuihin,vaan pikkuserkkuihin : Ajatelkaa,että asuin useita vuosia vierekkäisissä taloissa pikkuserkun kanssa ja ei oltu tekemisissä. Kadullaehkä moikattiin. Lisäksi silloin muita pikkuserkkuja asui kävelymatkan päässä 4 lisää ja vain kahden kanssa nähtiin harvoin.

Kahta tyttöserkkuani tapaan muulloinkin kuin sukujuhlissa, mutta kenenkään kanssa ei olla " huonoissa väleissä" . Häissä ja synttäreillä on tosi ihanaa tavata serkkuja ja heidän puolisoita ja lapsia.

ps. lapsillani ei ole vielä yhtään serkkua, pikkuserkkuja onneksi jo noin kymmenen!

lapsena joidenkin kanssa leikittiin paljonkin, nyttemin säännöllisesti yhteyttä pidän vain yhteen serkku-tyttöön. Toki tervehdin/juttelen kuulumisia kun (todella harvoin) tavataan muiden serkkujen kanssa.

en pidä juurikaan yhteyttä, mutta varsinkin äidin sukua näkee mummolassa aika usein. Samoin kuin suvun häissä ja vanhempien sukulaisten syntymäpäivillä ja hautajaisissa.

Suvun juhlissa ja pippaloissa tavataan, jutustellaa, ollaan välittömiä höpöttelijöitä lähes kaikki. Arkena ei olla yhteyksissä. Asutaan suht kaukana toisistamme.

ja isän puolelta en edes tiedä..oisko 7? Äidin puolen serkkuihin olen aika paljon yhteyksissä mutta isän puolelta vain yhteen, mutta häneen tosi paljon. Hyviä ystäviä noi serkut :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat