Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kuinkas teillä on viikko lähtenyt käyntiin? Mulla tämä päivä on ollut melkoista vuoristorataa, töissä toimittaja tuli haastattelemaan...nyt sitä ollaan julkkis =) Sit kotiin tullessa huomasin etten saa lentolippuja kun visa ei suostunút toimimaan, piti sit itkee ja kirota hetken kunnes mies soitti että " älä panikoi, rauhotu, istu alas, ota miun kortilla lentoliput" . Ja niin sitä nyt miulla on lentoliput oman kullan luokse. Ihanaa! Viime viikon/tämän viikon auringon otto näkyy jo..upea rusketukseni alkaa varista kirjaimellisesti, iho alkoi kesimään juuri kun ajattelin että lähden tänään terassille ja englannin peliä katsomaan.

Miulla alkoi juhannusvapaat meen töihin vasta lauantai illaksi, mutta mitään suunnitelmia ei ole, ja olen oikeastaan tyytyväinen, aijon rentoutua yksinään.

Mitä juhannus-suunnitelmia teillä on?

Kommentit (14)

Matalapainetta täälläkin....

pelottaa, jotta onko tämä ilo vain lyhyt aikainen.

Vähäistä vuotoa ollut tänä päivänä ja menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla muutenkin. :o( Ei lupaava Juhannuksen alku....

Mutta oikeasti sitä ei vielä ole osannut uskoakaan koko plussaa. Ekaan ultraan on vielä melkein kaksi viikkoa aikaa....

Aika kuluu niin hitaasti...

Iso hali teille kaikille!

Rauhallista ja aurinkoista Juhannusta!

ja minkäin joudun sen viettämään yksikseni, kun mies on työmatkalla. Sunnuntaina hän tulee reissultaan ja minä lennän Suomeen. Meillä onkin treffit lentokentällä, kun emme ehdi edes kotona siinä välissä nähdä. Olen kuitenkin tosi innoissani että pääsen taas tapaamaan ystäviä ja perhettä kotikulmille. =) Harmi vaan että meidän aikataulut meni tälleen ristiin, muuten oisin lähtenyt jo juhannukseksi Suomeen jos lentoja varatessani olisin tiennyt miehen työmatkasta.

No täytyy hakea vähän hyvää purtavaa ja juomaa kotiin, kyllähän sitä näinkin voi juhannusta viettää.

Tuolla edellisessä pinossa Tirppa kyseli kuulumisia ja kirjoitinkin pitkän viestin, mutta se katosi taivaan tuuliin. Enkä jaksanut ruveta sitä uudelleen väsäämään... nyt en enää edes muista mitä silloin kirjoitin.

Olen kuitenkin ollut niin pitkään melko palstahiljainen että ei ihme että kaikki ei meidän tilannetta muista. Joten jos nyt jotain yrittäisin tähän sitten väsätä.

Meillä taival on ollut jo melkoisen pitkä ja näitä taukoja on tullut niin omasta tahdosta kuin julkisen palvelun nopeudesta johtuen. Ensikertaa tutkimuksiin päästiin syyskuussa -04 ja lähetteen olin saanut tk:ta ruinattua aikaisemmintoukokuussa. Perustutkimukset lähti ihan hyvin liikkeelle ja jo alkuun tuli ilmi meitä vaivaava syy. Miehen spermanäytteestä ei löytynyt yhtään siittiötä, myös näyte nro.2 oli 0 tulos. Joten Jorvista (Espoo) meidät siirrettiin Naistenklinikalle (H:ki) ja odottelimme useamman kuukaudan sisään pääsyä. Miehelle tehtiin vielä kivesbiopsia, mutta senkin tulos oli että siittiöitä ei löydy. Siinä välissä otimme sitten mietintätauon ja halusimme rauhassa miettiä mitä teemme. No melko helposti päädyimme luovutettujen siittiöiden käyttöön ja ensimmäinen inssi tehtiin elokuussa -05. Inssi nro.3 viime marraskuussa tuotti sitten yllättäen sen niin pitkään toivotun positiivisen tuloksen. =)

Olin hoitanut muutto ja muita asioita sellaisella tohinalla ja pakannut viikkon niin en olisi ikinä uskonut että sellaiseen stressi tilanteeseen voisi plussaa tulla. Se kun oli vielä kerta joka oli jäämässä viimeiseksi vähään aikaan, kun tosiaan tänne ulkomaille miehen työn mukana muutimme. No tunne oli uskomaton ja niin onnellinen. Joulun alla ekassa ultrassa pienenpieni sydän sykki, mutta sikiön koko ei vastannut viikkoja. Tammikuussa mulla oli sitten aika erikoislääkärille ja hän totesikin heti että sikiö on kuollut eikä mitään ole enää tehtävissä. Mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys ja se siitä sitten. Toipuminen tuosta keskenmenosta on tavallaan vieläkin käynnissä, mutta ei sitä nyt enää niin kovasti mieti. Olihan se tietenkin isku, mutta en ole ainoa joka tämän joutuu käymään läpi (valitettavasti).

Nyt sitten Suomenvierailun aikaan olisi tarkoitus tehdä neljäs inssi josko se vaikka toisi uudelleen sen positiivisen tuloksen. En kuitenkaan uskalla olla kovin luottavainen kun vain tuo yksi kerta voidaan nyt yrittää (jos sitäkään, eihän sitä tiedä osuuko ovis oikeaan aikaan). Täälllä emme ole hoitoihin lähtöä edes harkinneet esim. kielivaikeuksien takia. Joten seuraavasta hoidosta ei sitten taas ole mitään tietoa. No jos te ihanaiset peukutatte mulle tosi kovasti niin ehkä se hoito voidaan tehdä ja vaikka onnistaisikin ja pääsisin siihen junaan mukaan joka jo on kaapannut useamman mukaansa. =D

Mutta nyt lähden tästä taas kuntosalille rehkimään, hauskaa juhannusta kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja wintsun ja Suviksen tavoin minäkin odottelen omaa kultaa nähtäväksi... tosin minä olen jo ottanut varaslähdön mökille ja siippa tulee perässä kun duunit antaa myöden. Suvis, pidän _tosi_ varppina peukkuja jotta ovis osuisi kohdilleen!

Maahinen: koskahan nuo ihmiset oikein tajuaa sen, kuinka paljon lapsettomia, nimenomaan tahattomasti lapsettomia on??! Pappi, jonka sentään pitäisi osata asetella sanansa, ei kyllä saisi tuollaista sammakkoa päästää suustaan. Eihän sitä tarvitse olla kuin ne viisi-kuusi paria koolla niin tilastollisesti heistä on yksi se lapseton.

Leia: mä oon kanssa tosi allerginen noille " mitäs tekivät uraa" -tyyppisille syyllistyksille. Osittaisessa nettipimennossa oon onnistunu välttämään tuon mainitsemasi kommentin vielä, mutta pitääköhän mun hakea se jostain. Vai jätänkö kesän kunniaksi omaan arvoonsa kun itse en ehkä viitsisi olla kovin korrekti...

Minervalle tiedoksi että ivf ja icsi menee tosiaan punktioon ihan samaan malliin, meillähän tässä hoidossa n. puolet muniksista laitettiin maljalle (ivf) ja puolet icsattiin. Päätös tehtiin vasta siinä punktiopäivänä. Toivottavasti icsi tois teille avun, meitähän se auttoi! Olin aina ajatellut että sitä käytetään kun siittiöt on heikkoja, mutta näköjään auttaa huonosti hedelmöittyvien muniksienkin hoidossa!

Rentouttavaa juhannusta kaikille!

Töistä juuri kotiin pääsin ja taas on sellainen olo, että ei sitä aina ymmärrä mikä ihmisten päässä pyörii.. no näitä työaisioita. Jos en enempää pura tuntojani vaan lähden purkamaan oloani..ja kilojani.. lenkkipolulle. Jos samalla sais kaverin houkuteltua mukaan, kun ei näiden työkiireiden lomassa ole ehtinyt ketään nähdä.

Tirppa: Ei muumipaitoja ole vielä löytynyt. alle 128 cm kyllä löytyy mutta kun pitäisi olla 130-140 cm. Mutta onhan miulla vielä tämä viikko aikaa etsiä. Löysin tytöille kyllä pari muumikirjaa (englannin kielistä) ja Righard Scarryn sanakirjan jossa kivasti kuvia ja suomeksi kuvien selitys joten tyttöjen suomenkielen opetus pääsee vauhtiin. Niin ja miehelle löysin yltiöhauskan suomi tieto kirjan: " Sauna, Sisu, Sibelius" . Kirjassa on humoristisella tavalla selvitetty näitä kummia suomalaisia tapoja ja perinteitä. Että mies sit tietää minkä on saman katon alle ottamassa. heh-

Viikon päästä olenkin oman kullan luona joten pidän ens viikon palsta taukoa. Ja suukottelen vain omaa kultaa.

Halit kaikille.

Meillä on ollu vähän ankea fiilis, kun miehen sisko 21v. ilmoitti olevansa 4. kuulla raskaana. Toki hänen puolestaan olemme onnellisia, mutta sisusta kirpaisi. Miks ei koskaan meille. Ja oltiin kavereitten vauvan ristijäisissä ja pappi sanoi uusille vanhemmille jotenki: " Jumala on katsonut teidän sopivan vanhemmiksi." Eli Jumala on aatellu, ettei meistä ois tullukkaan etes sopivia vanhemmiksi, ku emme onnistu maailman luonnollisimmassa asiassa etes hoidoin. Vaikka olenkin ammattikasvattaja.... Pahalta tuntui. Mut hymyillä piti. Ja olla reipas.

Viimeinen hoito ICSI aloitetaan tästä kierrosta. Sovittiin ajat. Punktio menee vasta reilusti elokuun puolelle.

Unohdin tuossa omaa napaani tuijotellessa ihan kokonaan, että mun piti tsempata kovasti sua wintter. Teilläkin se odotettu lääkäriaika vaan lähenee ja lento kullan kainaloonkin jo varattu. Onnea matkaan!

Minervalle pahoittelut pakkasukon uuvahtamisesta=( Olipas harmi! Toivottavasti seuraavaan hoitoon saadaan jotain poppaskonstia aikaiseksi että se plussakin sieltä tulisi! Älä sitten juokse liikaa;)

Suvikselle huiskutukset, tervetuloa suomeen! Mäkin pidän peukkuja ja varpaita pystyssä että että pääsette inssiin tällä lomalla bdbdbdbdbd

Leialle: eipä se auttanut vaikka lapsenteon on aloittanut 24v, kohta täyttää 29 ja vieläkään ei ole kuulunut... lupaavalta tosin näyttää;)

Mitenkäs Helin vointi? millon on ultra?

Kaikille niille joilla on vasta mennyt hoito pieleen toivottelen kovasti jaksamista!

Tirppa kyseli edellisessä pinossa millon meillä seuraava ultra: Se oli eilen, ihanuudeksemme saatiin hyviä uutisia, hematooma oli pienentynyt reilusti! Jos vähän uskaltaisi hengähtää sen puolesta. Istukka edelleen reilusti kohdunsuun päällä. Aiheesta kuulemma olen sairaslomalla (?) en mä sitä ole epäillytkään... Vauva kasvaa hienosti, painoarvio jo 489g, näytteli jalkoväliäkin uudelleen että sukupuolikin on nyt ihan 99% varmasti tiedossa;) jätetään nyt tuo 1% kätilön erehtymisvaraa... Mitenkäs se Tirpan piina etenee? (nimim ihan pihalla)

Juhannussää täällä on hieman epävakaista, hetki sitten tuli pari pisaraa vettä ja taivas oli ihan synkkä, nyt paistaa taas aurinko täydeltä terältä. Lämmin on joka tapauksessa ja tuulee. Jos hetken päästä alkaisi savustamaan lohta ja keittäisi uusia perunoita. Eiköhän se juhannus sieltä tule. Ja kieloja pitäisi käydä vielä keräämässä pihan perältä, täytyy vaan varustautua pitkillä vaatteilla ennen metsään menoa=)

Oikein rauhallista juhannusta kaikille!

Waimo

Ajattelin toivotella myös omalta osaltani hyviä juhannuksia ja myös sinne kaukomaille.

Mökille mennään rentoutumaan, toivottavasti ilmat ovat edes kohtuu hyvät.

Maahisen kanssa ollaan sitten samassa aikataulussa eli elokuussa meilläkin ivf tai icsi edessä.

Onko noissa muuten sama hoitomuoto, punkition jälkeen vain toimitaan eri tavalla?

Meillähän ivf toi hyvin munasoluja, mutta laatu oli sitten huono.

Yksi oli pakkasessa ja urvahti sulatukseen.

Seuraavasta kierrosta sitten sumut taas alkuun eli tuossa heinäkuun loppupuolella.

Jos lopputulos on yhtä huono kuin edellisissä, taidamme mekin luovuttaa.

Mutta yritetään katsoa optimistisesti tulevaisuuteen.

Rentouttavaa juhannusta kaikille ja koitetaan sitten pysyä pinnalla!!

Nyt hyvät naiset pääpystyyn, palstallamme on havaittavista hieman pilvisiä tunnelmia, ei anneta niiden meidän mieltä painaa ja ne omatkin pilvet...karistetaan pois. Nautitaan vuoden pisimmästä päivästä ja siitä että vielä on kesää jäljellä (käsi pystyyn kuka alkoi laulamaan, aika moni heiluttaa nyt käsiä ja samalla saatiin hymyä kaikkien naamaan). Hienoa, nyt on mieli virkistetty joten voidaan jatkaa:

Suvi-Tuulia: Kovasti tervetuloa Suomeen ja voit olla varma että peukut on myös täällä jo pystyssä inssiä varten. Nautithan lomastasi. Mua kanssa hieman jännittää meidän hoitojen aloitus, kun meinataan aloittaa ne walesissa ja itsekin juuri tuota kielimuuria olen ajatellut vaikka itselläni hoitosanasto hyvä ja kielitaitokin erinomainen, niin silti on niin paljon asioita jotka selviäisi paremmin kun voisi suomeksi puhua, joten taitaa jäädä suurimmat juttelut miehen konnolle. Jännittää kovasti.

Maahinen: Voima hali täältä, ja totean vain että en usko että jumala teitä hylännyt ole. Eihän se voi niin olla. Miekin olen monesti miettinyt aivan samaa kun ristiäisissä tuon kuuluisan lauseen olen kuullut ja aina olen päättänyt että (vaikka en ole kovin uskovainen niin kuitenkin) kyllä se jumala lähettää pienen tai useammankin enkelin luokseni ja tuo ilon syliini ja jos ei tuo niin minulla on varmasti jokin muu tärkeä tehtävä. Älä vielä luovuta toivoasi, kyllä ne onnen säteet teillekin vielä tulee.

Minerva: Rentouttavaa mökkeilyä myös siulle. Naatiskele nyt juhannuksesta oikein urakalla.

LeiaK: pääpystyyn ja huiskauta kädellä moiselle kirjoittajalle. Mie pahoitin mieleni myös kyseisen kirjoittelusta ja olisi ollut niin tulista kommentoitavaa että jätin vastaamatta, se kai paras keino tuollaiseen on, jättää omaan arvoonsa eikä kommentoi. Me ollaan kuitenkin niitä kissanaisia isolla ännällä.

Tirpalle: lämpimiä auringon säteitä myös sinne josko vaikka selkäkivut helittäis.

Mukavaa juhannusta kaikille. Tää lähtee nyt grillaamaan vielä nahkaansa ja huomenna meinasin mennä shoppailemaan itselle jotain kivaa ja tytärpuolille etsimään muumi yöpaitoja.

Halaa ja rutistaa kaikkia!

ps. ai niin..mie vielä käännyn teidän puoleen yhden ongelman vuoksi, mie yritän etsiä kivaa runoa jonka laittaisin kutsun muodossa 30-v kutsuihini. Olisiko teillä kenelläkään takataskussa tai mielessä mitään sopivaa ja hauskaa, ehdotuksia ja ideoita otetaan vastaan. Tack!

viime viikko kului mökillä, olipa kerrankin upea ilma! Jonkinlainen koukkuun jääminen tähän palstaan on tapahtunut, kun heti kotiin tultua piti päästä lukemaan muiden kuulumisia. Eli Tirppa, tuossa viime viikon pinossa kun ihan oikein muistelit palstataukoani, niin lukemista se kyllä sisälsi. ;-) Oli vaan niin takki tyhjä, ettei ollut oikein mitään sanottavaa. Mitä nyt sitten yhdessä pinossa marisin siitä, miksi huonoja alkioita siirretään! Niin suivaantunut olin koko touhuun, että paljon lueskelin myös adoptioasioita. Se ei ollut ennen tuntunut ihan omalta ajatukselta, mutta tässä kevään aikana ajatukseen alkoi kypsyä kun sitä rauhassa makusteli ja pureskeli mielessään.

Kiitos vielä suuresti plussaonnitteluistanne Tirppa, Hamu, RoseMary, LeiaK, Osborne, Favolina, Maahinen, Vupii, Bertta ja Heli! Oireita ei ole niin minkäänlaisia kuukautisten ja endo-oireiden puuttumista lukuun ottamatta, ja pari viimeistä päivää olen panikoinut keskenmenoa. Nyt täytyykin koittaa saada tämä asia hetkeksi taka-alalle ajatuksista, muuten alkaa stressitaso hipoa äärettömyyksiä.

Heli, meillä oli siirto 3.6. eli samoihin aikoihin kuin teilläkin? Alkio oli kahden päivän ikäinen mennessään pakkaseen.

Minervalle pahoittelut pakkaspikkuisista. :( Marinapinossani ihmettelin itsekin sitä, mistä luku " 70% pakastetuista alkioista selviää" oikein tulee , meillä tällä hetkellä luku on 25% ja koska pakkasessa on vain vielä huonompia alkioita enää jäljellä, tullee luku putoamaan jonnekin 16% tienoille kun ne sieltä pois sulatetaan. Toivotaan parempaa onnea jatkoon!

Tirpalle peukut pystyssä, josko clomeissa kuitenkin olisi taikaa!

Wintterille ihanaa matkaa oman kullan kainaloon, sehän on se maailman paras paikka. Lapsiperheen touhut kuullostavat mukavilta. : )

Waimo, hyviä uutisia että hematooma oli pienentynyt. Toivotaan, että loppuraskaus sujuu hyvin - tsemppiä sairaslomalle!

Kaikille muillekin ++-säteitä ja jaksamista hoitojen ja piinistelyjen kanssa! Sekä mukavaa alkanutta viikkoa!

Sais töitä tehtyä, niin pääsis lomalle. Mut mikäs kiire tässä...

Ehtiihän tuota myöhemminki lomailla. Fiilarit kohtuulliset.

Kaikille oikein paljon voimia ja auringonpaistetta!!!

WAIMO mä en oikeestaan piinaile muuta kuin mites tällä kertaa clomit tepsii. Ei tainnu ainakaan tän kertaisen ekalla kerralla tepsiä, yöllä kauhea hikoilu päällä ja aamulla lämmöt oli normaalit, mahaa nippailee ja selkää on pakottanut jo jonkin aikaa. No jos sitä tulevalle kierrolle sais sitte sen gyneajankin jotta nähdään tepsiikö noi clomit ollenkaan....

Ihana kuulla että hematooma on älynny pienentyä ja pikkunen kasvaa kohisten. Mikäs vilauttelija siellä onkaan ;0)

NURU toivottavasti pikkunen jaksaa pitää pintansa!!!! Eikös lukeneemmat sano, että tuhru vuoto alkuraskaudessa on ihan normaalia bdbdbdbd kovasti sinne ja vauvaliimaa perään.

HELI yritin udella tuossa vanhemmassa pinossa, jotta missäs päin suomea (pohjanmaata) piileskelet jos vaikka ei ois kaukana vois pistäytyä..... Millonkas sulla olikaan eka ultra, kauheesti täällä jännään tuleeko yksi vai kaksi, iiiiihanaaaaaaa!

WINTERI sullahan h-hetki lähenee huimaa vauhtia. Löysitkö muumipaitoja ja itelles jotain kivaa? Kyllä se taitaa tää eka clomikierto mennä totaalisesti penkin alle, nippailee ja palelee ja lämmöt on normaalit ja yöllä hikoilee.... huoh no jos se joskus...... Oikein ihanaa matkaa sinulle ja rakkauden täyteistä aikaa kullan kainalossa!!!!

SUVIS sulla on kuiteski kaikki mahdollisuudet onnistua inssilläkin joten positiivista energiaa lähettelen täältä jos se sullekin nyt suotas kun aika moni on nyt lupissa raskautunut. Toivotaan, että plussa-aalto jaksaa liplatella vielä pitkään kun meitä on vielä monta tässä lupissa!!! Ja Heli on sitten varannu tarpeeksi niitä vaunuja siihen plussajunaan!!!!

Pohojoisjaostolle kaikille lämpimät huiskutukset ja tapaamista odotellen.

Aurinkoisia päiviä kaikille ja onnea tulevaan!

Ankeissa tunnelmissa täälläkin ollaan. Eihän se kolmaskaan clomi kierros tulosta tuottanut, joten syksyllä sitten täytyy taas ottaa lääkäriin yhteyttä ja aloittaa " kunnon" hoidot. Maahiselle tsemppiä - kaikki vauva uutiset kirpaisevat vaikka kuinka olisi toisaalta iloinenkin uutisesta.

Itse kimpaannuin yhdestä tällä palstalla olleesta ahdistus viestissä jossa parikymppinen lapseton vaahtosi kuinka yli kolmikymppiset kansoittavat julkiset hoidot, vaikka ovat omaa syytään jättäneet lapsen teon liian vanhalle iälle. Kommentoin tosin tekstiä aika hillitysti, vaikka mieleni olisi tehnyt kirjoitella vaikka mitä. Että vielä tästä iästä pitäisi syyllistyä...

Tirpalle vielä peukutukset piinaan - jospa ne selkäjomotukset olisivat vaikka ihan huijausta.

Wintteri sitten pääset jo pian taas kullan kainaloon - varmaan ikävä on kova ja jälleen näkeminen sitten sitäkin ihanampi.

Suvikselle huiskutus ja peukut ovat jo pystyssä. Toivottavasti ovis sattuu oikeaan aikaan!! bdbdbdbd

Kaikille muillekin vilkutus - nyt täytyy lähteä siivoamaan raksalle.

Leia

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat