Vierailija

Kaikki tieto otetaan vastaan =) Poika jolle aattelin, on 5v (fiksu ikäisekseen ja pelailee jo paljon tietokoneella + x-boxilla)

Kommentit (2)

olen vain osittain kanssasi samaa mieltä.

Meillä tämä esikoinen on pelaillut 3- vuotiaasta saakka. Pelaaminen ei ole jatkuvaa, vaan suunnilleen noin 1h / 3krt viikossa. Plus se aika, minkä saavat pelata tarhassa.

Poikani on hyvin kehittynyt. Osaa pian lukea, luulen sekä tuntee hyvin numeroita jne. ja kaikesta tästä on oikeastaan kiittäminen vain pelejä (mm. lukemista editävät cd/rom - pelit).

Tämän peliharrastuksen lisäksi poika harrastaa jalkapalloa, pyöräilee näin kesäaikaan useita tunteja päivässä ja ui =) On myös liikunnallisesti erittäin ahkera ja edistynyt. Eli en uskko pelaamisen estäneen tälläkään saralla... ;)

Kyselin tätä Game Boy- peliä sen vuoksi, että olemme lähdössä autoilemaan Eurooppaan ensi viikolla ja tiedän, että lapselleni ei pelkkä autossa istuminen riitä (varsinkin kun leikkikumppanina on 2v pikkuveli..). Koko perherauhan vuoksi ajattelin pelistä olevan hyötyä ja huvia.

Ymmärrän siis ponttisi kakkonen. Erona on se että mielestäni kohtuus kaikessa on hyvä raja =)

Olisiko paikallaan yrittää saada lapsi viettämään aikaa ulkoillen, leikkien tai jotakin muuta puuhaten? Lapselle voisi Gameboyn sijasta antaa aikaa, käydä yhdessä jossakin kivassa paikassa tai ulkona retkellä. Pienet lapset voiva piirtää, lukea aikuisten kanssa kirjoja, tehdä palapelejä, pelata lautapelejä, ajaa polkupyörällä, hyppiä ulkona, kiipeillä, mönkiä maassa ja vaikka mitä sellaista.

Itse suunnilleen inhoan kaikkia x-boxeja ja muita pelijuttuja, enkä hankkisi niitä noin pienille lapsille lainkaan. Jos ne jossain asiassa kehittävätkin, niin eivät monissa. Leikkiminen ja ulkona puuhailu unohtuu tai sitä ei edes osaa. Ne vähät leikit saattavat sitten vielä kuulostaa tälle: " Pam pam, huits huits, tsuh thush, klonks klonks, rata-tata" jne. Vai oletteko eri mieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat