Vierailija

Kävin tänään gynellä. Huolenani oli alavatsaturvotus minipillereiden lopettamisen jälkeen, eikä kuukautisiakaan toisaalta ole vielä kuulunut. No, setä ei juuri kysellyt eikä tutkimuskaan ollut hääppöinen: spekula sisään, murinaa ja sitten tunnustelu 3 sekunttia. Kaipa asiantuntija kun on niinkin nopsaa tutkimuksen tekee....

Toiveenani oli saada kuukautiset alkamaan esim. keltarauhashormoonikuurilla. Setä totesi että mitä niillä kuukautisilla tekee?... tietysti jos haluaa yrittää lasta. No, sitähän minä vähän oon ajatellut.. Yritin selittää myös aiempia oireitani mm. pco tyyppisiä munasarjoja.... Jotenkin homma käänytyi niin että hän määräsi mulle primolutit ja siihen perään kuurin clomifenejä. Ne primolut hain heti apoteekista, mutta clomeja jäin miettimään.... Ei mulla niin hirveä hätä ole tulla raskaaksi, yritetään ensin luomuna. Jotain se gyne- setä höpisi pco:n ja clomien yhteensopivuus ongelmista, jostain hyperstimulaatiosta tai sinnepäin. Onko kellään kokemuksia yleensä noista clomeista tai sitten vielä tuosta pco jutusta. Epäselvä sepustus, mut on juttukin vähän epäselvä. Jos joku kuitenkin viitsii vastata niin kiitän! ;)

Kommentit (4)

ap jatkaa: Juttelin yhden ystäväni kanssa tästä samaisesta aiheesta tänään. Oli puhetta siitä, että joka kierron jälkeen täytyisi " kuulemma" ultrata ja tsekata ettei ole kovin monta munasolua . Kolme on joku raja. Onhan siinä tietysti monisikiöraskauden vaara olemassa kun noita clomeja popsii? Kuinkahan yleistä tupla/tripla raskaudet clomien avulla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuo pco tosin diagnosoitiin vasta ekan clomisatsin jälkeen -itseasiassa vasta synnytyksen jälkitarkastuksessa. Sinänsä se on hassua, koska mut on ultrattu varmaan sata kertaa aiemmin ja vasta nyt se pco sieltä löytyi... No anyway olen siis syönyt clomeja kahteen otteeseen. Ensimmäisellä kerralla kolme kuukautta ja plussa, joka kesken rv9. Toisella kerralla niin ikään kolme kiertoa ja plussa, poika syntyi 02/05. Nyt aloitellaan heinäkuun alussa kolmas kerta clomeja ja toivotaan pojalle sisarusta.

Minulle ei missään vaiheessa ole puhuttu pco:n ja clomien epäsopivuudesta ja olen elävä todiste siitä, että ne ovat toimineet hyvin. MYös vaste on ollut hyvä, yhdellä tabletilla olen saanut aikaan yhden hyvän munasolun. Joten ei tuo ainakaan mitenkään iso/yleinen vaiva/ongelma voi olla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat