Seuraa 

Eli nt-ultrassa kävi ilmi (mitä kyllä epäilinkin) että kohtuni on selvästi taaksepäin kallistunut. Ihan mielenkiinnosta vain tulikin nyt mieleen kysellä, että onko tällä vaikutusta esim. masun kokoon, liikkeiden tuntemiseen tms. ja jos niin mitä? :)

-nesselia- (rv14+3)

Kommentit (6)

esikoista odottaessani. Masu tuli näkyviin n. rv 25, liikkeitä tunsin rv 20. Minulla oli myös eteisistukka.

Ei siitä kohdun asennosta ole mitään haittaa, lääkärit sanovat että voi olla vaikeampaa tulla raskaaksi silloin kun kohtu on taaksepäin.

Kohtu kyllä ojentui raskauden edetessä eikä ole seuraavissa raskauksissa enää ollut taaksepäin kallistunut.

Ensimmäisessä raskaudessa siitä ei ollut haittaa. Nyt toisessa raskaudessa odotus meni 15 päivää pitkäksi ja piti käynnistää ja kalvojen puhkaisu ei onnistunut toivotulla tavalla, kun kalvoon oli vaikea päästä käsiksi. Lopulta kuitenkin käynnistys onnistui ja kaikki hyvin siis. Muuta haittaa en osaa sanoa. Ehkä gynekologisen tutkimuksen teko on vähän vaikeampaa kun pitää " kurotella" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulle edellisessä raskaudessa kohdun asento aiheutti alkuraskaudesta hankaluutta virtsamisessa. Kohdunkaula painoi virtsaputkea kun kohtu oli taaksepäin. Sain pissittyä hyvin pieniä määriä kerrallaan ja sain juosta vessassa todella usein, aamut puolen tunnin välein.

Vaiva katosi ennen puolta väliä ja tässä raskaudessa ei ole vaivaa ilmennyt, onneksi.

Pikku myy

Vaikea sanoa, kun on kokemusta vain siitä taaksepäin kallistuneesta kohdusta, ei suorassa olevasta =0) Nyt on toinen raskaus menossa ja on kyllä kaikenkaikkiaan erilainen mitä ensimmäinen. Eli monenlaista kokemusta mahtuu varmasti tämänkin asian piiriin yhdelläkin odottajalla. Masu on ollut suuri molemmissa raskauksissa ja liikkeet tuntuneet ihan oikeilla viikoilla. Eka synnytys meni myös hyvin, eikä kohdunasennosta mainittu missään vaiheessa.

Ainoa, mikä tulee mieleen, on että kohdunsuu on korkealla ja siitä on nytkin neuvolassa sanottu monta kertaa. Johtuneeko juuri tuosta taaksepäin kallistumisesta, tiedä häntä. Rv nyt 32+6.

Ekalla kerralla tulin raskaaksi todella nopeasti (eli ei meillä vaikuttanut raskaaksi tuloon)..Masu pullahti kyllä esiin heti, mutta tuli muille näkyväksi tosi myöhään..Ja lopussa eivät synnärillä meinanneet uskoa, kun viikoilla 41+6 mentiin synnyttämään..Eli masu jäi kaiken kaikkiaan TOSI pieneksi..

Nyt tässä toisessa yritettiinkin jo pidempään, mutta syyt tärppäämättömyyteen olivat kyllä muualla..Epäsäännöllinen työ ja rytmit sekaisin, huonosti tuli syötyä ja stressi vauvasta ja monesta muusta..Mutta, kun sain säännöllisemmän elämänrytmin ja syötyäkin terveellisemmin päivittäin ja sit sattui asioita, joiden kannalta ajattelin, että nyt jää vauvatouhut tauolle, niin heti tuli tärppi..Masu pullahti taas heti esiin (oon mammahousuja käyttänyt jo rv 8 saakka)..Ja taas masu pysyi pienenä melko pitkään..Vieläkään ei näy kunnolla muille, jos on esim. takki päällä..Vaikkakin nyt on sf-mitat paljon enemmän, kuin ekassa raskaudessa..

Mulle ei ainakaan kätilöt tai gynet eikä lääkärit ole sanoneet, että taaksepäin kallistuneesta kohdusta olisi mitään vaivaa..Ja on kuulemma aika yleistäkin..

pikku_ruu & möttiäinen rv 33+5 Nyt jo rv33+6

Hei.. minulla herää sellainen kysymys että onko alkuraskaudella mitään vaikutusta kohdunkaulan asentoon?? itse kävin gynellä 29.6 ja lääkäri kysyi minulta että onko minulla ollut joskus vaikeuksia että ei ole löytynyt kohdunkaulaa heti että on pitänyt hakea? tuumasin että ei ole ollut. ja lääkäri totesi minulle että hän jousui pikkuisen nostamaan ylös sitä ankannokkaa jotta sai otettua papakokeen. :/ tähän en ole vastausta löytänyt vielä.. voisiko joku ystävällinen kertoa että miten on asia?? 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat