Vierailija

itte kuullu tässä raskaudessa jo monta kommenttia että " herranjestas kun iso maha" , ja että " sillä ja sillä paljon pienenmpi maha vaikka laskettu aika ennen sua" ja " ootpas sä lihonu." Mulle ainakin tulee paha mieli, en mäkään muitten mahoja arvostele!

Ekassa raskaudessa taas mahaa ei ollut juuri ollenkaan, ja harva se päivä kuulin kommentteja että enkö syö mitään yms typerää?

Kommentit (15)

Muistatko onko samat tyypit sanomassa mahasta kuin ekalla kerralla (siis silloin kuin kysyttiin oletko syönyt mitään)?

Itselläni ei ole raskaudesta kokemusta, mutta ystäväni ovat saaneet pelkästään mukavia kommentteja mahoistaan ja yleensä ilahtuvatkin siitä, että mahan kasvu huomioidaan =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kyllä kai ylipäätään käytöstapoihin kuuluu hiukan haistella ilmastoa ja kuulijan tilanteen/persoonan mukaan asetella sanansa. eihän syöpäpotilaallekaan käydä naureskelemassa että onpas komee kampaus, kesän kunniaksiko vedit kaljuks, hahhaa.

tai mummoille huudella kassajonossa että onko sulla nahka venynyt pesussa kun on niin vekeillä tossa lihojen päällä. tms.

Jotkut vain ovat niin typeriä, että luulevat raskaana olevien mahojen olevan yleistä riistaa. He arvostelevat koko ja muotoa yms. Älä välitä, sinulla on varmaan juuri oikean kokoinen maha ;)

Siis kahta ensimmäistä kommenttia en mitenkään pitäisi epäkohteliaana. Mä olen (kahdesti) raskaana ollessani ollut valtavan " kotonani" ison mahan kanssa ja kokenut tosi mukavana kaiken mahan saaman huomion. Itsekin ihailen raskaana olevien naisten muotoa ja kauneutta; en toki lääppiään mene kenenkään vieraan mahaa enkä tutunkaan ilman lupaa.

on olleet pahimpia arvostelijoita. Ei kai sitä pitäiskä kaikesta vetää hernettä nenään, mutta mä nyt satun oleen sellanen luonteeltani että niin teen. T.ap

Minä kuulin samoja kommentteja raskausaikani ja kyllä ne pännivät, joten ymmärrän sua hyvin. Olo oli kuin betoniin valetulla vesipöhöisellä norsulla ja sitten vielä kommentoitiin, " että ei naapurin lissu ollut ollenkaan noin iso" ja " montako sulla siellä mahassa oikein on" jne..

tosi pieni ja hoikka ja mun maha kasvoi aivan valtavaksi jo alkuraskaudesta. Mutta mä olin aivan älyttömän ylpeä koko raskaudesta ja masustani, että loukkaannuin, jos joku (esim. tuttu johon törmää kaupassa) ei maininnut sanallakaan mahaani tai raskauttani. :) Olin muuten aivan valtavan kokoinen, nyt kun katsoo valokuvista jälkeen päin.

ollessani työpaikan kahvihuoneessa aina sai kuulla kommentteja

mahastaan. Meillä oli isolla porukalla yhteinen kahvihuone ja siellä

sitten aina oli vähän eri porukka koolla. Loppuaikana en enää edes käynyt siellä. Yleensä usein just vanhemmat naiset alkoivat muistelemaan

omia raskauksiaan ja kertomaan niitä kauhujuttujaan synnytyksistään :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat