Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kotona vain joskus kaatuilee. Kevään aikana todella paljon erilaista negatiivista palautetta saatu päiväkodista. Olemme olleet sairaalaan yhteydessä. Mitään selvyyttä ei ole vielä tilanteesta. Mistäköhän tää kaikki vois johtua? EEG on jo otettu ja se oli normaali.

Tänäänkin lapsi oli kaatunut seisomasta suoraan selälleen lattialle kuulemma ilman syytä. Just palattu lomilta töihin ja päiväkotiin ja vain päiväkodissa sattuu näitä epämääräisiä juttuja. Kotona 2 vkon lomalla kaikki oli taas ok. Missähän nyt mättää? Olen todella huolestunut.

Kommentit (27)

ihmisiä. pk:n ovenkahva voi ylettyä lapsen pään korkeudelle, kun siellä voi olla kahvoja lapsen korkeudella ja myös pystykahvoja, jotka ylettyy alhaalta ylös asti.

Itse veisin lastenneurologille, ja jos kaikki olis ok (eeg muuten voi antaa eri tuloksen eri aikaan), niin menisin itse useammaksi päiväksi päiväkotiin tarkkailemaan. Ja jos kolaukset sattuu johtuen huonosta valvonnasta tai muista lapsista, vaihtaisin hoitopaikkaa. Jos näyttäisivät johtuvan lapsesta itsestään, soittaisin neuvolaan ja pyytäisin päästä fysioterapeutin ja toimintaterapeutin arvioon. Voihan lapsella olla lievä motorinen ongelma. Mut ei ton ikäisen pitäis enää kaatuilla usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuulin vasta tapauksesta, jossa joku lintujen virus tai loinen oli lomamatkalta tarttunut lapseen ja aiheuttanut vaikeita epileptisiä kohtauksia. Joku myrkyllinen aine voi myös aiheuttaa jotakin tuollaista.

Näissä tapauksissa diagnosointi on vain vaikeaa, lääkärit eivät helposti löydä vikaa. En tiedä uskotko yhtään vaihtoehtoishoitajiin, mutta tässä todella tapahtuneessa jutussa sellainen osasi auttaa. Muiden mielestä humpuukia, mutta kyllä hän löysi vian ja sai lapselta kohtaukset pois.

Mitä ikinä kohtaukset ovatkin, niin on hyvin mahdollista, että päiväkodin kiihkeämpi elämä voi laukaista kohtaukset. Kotona on yleensä vähemmän taphtumia, ääntä, vauhtia ja jännitystä.

Heille oli sanottu, että kohtausten pitäisi mennä ohi 4-5 vuotiaana. Tilanne, jossa kohtaus on tullut on aina ollut jotenkin kiihkeä. Esim vaikka ei ole saanut periksi ja huutaa naama punaisena... saa kohtauksen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat