Seuraa 

Sivut

Kommentit (30)

Pia74: No höh mun ultraajille... Viikoilla 21 kun oli ultra niin silloinen ultraaja tosin mutis jotain että olisi 4-5 päivää vanhempikiun laskettu aika. teidä häntä sitten.

pubu: Jep tiedän että vauvat on suloisia koosta huolimatta =) mutta kun ajatus on tossa nyrjähtänyt niin koetappas saada se oikeilla raiteille.. minua itseäni häiritsee aivan tavattomasti tämä nyrjähdys.

Ehkä se tulee sieltä kun...Meitä sisarruksia on neljä ja ollaan oltu nelikilosia ja yli kaikki paitsi viimenen joka oli vähän yli kolme kiloa niin äitini oli siihen vain tokaissut -ihanaa, vihdoinkin sain vauvan! ja on kyllä muistanut kertoa tätä moneen otteeseen...

Minä olen ollut pienin senteiltä mutta toiseksi painavin...Ja olen myös tästäkin saanut kuulla ja monesti...

Traumansa kullakin...

Nyt näyttää ulkona siltä, että saattaisi vaikka sataa vaihteeksi.

Tyttö on viimeistä päivää hoidossa tänään, jää sitten kesälomalle ja palaa elokuussa osa-viikkoiseen hoitoon. Voipi olla, että täälläkin kirjoittelu taas hiljenee, kun ei tytön kanssa juuri pääse koneelle, paitsi päiväuniaikoina. Iltaisin en jaksa konetta juuri avata, mutta voi olla että tuokin muuttuu, kun ei enää koko päiväisesti istu koneen ääressä kuten töissä. Joku sitä miettikin (anteeksi nikki jo unohtui) että miten sitä kahden kanssa ehtii tehdä mitään, samaa asiaa on täälläkin pohdittu¿.

Tänään olisi neuvola ja KELAssa asiointia tiedosssa. Jäi nuo KELAn paprujen palautukset aivan viime tippaan, kun halusin nyt ennen lomaa tekemäni ylityötkin laskentaan mukaan. Menen siksi itse käymään ja palautan paprut tiskille, jotta saan leiman, eivätkä jää mihinkään postin jakelun armoille. Äitiyspakkauksen ottamista/ottamatta jättämistä pohdin vieläkin ja varmaan vielä siinä tiskillä vielä muutan mieleni. Nyt olen ottamassa sen, mutta kun ultrassa paljastui tuo tyttö-uutinen, pisti se vähän epäröimään. Pakkaus on tänä vuonna aivan pojan värinen, mutta kivat kuosit muutoin. Edellinen on vuoden 2003 eli lilan värinen pakkaus, joka sopii mielestäni kyllä tytölle hyvin. Toisaalta olen ajatellut kasaavani molemmille vauva-ajan muistot ja säilytettävät vaatteet jne. pakkauksiin ja antavani sitten aikanaan heille. Lisäksi edellisen pakkauksen makuupussi esimerkiksi on nyt kovasti esikoisen nukkeleikeissä mukana, enkä raaskisi sitä häneltä ottaa pois¿Eihän tuo 140¿ ole kovin iso raha edes. Tällaisia syvällisiä ajatuksia päässä pyörii¿PIENI GALLUP: otitko pakkauksen vai rahan ja miksi?

Monilla viedään viimeisiä työpäiviä: onnittelut loman alkamisesta teille kaikille! Minulla jäi lähtökahvittelut sun muut ¿rituaalit¿ kokonaan välistä tämän sairasloman takia, mutta kahvitellaan sitten kun menen nyyttiä näyttämään.

Vointi on ihan kohtuullinen, tosin päänsärky (etenkin silemien päältä) on vaivannut joka päivä, mutta johtunee poskiontelotulehduksesta. Pissa ja verenpaine maanantaina Kättärillä olivat kunnossa. Turvotus on ihan kohtuullista vaikka helle onkin, sormukset menevät, ja lähtevät pois, ihan hyvin. Neuvolassa tänään selviää sitten loputkin, painot sun muut. Tosin väsymys vaivaa ja koti näyttää kuin pyörremyrskyn jäljiltä. Aatoksi pitäisi saada paikkoja vähän kuntoon, mutta voimia ei juuri ole. Samoin kaikki vauvajutut on laittamatta, vaatteet kaivamatta esiin jne. Toisaalta aikaiselta tuntuu vielä kasata pinnasänkyä, kun la vasta elokuun lopulla. Nyt toisen kanssa en jaksa enää niin stressata. Esikoisen kanssa kaikki oli valmiina varmaan ainakin kaksi kuukautta ennen la:ta: vaatteet pestyinä ja silitettyinä, mutta meillä samoin silitrys jäi kyllä siihen yhteen kertaan :-) kun totesin homman ihan turhaksi. Nyt ei ole tuollaisia paineita, onneksi.

Hyvää päivän jatkoa kaikille!

emali 31 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tänään kuopus heräsikin jo ennen seittemää kun tavallisesti oo nukkunut melki puoli kasiin. Luksusta näin lomalla. Siskollanikin on tän viikko perjantaita lukuun ottamatta iltavuorossa niin ei senkään takia tarvi herätä ennen seiskaa.

Eilen kaivelin pahvilaatikoista tyttöjen kesä mekkoja ja sain inspiraation ja järjestelin vaatehuoneen hyllyjä niin että vauvan vaatteille sai yhden hyllyn tyhjäksi. Tänään laitoinkin jo koneellisen vauvan vaatteita koneeseen pyörimään. koneeseen mahtu kaikki pienet vaatteet. Isommat pesen sitten vasta kun niitä tarvii käytössä. Tästä se alkaa vauvan tavaroiden paikalleen laitto.

Huomiseksi aattelin ikkunoiden pesua. Miehen kolmekymppiset ovat elokuun alussa niin sitä ennen ja tietysti ennen vauvan syntymää olis kiva saada nää ikkunat pestyä. syksyllä kun muutettiin tänne en niitä jaksanut pestä.

Tää kerrostalo asunto on ihanan vilpoinen. Verrattuna edelliseen rivitaloon johon paistoi koko ajan aurinko. se oli kun sauna. Täällä oon saanut koko yön nukuttua kunhan vaan kuopus antaa nukkua.

Äitini eilen soitteli ja kyseli jaksamisiani niin hänelle nauroin että onneks on talossa kylmäkellari että jos tulee liian kuuma niin otan tuolin ja meen sinne istuskeleen.

jaahas jos sit painutaan pihalle kun noi muksut tossa jo kärkkyy että koska koska. Ei ne jaksa oottaa että saan sähköpostit luettua.

Vilposempia ilmoja sitä toivois kun ei oo kun parit sopivat vaatteet. Enkä kyllä muutenkaan tykkää ihan hirveen kuumasta.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masuasukki 31+6

Hei vain sinulle Ornament!! Oli pakko kommentoida tuota pientä sf-mittaa, sillä samainen tilanne on myös minulla. Kuukausi sitten terveydenhoitaja huolestui sf-mitastani, joka oli tipahtanut keskikäyrältä alakäyrän alarajalle. Kävin tuon vuoksi myös tarkkailu-ultrassa, jossa todettiin, ettei mitään hätää ollut. Itseasiassa mahassani oli oikein suurikokoinen vauveli kasvamassa. Minä voisin kuvitella, että sinun tapauksessasi syy sf-mitan pienenemiseen on joko mittaajan vaihtuminen tai vauvan asennon muutuminen (ehkä vauva on jo laskeutunut). Eli en yhden mittauksen perusteella kovin huolissani olisi. Ehkä voisit odottaa seuraavaan neuvolakäyntiin ja jos mitta on edelleen pieni, pyydä lähetettä äitiyspolille.

Pepper (33+6) ja sf-mitta 27.

Ornament:

Lainaus:

Nyt sitten mietityttää sf-mitta. Oma terveydenhoitajani on mittaillut sf-mittani yleensä siihen keskikäyrälle. Nyt kesälomasijainen (ihan kokenut terveydenhoitaja) mittasi eilen alle käyrien! Pitäisikö tästä olla huolissaan?

Edellisen kerran toukokuussa (viikolla 29+1) sf-mitta oli 26. Nyt eilen (viikolla 32+1) sf-mitaksi saatiin 25. Siis eihän masu nyt ainakaan voi pienentyä kolmessa viikossa! Tiedän kyllä, että mittaaminen ja tulokset ovat aina vähän mittaajasta kiinni. Joten pieni heitto voi olla täysin harmitonta. Mutta nyt kyllä huolestuttaa tuo eilinen mittaustulos. Se kun on äitiyskortin käyrälle laitettuna alle sf-minimin näillä viikoilla. Itse asiassa terkkari ei edes merkinnyt sitä mittaa käyrälle (tekikö tahallaan vai unohtiko?), niin en osannut heti huolestua asiasta. Illalla sitten itse katselin sf-mitan paikkaa käyrällä ja huomasin asian.

Täytynee vielä soittaa neuvolaan, mutta onko teillä kokemuksia vastaavasta? Jossain toisessa keskusteluketjussa oli eilen kommenttia, että liian pienestä sf-mitasta pääsee/joutuu ylimääräiseen ultraan. Eli miten on?

Itsellä kyllä on sellainen olo, että maha on kasvanut, mutta voiko sitä luottaa vaan omaan tuntemukseen?

Ornament ja Manteli 32+2

Huomiseksi onkin jo luvassa sateita..Ainakin tähän pirkanmaalle..Ja juhannus menee vissiin vähän epävakaisissa merkeissä..Eli helpotusta tiedossa niille joille on helteet ottanut koville..Itseni välillä mukaanlukien..Toisaalta on ollut kiva puuhastella auringossa ja samalla on saanut vähän väriä iholle, niin ei tarvitse synnyttämään lähteä ihan vitivalkoisena.. :)

Onnea ja hyvää lomaa niille, jotka tässä nyt vetelevät viimeisiä työpäiviään..Itse tässä jo hiljalleen kaipaan takaisin töihin, kun olen ollut jo nyt valmiiksi kotona 8 kk..Äippäloma, kun alkaisi virallisesti vasta 29.6, mutta ikävä kyllä on lääkärin kirjoittama lappu saikkua 30.9 saakka, ja taitaapi tuosta mahasta olla vain haittaa tuolla työmaalla..

Onneksi mies on yrittäjä ja voi vaikuttaa pitkälti omiin työaikoihinsa, niin voin käydä välillä duunaamassa jonkun la-su yövuoron tai su päivävuoron marraskuusta lähtien, kun siltä tuntuu..Riippuen tietty mitä lääkärit ja syksyllä uudelleen otettavat magneettikuvat sanoo..

Nyt me painutaan poitsun kanssa saunan lämmitys puuhiin..

Illan jatkoja ja toivottavasti on viileämpi yö edessä..

pikku_ruu & möttiäinen rv 33+6

Taas yksi taustalla viihtynyt elokuinen hyppää mukaan keskusteluun.

Kaikki elokuiset vaikuttavat niin ahkerilta kirjoittajilta, että oma kynnys lähteä mukaan on ollut korkea. Tuntuu, että joka päivä se aktiivisin ja pisin keskustelu käydään juuri elokuisten kesken. Vai tuntuuko se itsestä vain siltä? Itse kun en aina ehdi koneelle. Nyt jo on tuntunut ettei ehdi pysyä mukana kaikessa elokuisten keskustelussa. Te olette niin aktiivisia ;) Hyviä kommentteja on ollut paljon ja on ollut kiva samaistua muihin samassa tilanteessa oleviin. Esikoista kun odottaa, niin moni asia on mietityttää.

Nyt sitten mietityttää sf-mitta. Oma terveydenhoitajani on mittaillut sf-mittani yleensä siihen keskikäyrälle. Nyt kesälomasijainen (ihan kokenut terveydenhoitaja) mittasi eilen alle käyrien! Pitäisikö tästä olla huolissaan?

Edellisen kerran toukokuussa (viikolla 29+1) sf-mitta oli 26. Nyt eilen (viikolla 32+1) sf-mitaksi saatiin 25. Siis eihän masu nyt ainakaan voi pienentyä kolmessa viikossa! Tiedän kyllä, että mittaaminen ja tulokset ovat aina vähän mittaajasta kiinni. Joten pieni heitto voi olla täysin harmitonta. Mutta nyt kyllä huolestuttaa tuo eilinen mittaustulos. Se kun on äitiyskortin käyrälle laitettuna alle sf-minimin näillä viikoilla. Itse asiassa terkkari ei edes merkinnyt sitä mittaa käyrälle (tekikö tahallaan vai unohtiko?), niin en osannut heti huolestua asiasta. Illalla sitten itse katselin sf-mitan paikkaa käyrällä ja huomasin asian.

Täytynee vielä soittaa neuvolaan, mutta onko teillä kokemuksia vastaavasta? Jossain toisessa keskusteluketjussa oli eilen kommenttia, että liian pienestä sf-mitasta pääsee/joutuu ylimääräiseen ultraan. Eli miten on?

Itsellä kyllä on sellainen olo, että maha on kasvanut, mutta voiko sitä luottaa vaan omaan tuntemukseen?

Ornament ja Manteli 32+2

Eilinen pino oli mielenkiintoinen, moni taustalla yleensä viihtyvä oli innostunut kirjoittelemaan, mukavaa!

Iskias vaivoja taisi olla Airilla. Minä käytän vaihtelevasti tuota tukivyötä, kun selän ja pakaran alueella kipunoi. Hoitosukkien kanssa aika lämmin yhdistelmä, mutta mitäpä sitä ei lapsen eteen olisi valmis kärsimään ja täytyy todeta, että jos haluan ehtiä kolmosen ja nelosen perässä juoksemaan on kaikki apu tervetullut.

Synnytyskertomukset laitetaan siis yleisen mielipiteen mukaisesti tuonne Synnytykset-puolelle.Ensimmäiset nyyttinsä noutajat voisivat aloittaa sitten meille oman pinon sinne ja tietenkin tuonne Vauvat-palstalle myös.

Olipa kiva kuulla sinusta Pepper! Aurinkoista ja rentouttavaa loman alkua sinulle!

Minua eivät ole hellekelit vaivanneet toistaiseksi pahemmin. Lapset ovat nauttineet keleistä kirmaten pihalla ja minä olen istuskellut aurinkovarjon alla katsellen heidän touhujaan. Kolmesta kuuteen ollaan oltu sisällä rauhoittumassa ja minä olen saanut kotityöt tehdyksi. Illan viilentyessä ollaan taas siirrytty pihalle ja kahdeksalta pojat ovat sammuneet kuin saunalyhdyt. Isommat ovat sitten puuhastelleet omiaan rauhassa.

Osa lähtee huomenna juhannuksen viettoon joten laitamme varmaan koko juhannuksen ajaksi pinon. Toivotankin kaikille rentouttavaa juhannústa!

Opemamma ja vimpula rv 30+1

Pitkästä aikaa pinoon, kiva että tapaaminen meni hyvin. Selvisitte jopa helteestä=)

Tänään oli ultra ja siellä 2 kiloinen vaavi vilkutti. Edellispäivänä oli neuvola ja silloin vielä perätilassa mutta kääntyi viime yönä ja nyt oli sitten jo pää alaspäin. Sen kääntymisen kyllä huomasi=) Heräsin kun koko sänky muljahti, ja samantien alkoi potkut ylös.

4 viikon päästä ilmeisesti punktio ja keuhkojen kypsyys ja rv36 käynnistys. Kohdunsuu oli kiinni ja lääkäri käski hypätä mereen juhannuksena, vielä kun voi, ihanaa!

Nyt pihahommia jatkamaan.

Lilli ja mini 30+2

taas yks huonosti nukuttu yö takana.. en tiiä mikä siin on että herään siihen et masu on kivikova ja pissattaa,onko muilla sillai? joka yö sama et supistaa ja on veskihätä..

sitten vaavi on joteski hassusti mun masussa että välillä sattuu nii pirusti tihin masunahkaan,oikeen polttavakipu ku painaa iljaa siitä,sitte siinä yrittää tökkii toista että se vaihtais asentoa. sitte uutuutena tai on oikeestaan aikasemminki ollu tota että yöllä kun kääntyy,kuuluu kauhee pauke luista :S naks,naks..:D

mä oon kyllä jo alkanu oottaa että sais tän vaavin pois täältä,alkaa olee niin tukalat olot. töissäkin oli taas reilut 28 astetta eikä ilma kierrä voi sanoo et ekana kotio kun pääsee niin kylmä suihku kyllä tekee terää..onneksi enään huominen ja sitten alkaa piiiiiiiiitkä loma :)

mut nyt aamupalalle ja nauttimaan hetki yksinolosta..aurinkoista päivää kaikille masuliineille!

k.h.p ja tärppi 30+3

Kiitoksen ¿tyttö-onnitteluista¿, hassultahan tuo toisiaan tuntuu saada onnitteluja tässä vaiheessa¿

Adalmina: minuakin tämä kotiin jääminen mietityttää, elämä ¿supistuu¿ tähän kotiympyröihin ja työyhteisö ja kanssakäyminen siellä jää pois ja sitä myöten iso osa aikuiskontakteja. Meilläkin on kovasti uhmaileva esikoinen (2v.) vielä sekoittamassa pakkaa ja jaksamiseni tuntuu jo nyt olevan äärirajoilla, kuinka sitten selviän vielä pienen nyytin kanssa kaiken tämän päälle? Toisaalta muutama paine hellittääkin kotiin jäämisen myötä, kuten tosiaan aikataulut voi järjestää itse mieleisikseen. Meillä tyttö jatkaa tuossa kodin vieressä sijaitsevassa päiväkodissa elokuussa kaksi päivää viikossa. Koen tämän erittäin tarpeelliseksi henkireiäksi. Mitään muuta säännöllistä hoitoapua meillä ei ole, isovanhemmat sun muut asuvat kaukana ja ovat itsekin vielä työelämässä mukana. Miehellä on lomaa vain kaksi viikkoa heinäkuun alusta lähtien, joten saa nähdä miten meillä heinäkuun loppu ja elokuu elellään, kun tuo perässä juokseminen on jo nyt hankalaa¿.

emali

Kuumaa on, viilenisipä sää jo. Huomenna lähdetään reissuun Keski-Suomeen ja onneksi autossa on ilmastointi, muuten vois jäädä vaikka matka tekemättä... Töissä on kyllä ihanan viileää, mutta kotona aivan järkyttävän kuuma. Mäkin otan nykyään välillä sormukset pois, vaikkei selkeää turvotusta olekaan.

Tervetuloa uusille Eloisille ja hyviä lomia teille monille, jotka on huomenna viimeistä päivää töissä! Ja Eria: olipa teillä ihana pikkuinen poju, tippa tuli silmään kuvia katsellessa.

SF-MITASTA vielä: vertailin tänään esikoisen äitiyskorttia tähän odotukseen ja huomio kiinnittyi tuohon sf-mittaan. Se nimittäin kasvoi ihan minimaalisesti rv30 jälkeen ja oisko ollut että viikot 35-39 mitta pikemminkin pieneni (vaikka vauva oli jo tuolloin laskeutunutkin). Ornamentin kohdalla mieleen tulee vaan mittaajasta johtuva ero, jos kerran vauva on ollut eri kerroilla samassa asennossa eikä ole vielä laskeutunut. Mulla oli viime nlassa myös sijainen, joka sai mitaksi rv30 30cm ja kun ihmettelin, että onpa se kasvanut paljon (6cm neljässä viikossa), niin th sanoi, että mittaaja kyllä vaikuttaa.

TARJONTA: sanokaas nyt, missä kohtaa te tunnette eniten liikkeitä, jos vauva on rt:ssa? Mulla nimittäin suurin osa liikkeistä tuntuu navan seudulla ja vähän sen yläpuolella. Kuitenkin kohdun yläreuna on jo aivan rintojen alapuolella, siis kylkiluiden tuntumassa joten aika alhaalla tuntuu musta noi liikkeet (vauva ei ole siis vielä laskeutunut). Kukas se mainitsi niistä VIHLAISUISTA tai TUIKKIMISESTA? Mulla on ollut tuota tuikkimista aika ajoin jo monta viikkoa, ei edes joka päivä, mutta aika häijyltä tuntuu. Viime aikoina on tullut myös useita tuntemuksia rakkoon, eli vaikka on just käynyt vessassa, joutuu esim. kävelyn pysäyttämään kun vihloo niin kovasti.

GALLUP: Me otettiin pakkaus, vaikka tosiaan v.2003 lila pakkaus on suurimmaksi osaksi tallessa ja se oli ihan kiva. Tässä oli musta paljon enemmän erilaisia vaatteita, mm. niitä 60-senttisiä puolipotkareita ja tietty kestoilijana se kestovaippakin kiinnosti. Ja jos kerran on poika tulossa, niin sinisävyiset vaatteet otetaan kiitollisena vastaan (vaikka olihan pakkauksessa paljon keltaistakin). Jäin kuitenkin kaipaamaan edes yhtä 70-senttistä bodya, esikoisella kun pidettiin vielä 92-senttisiäkin bodeja!

Ai niin, PANTOUFLELLE vielä: sinähän se taisit olla kun kuvailit miten teidän esikoinen (oliko hän nyt vajaa 3 v) odottaa innoissaan vauvaa. Meidän tyttö (nyt 2v7kk) puhuu Onnista myös päivittäin: miten Onni potkii, kuuntelee meidän puhetta, miten hän pitää sitä sitten sylissä, miten sille puetaan pieniä vaatteita, mikä on Onnin (syöttö)tuoli, miten hän on iso tyttö ja Onni on pikkuinen vauva jnejne. Toki olen yrittänyt selittää noita vauvanhoitoon liittyviä asioita ja että esikoista tarvitaan apuna, mutta kyllä tyttö on hirmu innoissaan ja se into ei ole laantunut vielä yhtään. Tiedä sitten mikä on reaktio, kun se huomaa miten paljon aikaa ja huomiota vauva vaatii vanhemmiltaan...

Nyt poistun suihkuun ja sitten jalismatsin ääreen :)

Aurinkoista juhannusta kaikille!

Kerttukasperi ja Onni rv31+1

Sf-mitasta: nyt on sf-mitta kasvanut hyvin mutta kuopuksen kohdalla kävi näin että viikolla 29+6 oli 29cm, 31+6 tippunut sentillä 28cm ja tähän oli ihan syynä se että vauva oli 29+6 perätilassa ja 31+6 kääntynyt pääalaspäin. Ja silloin terkkari mulle vakuutteli että on ihan normaalia. 34+5 oli mitta taas 29cm ja näin ollen ei mitään jatko tutkimuksia tullut. Jos mitta olisi ollut pienempi tai samassa niin sitten olis jatko tutkimuksiin menty. Eli en huolestuisi asiasta näin terkka mulle vakuutteli viime raskaudessa.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masuasukki 31+6

VIPUKKA: miule ei neuvolatäti sanonu et onko vauva jo kiinnittyny, mut raivotarjonnassa on ja matalalla... Elikkäs jos mie nyt oikein olen kässännyt niin tuo kiinnittyminen tarkottaa sitä että vauva on jo laskeutunu (eli päällepäin maha " roikkuu" , kaveri ei ole niin ylhäällä enään) ja pää on kiinnittynyt synnytyskanavaan, tätähän ne kokeilee silleen että ikäänkuin puolelta toiselle heiluttavat vauvan päätä. Eli kaveri on ts. lähtökuopissaan... Kaikilla vauva ei edes kiinnity ennen synnytystä (niinku mulla esikoisen kohdalla). Monesti sitten tuo häpyluukin kipeytyy entisestään kiinnittymisen myötä.. ja se voi olla että nuo vihlasut liittyy myös tähän kun kaveri ei enää niin valtoimenaan pääse mahassa pyörimään... KORJATAA JOKU JOS IHAN PALTURIA KIRJOITIN!!!!!! (Tämä oli siis vaan miun käsitys ja ymmärrys tästä asiasta)

VIIMEISIÄ TYÖPÄIVIÄ TEKEVILLE tsemppausta ja hyvää lomaa!!!!! :)

Ja muuta mie en taaskaan muista.... palaillaan!

hanneli

Kaikille töissä puurtaville toivotan jaksamista, kyllä se loma vielä koittaa.

Uusille tervetuloa porukan jatkoksi :)

Nyt täytyy totutella tähän lomailuun. ei parane hötkyillä vaan rauhassa miettiä mitä sitä tekisi. Tekemistä kyllä riittää mutta valinnan vaikeus iskeekin, että mistä sitä aloittaisi. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty- sanotaan :)

Vauvan vaatteita olen pessyt jo aika lailla ja silitettyäkin ne on tullut. mä ole yleensä silittänyt tämän ensimmäisen kerran. Saa nätimmin laatikoihin mahtumaan ja aina kavereista löytyy joku joka haluaa hiplata ja ihastella niitä. Galluppiin vastaan että otin pakkauksen. 140 euroa tuntuu kovin pieneltä rahalta pakkaukseen verrattuna. Olen ajatellut säästää lapsille pakkauksista esim haalarit ja makuupussit. Laatikoihin voi pakata muitakin muistoja tulevaisuutta varten.

Sf-mitta: Olen samaa mieltä Pepperin kanssa. Mitta voi heitellä monestakin syystä. Yhden mittaus tuloksen perusteella en vielä huolestuisi.

Moni aikoo leipoa suklaakakun Juhannukseksi ja mä taidan liittyä porukan jatkoksi. Muuten ruokalista on vielä hämärän peitossa mutta grillattavaa täytyy kuitenkin hankkia.

Zilla: En väheksy pelkoasi suuri kokoisesta vauvasta mutta kyllä ne " pikku jättiläisetkin" ovat suloisia. nim.merkki Kokemusta on =)

Jep, Aurinkoista Juhannusta kaikille!

pubu ja Unski rv31+5

Mullakin oli Zilla vauvan painoarvio 1200 g viikolla 28 eikä lääkäri puhunut yhtään mitään isokokoisesta vauvasta. Mitta oli ihan pikkasen keskikäyrän yläpuolella eli ihan keskikokoinen siis. Seuraava arvio viikko 32 1800-1900 g ja tämä taas oli tasan keskikäyrällä. Eli enpäs olisi vielä tuon mittauksen perusteella yhtään huolissani. Tai en ainakaan minä ole :)

Pia

En ole minäkän ehtinyt tänne sitten lauantain, joten ISO kiitos vielä kaikillle tapaamisessa olleile ja sitä järjestelleille! Tavataanhan sitten syksymmällä pikkuisten kanssa?

Täällä myös tokavika työpäivä, huomenna lähinnä läksiäistarjoilut työkavereille ja sitten lomille... miten nopeasti aika onkaan kulunut plussasta tähän 33+1:seen!!!

Mitenkähän sitä taas osaa olla kotona? Toisaalta tuntuu että nyt on kyllä korkea aika päästä lomailemaan, toisaalta pelottaa se neljän seinän sisälle meneminen ja työyhteisön menetys jne... Esikolla on mojova uhma, ja itsellä pinna palaa juuri nyt turhan herkästi kun yöunet nyt on mitä on jo nyt...mitähän sitten kun vauva vielä oikein valvottaa?? Onneksi miehenkin loma alkaa kohta, niin on pojalle perässäjuoksija, eikä tarvi tosiaan enää itse koittaa ehtiä tiettyyn aikaan töihin ja siksi polttaa hihojaan taaperon kanssa.

Ensi ma sitten jo haikaranpesän synnytysvalmennus, kuten eräillä muillakin täällä :)

Hyvää Juhannusta kaikille, nauttikaa jätskistä ja kesästä!!

adalmina

Heippa!

Pinoudun ekaa kertaa sitten lauantain piknikin ja kiitokset kaikille! Oli tosi mukava tapaaminen. Otetaan uusiksi tosiaan sitten vauvojen kanssa. Oli todella hauska saada kasvoja nimimerkeille.

Taidan minäkin kokeilla Pumpulin suklaakakkua, jos onnistuisi myös gluteenittomana. Näytti niin herkulliselta :)

Pepperillä ja AuroraM:llä ainakin viimeisiä työpäiviä viedään. Varmaan jo ihanaa päästä lomille! Itse en olisi millään jaksanut enää näitä 4 viimeistä viikkoa. Onneksi jäin kesälomalle. Olette kyllä olleet tosi sinnikkäitä! Mulla tosin vaihtoehtoja ei ollut tuon loman suhteen... Mun työsuhdehan nimittäin katkaistiin äitiysloman alkuun...

Tänään tyttö on viimeistä päivää hoidossa ja minulla on työpaikan kesä- & mun läksiäislounas. Paikkana Palace Gourmet, joten aika huippulounas on odotettavissa! Ainut ongelma oli vaatteet, kun ei ollut tarpeeksi hienoa hametta. Nyt sitten mustissa pitkissä housuissa pitäisi tämä hellepäivä selvitä.

Nyt täytyy jo kiiruhtaa eteenpäin! Yritän vielä illalla ehtiä kirjoittelemaan. Huomenna jo juhannuksen viettoon!

Pantteri 34+4

Taustailen tosi ahkerasti edelleen mutta tämä kirjotuspuoli takkuilee tosi pahasti...

Erialle: kävin katsomassa kuvat ja lukemassa tarinaa, itku silmäänhän siinä tuli. Tosi suloinen poika...

Pakkauksesta: me otettiin pakkaus vaikka 2004 pakkaus olikin hyvässä kunnossa. Ajattelin säästää niistä pakkauksista molemmille pojille omat juttunsa.

Me kytiin taas tossa rv28 ultrassa istukan takia. Onneksi oli siirtynyt kauemmaksi kohdunsuulta. Joten jos kaikki menee hyvin niin alakautta on lupa synnyttää. Ja samalla varmistu että toinen poika on tulossa.

Lääkäri vain sano että olisi iso poika. tuolloin oli paino arvio 1200g.

ja kaikki vain taivastelee että miten pieni maha minulla on ( ei tosin omasta mielestä) Sf mitta oli rv 26+3 24cm. Saas nähä miten on kasvanu kun maanantaina on neuvola. Saa samalla kuulla myös sokerirasituksen tulokset. Painoakaan ei ole tullut kuin 4kg. Ja silti povaavat isoa vauvaa...?

En ole vieläkään saanut mieltäni rauhalliseksi tässä vauvan koosta krrr. En ymmärrä miksi hermoilen isosta koosta. En hermoile sen takia että synnytys olisi rankempi vain sen takia että vauvojen " kuuluu" olla pieniä...Ihme päähän pinttymä...ärsyttää...

Kesälomakin alkaa ensi viikolla, tosin otin varas lähdön ja kävin hakemassa sairaslomaa tän viikkoa. Vatsa raukka oli töitten jälkeen niin kipeä koko illan ja puuhastele sitten siinä kohta pari vuotiaan kanssa kun mies puurtaa tontilla. Ei jaksanut ei. Töissä tosin olisi ollut helpompi olla kun lämpötila on siellä 2-5 astatta. Mutta en valita helteestä en kohta taas paukkuu pakkaset...

mutta jeps...täytyy mennä ripustaa pyykit ja vielä täyttää yksi kone tai toinenkin...

Zilla ja Masu 30+1

Ja mukavaa lomaa kaikille lomansa alkaville ja aloittaneille! Ja uusille elokuisille tervetuloa mukaan! Täällä on tosiaan paljon aktiivisia kirjoittelijoita, mutta myös meitä harvemmin vierailevia.. Kaikki sopivat varmasti mukaan.

Pakkauksesta kun oli juttua, niin me otime pakkauksen esikoisellemme. 140 e tuntui niin vähältä pakkaukseen nähden, ja toisaalta halusimme jotain " perinteistä" , mitä itselläkin on silloin joskus ollut. Pakkauksen väreinä oli paljon keltaista, turkoosia, sinistäkin, mutta meille värit sopivat. Vaikka saisimmekin tytön, tuskin kovasti vaaleanpunaiseen häntä puemme.

Nukkumisesta on myös ollut puhetta ja minäkin nukun äärettömän huonosti tällä hetkellä. Kuumuus on tuonut tietysti oman osansa, mutta jotenkin uni on muutenkin kadoksissa. Kierin ja pyörin sängyssä edestakaisin, ja kun löydän vihdoin hyvän asennon, " Rusina" aloittaa oman pyörimisensä.. Viime yönäkin vaihdoin taas makuuhuoneesta sohvalle, että edes mies saisi nukkua. Itse taisin torkkua 2 tuntia.

Suklaakakku-reseptistä paljon kiitoksia! Moni on luvannut leipoa sitä juhannukseksi, ja taidan yhtyä joukkoon. Anoppi aloittelee eläkepäivänsä juhannuksesta, joten kakulla taitaa olla hyvä juhlistaa myös sitä. Muuten juhannus menee aika rauhallisesti, lähipiirin kanssa saunoen ja grillaillen. Ja jos ei vettä sada kaatamalla, ties vaikka lähtisimme käymään juhannustansseissa, niin kauan kuin tanssiin taipuu..

Nyt taidan tehdä tilaa muille ja lähteä ripustamaan pyykkiä narulle. Oikein hyvää loppuviikkoa ja Juhannusta kaikille!! Voikaahan hyvin!

Terveisin Kumkwatti ja " Rusina" rv 31+

Aika on mennyt kuin siivillä, mutta nyt kirjoitan pari riviä ennen pyykkirumbaan lähtöä ja muiden kuulumisten lueskelua. Hieno viikonloppu Muumimaailmassa on nyt takana, joten kesän pakollinen esikoisen hemmottelureissu on nyt tehty ja kaikesta selvittiin kunnialla ja synnyttämättä:)

Oma olo alkaa nyt olla niin kummallinen, että suoraan sanottuna en olisi kovin hämmästynyt vaikka tämä kakkonen syntyisi vähän etuajassa. Tai sitten kun tällaisia elättelen niin menee takuuvarmasti yliaikaiseksi... Nyt on jo pari kolme päivää supistellut todella paljon ja alapäässä tuntuu jatkuvasti kipeitä vihlaisuja, kuin neulalla pistettäisiin, ja on pakko pysähtyä. Viime viikolla neuvolassa kyllä sanottiin, että kohdunsuu on kiinteä ja kiinni, mutta kaula oli kuitenkin lyhentynyt. Saapa nähdä, toivottavasti kuitenkaan ei vielä mitään tapahdu nyt kun mieskin on reissun päällä perjantaihin saakka.

Onko muilla vielä iskenyt hirveä pesänrakennusvietti? Mun pitäisi koko ajan laittaa kotia ja vauvan huonetta kuntoon, ommella uusia verhoja ja saada paikkoja nätin näköiseksi. Esikoisen odotuksesta muistan loppuviikoista sen vaiheen, kun halusin heittää kaikki ylimääräiset roinat, vaatteet ja muut kamppeet roskikseen ja niitä sitten kiikutettiinkiin ulos säkkikaupalla.

Nyt muiden kuulumisia lukemaan, moro!

Pantoufle 34+2

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat