Seuraa 

Mitä ihmettä, olenko mä tosiaan eka kerttunen tänään??

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=7609090&p=1&tmode=1...

Sivut

Kommentit (32)

Lämpimästi taidettu herätä kokomaassa. Ikkunanpokat pyytää maalaajaa luokseen mutta en ole viel tänään saannut mitään aikaiseksi kerkeehän sitä.

ONNEA JAKAUTUNEILLE =)

Illalla oleva uiminen on jo päässä. Aivan ihanaa oli eilenkin illalla olla uimassa. Ei ole sit läheskään niin tuskanen olo. Vaikka ei pitäs kyl yhtään valittaa että on kuuma.Tätähän minä olen koko talven odottanut että olis kesä ja nyte se taatusti on. Ei palele! Että mikäs tässä on ollessa. Kovasti ihmiset kyselle/viestittelee että joko on kuulunut mittään? On kiva kun muutkin odottaa kovasti meille syntyvää pienokasita. Ei ole ahdistanut kyselyt ainakaan vielä. Tuhdistikokonaisena!

myymamma&nasu+jotain

Lämpimästi taidettu herätä kokomaassa. Ikkunanpokat pyytää maalaajaa luokseen mutta en ole viel tänään saannut mitään aikaiseksi kerkeehän sitä.

ONNEA JAKAUTUNEILLE =)

Illalla oleva uiminen on jo päässä. Aivan ihanaa oli eilenkin illalla olla uimassa. Ei ole sit läheskään niin tuskanen olo. Vaikka ei pitäs kyl yhtään valittaa että on kuuma.Tätähän minä olen koko talven odottanut että olis kesä ja nyte se taatusti on. Ei palele! Että mikäs tässä on ollessa. Kovasti ihmiset kyselle/viestittelee että joko on kuulunut mittään? On kiva kun muutkin odottaa kovasti meille syntyvää pienokasita. Ei ole ahdistanut kyselyt ainakaan vielä. Tuhdistikokonaisena!

myymamma&nasu+jotain

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No, mitä lie sitten tuokin. Joo, auringosta pitäisi nauttia... Eilisiltana olin jo sitä mieltä, että seuraavana yönä voisi lähteä tositoimiin (supisteli tunnin pari suht hyvin), mut niin ne vaan loppu nekin taas. No, nyt voisi mennä touhuamaan jotain järkevää, kun kerran aikaa vieläkin vaan on.

Summerska 40+

täällä se minäkin vielä kärvistelen... yö meni huonosti nukkuen, supistelut piti huolen ettei syvään uneen kerennyt. nyt sitte on koko pallo ihan kipee. mut maltillisesti odottolen josko tämä tästä vielä käynnistyy, onhan siihen H-hetkeen vielä tovi.

ulkona hieman pilvisempi sää mut se ei mun oloa helpota, jalat jo aamusta kipeän turvoksissa. pakko lähtee vaakatasoon ettei jalkapöydät räjähdä...

saas nähdä kuinka lyhyt pino tänään tulee ja ketkä kaikkoaa kerttuja hakemaan :)

villis ja pallo 39+5

niin eipä täällä ole ketään. Kaikki jo synnärillä??? Miiris ainakin taitaa olla.

Mullekin tuli illalla kaksi kivuliaampaa supistusta, säkenöi reisiin ja sattui ihan tuonne alavatsaan! Oli tarkoitus miehen kanssa vähän sekstailla, mutta miehellä meni pupu pöksyyn, totes ettei taidakaan uskaltaa " tuikkasta" . Höh, mua alkoi jo naurattaa kun mietin että muut kerttuset tosissaan yrittää niillä s:llä saada jotain aikaiseksi ja meillä herra ei sitten uskalla ettei jouduta tositoimiin ;).

Luulen että soitan varuiksi Naikkarille että uskallanko nyt odotella juhannuksen yli, vai mikä on tilanne sielläkin, olisko parmepi tehdä sektio jussin alla kuin mahdollisesti juhannus-yönä kiireellisenä? Kovasti nämä supparit meinaan tuntuu nyt lisääntyvän ja alkaa olla potkuakin niissä, ainakin siis kivuliaampia...no tänään ei ole vielä tullut yhtään!

Vaikka kait siellä on tarpeeksi miehitystä myös juhannuksena kaikkeen mahdolliseen, toivotaan niin! Esikoinen kun leikattiin yöllä hätä-sellaisena, niin kaikki varsinaiset lääkärit oli muissa sektioissa niin mulle tuli lääkäri Hyks:n puolelta, odotettiin että se juoksee maanalaisen käytävän sieltä ja sitten sektio alkoi heti! Eli kait sinne lääkäri löytyy kun hätä iskee.

Taidan mennä aamupalalle, ja suihkuun, yö meni taas etten sanoisi LIEVÄSTI hikoillessa........ :/

t. mariadee 38+5

mirju76:Mulla on tänään neuvola ja ajattelin pyytää kätilöä kurkkaamaan kohdunsuulle. Mulla on supistellu nyt kolme päivää säännöllisesti muutamien tuntien ajan. Lisäksi mulla on niitä kramppiin jääviä supistuksia, joista meinaan kysellä että onko edes normaalia. Tänäkin aamuna sellanen kesti melkein 10min. ennen kuin kipu hellitti. Onko muilla sellaisia? Tulee supistus, joka jää ns. kramppiin. Kipu on kamala ja maha on kovana koko ajan. Melkein oksensin aamulla sen supistuksen aikana, kun tuli niin huono olokin. Yleensä ne kestää n. 5min.

[color=red] Mulla oli synnytyksessä avautumisen loppu vaiheessa

juuri tollaisia suppareita,etteivät millään meinanneet loppua. Ja sama juttu oli sitten ponnistusvaiheen loppu päässä tuntui aivan kuin supistus ei ikinä menis ohi ja ei voinut/kerennyt edes vetämään henkeä välissä.

Jaksuja

Lilli ja tyttö 4 viikkoa

ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!!!!

Täälläkin alkoi illalla supistelut ja loppuivat yön ajaksi. Hyvä niin, sai nukuttua.. aamulla supistelut jatkuivat ja välissä lirahtaa hiukan vettäkin. Mies lähti töistä ja lähdetään käymään käyrällä.. Saattavat vielä laittaa kotiin, joten nyt täytyis saada NIITÄ SUPISTUKSIA ja pikkasen tujumpia..

Voi kun syntyis jo tänään!! Poikakin lähti mummun ja papan kanssa mökille, joten hoitojakaan ei tarttis järjestellä.. Harvemmin menee niinkuin suunnittelee.. Olen jo niin valmiuksissa odottaan vielä heinäkuulle, ettei tunnu ollenkaan varmalta tänään synnytys..

No, katsotaan miten menee.. Tulen ilmoittamaan heti, kun pääsen..

Ei toimi yahoo..

Kaikille hyvää odottelua ja supistuksia toivotellen

MariAnn rv 39+6

Tämä lämpö vetää aivan voimattomaksi nyt ei jaksaisi mitään. Onneksi esikoisen kummitäti tulee kohta kylään ja lupasi lähteä lasten kanssa puistoon, pääsen vähän hengähtämään. eilisilta olikin taas yhtä itkun tuherrusta, kun paikkoja särki ja jalat on järkyn turvoksissa eikä mitään synnytykseen viittaavaa...

Neuvolasta sain maanantaina lähetteen äitipolille ja ajattelin, että olisi tässä jo lähiaikoina, kun kyse oli lapsiveden vähyydestä. Mutta ei, tänään tuli kutsu normaaliin yliaikaiskontrolliin 4.7.! terkkakin kuitenkin puhui neuvolassa, ettei tartte huomenna tulla neuvolakäynnille, jos poliaika osuu samalle päivälle, eli itsekin oletti, että kontrolli olisi tässä piakkoin. Mikä pettymys... Nyt jotenkin taas konkretisoitui, että tämä ei välttämättä synny edes kesäkuussa. tai jos syntyy, niin syntyy aikaisemmin kuin isot sisaruksensa aikanaan... HUOH! Nyt ei vaan millään jaksais ja olo on tosi väsynyt.

Vaaksa ja Tuutikki 40+1

Huomenta kaikille!

Huh kun on kuuma!Eilen kävin viimeistä kertaa neuvolassa,kaikki ok!Sain ekan yliaikaisuusajan äippäpolille to klo 8!Sittenhän selviää taas lisää.Suppareita tulee satunnaisesti,mutta ei mitään kummallista!

Ollaan touhuttu koko ajan jotain niin ei tarvitse miettiä,että milloin vauva syntyy.Eilen kyllä tuskastelin,että syntyis jo!Kävin varmaan viisi kertaa suihkussa....

Eipä tässä muuta kummallista näin aamutuimaan kun pääkin on ihan tyhjänä!Jospa jotain tapahtuisi tämän päivän aikana.

Terveisiä kaikille,Meerinäippä 41+4

Kirjoitin äsken pitkät pätkät, mutta katosi jonnekin bittiavaruuteen sekin teksti.

Marieelalle tsempit käynnistykseen! Eiköhän se käyntiin lähde, jos kerran paikat on jo valmiiksi kypsät. Miten ne yrittää käynnistystä?

Miiris varmaankin pääsi tositoimiin!

Mulla on tänään neuvola ja ajattelin pyytää kätilöä kurkkaamaan kohdunsuulle. Mulla on supistellu nyt kolme päivää säännöllisesti muutamien tuntien ajan. Lisäksi mulla on niitä kramppiin jääviä supistuksia, joista meinaan kysellä että onko edes normaalia. Tänäkin aamuna sellanen kesti melkein 10min. ennen kuin kipu hellitti. Onko muilla sellaisia? Tulee supistus, joka jää ns. kramppiin. Kipu on kamala ja maha on kovana koko ajan. Melkein oksensin aamulla sen supistuksen aikana, kun tuli niin huono olokin. Yleensä ne kestää n. 5min.

Palaamisiin neuvolakuulumisten kera!

Jaksamisia kaikille!

Mirju 40+3

Täällä on ollu tapahtumarikas päivä. Aamulla oli neuvola, jossa valitin lääkkeistä huolimatta jatkuvaa päänsärkyä. No, koska verenpaine oli 143/93 (pissi puhdas) terkkari käski mennä äpolille ja sinnehän sitä pöraytettiin kesken miehen työpäivän. Ottivat käyrää ja lääkäri teki ultra- ja sisätutkimuksen. Kaikki oli ok, joten eikun kotia takas lepäämään ja panadolia poskeen sekä kyytipojaksi vichya, joka auttaa kuulema tässä kuumuudessa. Hyvää on se, että kaikki oli vaavilla ok, mutta harmillista se ettei vieläkään pääse tästä masusta eroon. No, pitää nyt yrittää levätä, joten jospa se tästä.

Nyt siis lepäämään...

Heanka ja vaavi 40+1

ONNEA JAKAUTUNEILLE =)

myymamma&nasu+jotain

kun en muista, mitä on aiemmin ollut juttua...

Eikös jollakulla ollut jokunen päivä ennen synnytystä tuhruvuotoa? Onko muita, joilla tällä hetkellä ollut? Voiko siitä päätellä yhtään mitään muuta, kuin että jotain sentään tapahtuu kohdunsuulla?

Summerska

Eiliset kivut olikin sitä, että nyt on vauvan pää pudonnut lähtökuoppiin. Just nyt on hyvä olla, mutta äsken särki niin pirukseen vatsaa että se taas heijasti reisiin saakka. Arvuuteltiin siinä nlatädin kanssa, että nähdäänkö ensi viikolla! Mies on tämän yön töissä ja sitten on viikko vapaata! Osuispa siihen rakoon sitten tuo lähtö!

Venla ja Eppu 39+1

niin ja onnittelut vaavinsa saaneille

KUUMA!!! siis voi herranjumala kun on kuuma!! oon tässä päivitellyt nyt 2 päivää että voi kun säälin niitä ketkä vielä kantavat pikkuistaan masun väärällä puolella...kun tuntuu että hiki lentää ja ahistaa muutenkin.

oon yleensä nauttinut mahottomasti lämpimistä päivistä mut nyt ahistaa ja hiki lentää!!

meillä ei kummempia, Aurora tyttönen on tähän asti ollut oikeen kiltti ja helppo pikkuinen :D saas nähä miten käy kun aloitellaan dee vitamiinin anto...että tuleekos kitinöitä.

nyt riennän taas

*ärrinmurrin* yahoo ei TAASkaan toimi :(

krisse,tytöt ja aurora 11päivää

Juu, ei täälläkään synnytetä..eikä tunnu olevan kiirettä sinne. Eilen ajelin kovasti ja vietin aikaa laiturilla, kovasti möyri asukki mahassa, mutta ei mitään muuta. No, ehkä aavistuksen napakampia supistuksia?

Kyllä on hiki! Yöt ovat niin vaikeita kun kokoajan herää hiestä märkänä, eikä oikein edes huvita käydä petiin, kun tietää mitä se on, mutta eihän sitä voi koko yötä vaivoakaan.

Se on lähdettävä taapertamaan kauppaan..

..kyllä vois jo vaavi tulla, nyt on jotenkin niin tuskainen olo, ei meinaa jaksaa hengittää..

miniä ja rv 39+5

Onnea muillekin jakautuneille! Ja tsemppiä niille, jotka odottavat vielä omaa vauvaansa syntyväksi.

Eli meidän pikkuinen syntyi sitten perjantaina (16.6.06) ja kaikki meni sunnitellusti ja hyvin. Arvatkaa muuten minkä takia en pystynyut nukkumaan to-pe välisenä yönä.. Oli " kevyt" jännitys päällä.. Aamulla sitten menimme klo 7 TYKSiin ja leikkaussaliin pääsimme klo 8:10. Kotiuduimme jo eilen (20.6.) puoliltapäivin, nyt sitten totuttaudutaan tähän vauva-arkeen. Viime yö oli todellista luksusta kun sai nukkua, eikä tarvinnut herätä muiden vauvajen itkuun. Kyllä nuo yöt on sairaalassa melko levottomia..

HOXA: olimme sitten samaan aikaan TYKSissä, olitko osastolla 310 vai 311?

~nandiitti ja " emmi" 5 vrk

Vaikken tänne oo kauheen ahkerana kirjoitellut viime aikoina niin kerron kuitenkin että meille syntyi 14.6(rv39+4) pikkuinen Prinssi: 4164g ja 52cm

Sunnuntaina kotiuduttiin rauhallisen pikkumiehen kanssa ja nyt totutellaan arkeen kotona. Synnytys meni hyvin vaikka kestikin aika pitkään (mm ponnistusvaihe yli 1h)

Tsemppiä kaikille vauvaa viel odottaville ja Onnittelut vauvan noutaneille kesäkertuille!!

Miitsu ja Pikkumies 1vko

Vanhempien luona vielä, mies on ajossa viälä huomisen.

Mitään tuntemuksia ei ole ollut sitten lauantai-sunnuntai yön. Pikkusen liikkeitä nyt tuntee vähän väliä. Eilen oli neuvola viimeistä kertaa, kun se yliaikaisuus kontrolli on silloin ens tiistaina.

Kamalaa tämä odottaminen kun toivois että pikkunen syntyis jo mutta silti jännittää että missä päin suomea tuo mies sitten on kun pitäis lähteä synnärille.

Neuvolassa terkka sanoi että jos tulee vähänkin jotain tuntemuksia tai jotain ihmeellisiä vaivoja niin mennä näyttään itseään synnärille jos vaikka pistäisivät käynnistykseen.

Mutta niinkuin olen miehelle sanonut että juhannus vietetään synnärillä.

Mutta sen näkee sitten. Kärsivällistä odotusta kaikille näin helteillä.

ONNEA VAUVANSA SAANEILLE!!!!!!!!!!!!!

johku 41+1

Ensiksi onneksi olkoon kaikille vauvan saaneille!

Sitten supistuksia niitä kaipaaville!

Ja tuulta kaikille viilennystä tarvitseville....

Aika menee siivillä ja meitin poju täyttää illalla 1 viikon. Kiltti tuo on kun mikä. Ei turhia kitise ja nukkuu pitkiä pätkiä. Tytön vauva ajan jälkeen en olisi osannut kuvitella tällaista vauva elämää ollenkaan. Isosisko on ottanut veikan vastaan todella hyvin ja aina välillä tulee niitä ärrimurreja, mutta menevät nopeasti ohitse.

Kuumuus on aivan kamalaa ja suihkussa saa käydä urakalla. Syödä pitäisi ja juoda, mutta se menee pakottamisen puolelle. Paino on nyt viikossa pudonnut 8 kg viimeisestä neuvolakäynnistä, joten olen päätynyt viisi kiloa alle lähtö painon.

Eilen käytiin pojun kanssa neuvolassa näytillä. Poika kävi vaakaalla ja oli miltei syntymäpainossaan. Mulla oli hb jo korjaantunut reiluhkosta vuodosta huolimatta eli nyt oli jo 126. Mietin tuossa, että kohdattiinkohan me meerinaipankanssa eilen neuvolassa iltapäivällä??

Eipä tarvitse vastata, jos osuu ja haluat pysyä tuntemattomana. Me oltiin pikku pojun ja tytön kanssa siinä menossa näytille=)

Anteeksi tämä kovin omanapainen kirjoitus, mutta en pinoja jaksanut alkaa lukemaan. Kovasti onnea matkaan kaikilla lähtijöille ja varsinkin mariadee on mielessä.

Lytte ja Pikku-Ukko 1 vko

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat