Seuraa 

Kumpi on mielestäntenne parempaa/kumpaa käytätte vauvan ihopoimuihin näin helteellä vai käytättekö olleenkaan?

Kommentit (7)

... ihan siitä syystä, että ostamani talkki oli niin voimaakkaasti hajustettua, ettei oma nenäni kestänyt sen hajua :DD Perunajauho on hyvää ja halpaa, eikä tuoksu millekään!!

että heille oli neuvolassa sanottu, että kannattaa ostaa talkkia, kun pojalle oli tullut tulehdus perhekalleuksiin perunajauhoja käyttämällä. Kuulema perunajauhoissa on enemmän bakteerikantaa, joka voi aiheuttaa myös jotain tuon tapaista...

Itse olen käyttänyt kyllä myös perunajauhoa, mutta sitä on tarvittu niin harvoin, ettei sen puolesta varmaan ole suurta vaaraa ollut tulehduksiin tai muihin vastaaviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...ei tarvitse käyttää mitään. Jos iho punoitti, minä käytin perunajauhoja. Jos punoitus kesti pitkään laitoin parin päivän päästä sinkkivoidetta. Voidetta ja talkkia/perunajauhoja ei käsittääkseni pitäisi käyttää yhtä aikaa. Ne vähän niinkuin sotkevat toistensa toimintaa.

Mä en oo koskaan tajunnut mihin vaivaan sitä talkkia tai perunajauhoa oikein käytetään? En oo kertaakaan käyttänyt talkkeja enkä mitään rasvojakaan ja poika jo 7kk...?!

Perunajauhoja/talkkia ja esim. zinkkirasvaa käytetään jos vauvan nivuset on punaiset. Meillä on kokeiltu noita kaikkia erikseen ja zinkkirasva alle ja perunajauho/talkki päälle. Silti vauvan vajaa 6 kk nivustaipeet ei meinaa lakata punottamasta. Neuvolassa on niistä valitettu, mutta mitäs teet, kun kaikkensaa teet ja mikään ei auta :(

Sattui olemaan purnukka ihan tavallista apteekista ostettua talkkia ennestään olemassa, niin sitä olen nyt käytänyt taipeisiin. Ei tuoksu ja ei kyllä muistaakseni kallistakaan ollut. Olen pottujauhojakin kokeillut, mutta tykkään enemmän talkin koostumuksesta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat