Vierailija

Ystäväni sai lapsen vuosi sitten ja siitä asti on ollut kuin mikäkin mörkö.

Yliopainoa on raskaudesta jäänyt 20 kg, eikä tee elettäkään hoikistuakseen, vaan vetää vaan roskaruokaa ja suklaata.

Monesti kun menen kylään, on vielä iltapäivälläkin yöpuku päällä ja tukka roikkuu rasvaisena.

Ennen ystäväni piti huolta itsestään, mutta nyt tuntuu, ettei millään muulla kuin vauvalla ole merkitystä. Ymmärrän, että ensimmäiset kuukaudet voi mennä tuollaisissa meiningeissä, mutta lapsi on jo vuoden ikäinen! Saahan siinä vauvakin vähän oudon kuvan, kun mamma hiippailee himassa koko päivän käymättä suihkussa, vaihtamatta yöpukua pois ja harjaamatta hiuksiaan.

Niin ja minulla on lapsia, siitä on turha alkaa selittämään, että nään sitten itse kun saan lapsia. Joka päivä kuitenkin peseydyn ja vaihdan vaatteet, nukkuuhan ne lapset päiväunia.

Ystäväni on minulle rakas ja haluaisin jotenkin auttaa häntä. terveys menee tuollaisella mässäilyllä, eikä itsetuntokaan ole varmasti kohdallaan kun naama on kuin petolinnun perse ja kiloja jakaa koko kerrostalolle.

Kommentit (4)

kenellä masennus on ja kenellä ei. Ystäväsi ainakin vaikuttaa kirjoituksesi perusteella masentuneelta. Eiväthän masentuneet itse heti välttämättä tajua mistä on kyse, ystäväsi voi tosiaan kuvitella että hän vain omistautuu lapselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

a. Heittää siis tällaisia kommentteja ja naureskelee. Iloinen ja tyytyväinen on oloonsa, mutta mua alkaa hirvittää jo terveysriskit, kun sokerit oli hänellä koholla jo raskausaikana.

Tiedän, ettei asia kuulu minulle, mutta meillä on sellaiset " sisarus" välit ja ollaan aina sanottu suoraan toiselle, jos jokin asia on ollut pielessä itse sitä huomaamatta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat