Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Lääkäri sanoi kun kävin ultrassa kp10 että ei ole ovulaatiota tässä kierrossa. Onko ketään jolle sanottu samoin ja silti raskautunut??Ja miten käy kuukautisten kiun minun ymmärtääkseni ilman ovulaatiota ei tule kuukautisiskaan. Voisiko mulla olla ovulaatio kuitenkin myöhemmin tässä kierrossa? Mulla aina tullut kuukautiset kp27-31 välillä.Nyt menossa kp16.

Kommentit (2)

Ilman ovulaatiota ei voi tulla raskaaksi. kp10 lääkäri näkee, että onko olemassa johtavaa munarakkulaa, jonka puhjettua munasolu (aina munarakkulan sisällä ei ole munasolua) vapautuu ja ovulaatio tapahtuu. Ovulaatio tapahtuu keskimäärin 14 vuorokautta ennen vuodon alkamista kierron pituudesta riippumatta. Pitkässä kierrossa ovulaatio on siis myöhemmin ja on siis jossakin määrin mahdollista, että munarakkula olisi tällaisessa tapauksessa vielä kp10 niin pieni, että standardikiertoon nähden vaikuttaisi siltä, että ovulaatiota ei tule tapahtumaan. Kuitenkin pitkissä kierroissa ovulaation mahdollisuus pienenee eli erittäin pitkissä kieroissa ei ovulaatiota yleensä tapahdu ollenkaan. Täysin normaaleissakaan kierroissa ei siis kuitenkaan tapahdu välttämättä ovulaatiota.

Ovulaatiolla ja kuukautisilla ei sinänsä ole tekemistä toistensa kanssa eli kuukautiset kyllä tulevat vaikka ovulaatiota ei tapahtuisikaan (esim. minä en ovuloi luomusti ollenkaan, mutta kuukautiset kyllä tulevat silloin tällöin kiertojen pituuden vaihdellessa sinne tänne).

Onnea raskautumisyritykseen!

vinkula:

Lainaus:

Lääkäri sanoi kun kävin ultrassa kp10 että ei ole ovulaatiota tässä kierrossa. Onko ketään jolle sanottu samoin ja silti raskautunut??Ja miten käy kuukautisten kiun minun ymmärtääkseni ilman ovulaatiota ei tule kuukautisiskaan. Voisiko mulla olla ovulaatio kuitenkin myöhemmin tässä kierrossa? Mulla aina tullut kuukautiset kp27-31 välillä.Nyt menossa kp16.

clomikierto. En ovuloi luonnostaan eikä kuukautisiakaan ole itsestään tullut kuuteen vuoteen. Yritin sitten bongailla ovulaatiota kp 10 eteenpäin... uskollisesti vaan testailin ja meinasin selälleni kaatua, kun bongasin oviksen kp22!! Mulla ei ole seurantaultraa, ainostaan verikoe ja sekin sattui olemaan tuolloin kp22. Tulosta en ole vielä saanut, mutta pakko testiin on uskoa, kun aamulla ja illalla tuli kaksi vahvaa viivaa ja koskaan ennen ole saanut testiin positiivista tulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat