Vierailija

Onko joku tietoisesti yrittänyt muuttaa asennettaan elämään positiivisemmaksi? Oletko onnistunut? Onko tosiaan mahdollista onnistua paremmin elämässään jos aina ottaa asenteen, että " tämä onnistuu kyllä" ?

Mietin vain kun minusta on tullut aika pessimistinen ja pelkoinen ihminen. On paljon asioita joita haluaisin muuttaa elämässäni, mm. haluaisin muuttaa, olla aktiivisempi harrastaja (en ehdi tällä hetkellä kun on pieni vauva talossa), että yritykseni menestyisi ja meillä olis käytössämme enemmän rahaa. Mitenköhän tässä kaikessa voisi onnistua?

Oikeati nimittäin uskon, että asenteella on todella merkitystä. Jos uskon, että yritykseni menestyy niin jaksan myös tehdä työtä sen eteen.

Vai mitä mieltä olet sinä?

Kommentit (6)

Sinä itsehän siitä päätät, ei kukaan muu.

Aloita vaikka sillä, että kiinnität huomiota kaikkiin hyvin oleviin pikkuasioihin ja opettelet siten arvostamaan nykyistä elämääsi.

Älä keskity asioiden kaipaamiseen vaan nykyisyyen arvostamiseen. Sitten kun se on kunnossa, voit miettiä mitä ja miten muutat elämääsi vielä paremmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pienillä asioilla voi vaikuttaa omiin tuntemuksiin.

Itse kirjoitan listaa asioista, joista olen onnellinen, kiitollinen, ylpeä jne. Olen myös kirjoittanut miehelleni pitkän kirjeen, jossa kerron miksi häntä rakastan.

Murheet ja huoletkin kannattaa laittaa paperille. Ne saattavat näyttää sen jälkeen aivan toisenlaisilta. Yleensä pienetkin huolet saavat suuret mittasuhteet omassa mielessä. Osta vihko. Kirjoita vihkoon murheesi, ja sen jälkeen kaksi sivua perusteluja, miksi sitä asiaa ei tarvitse surra, tai mitä sille asialle voi tehdä!

Onnelliset ihmiset elävät " tässä hetkessä" . Älä elä menneisyydessä tai tulevaisuudessa! Älä aseta ehtoja onnellisuudellesi. Poista mielestäsi sellaiset ehdot kuin esim. olen onnellinen sitten kun saan uuden työpaikan, laihdutan 5 kiloa, voitan lotossa...

Itse yritän suhtautua asioihin hyväksyvästi, ilman että koko ajan mielessäni arvostelen niitä. Olen esim. oppinut että jos mieheni unohtaa likaiset astiansa ruokapöydälle, se ei ole henkilökohtainen loukkaus minua kohtaan.

Aloita vaikka sillä, että kiinnität huomiota kaikkiin hyvin oleviin pikkuasioihin ja opettelet siten arvostamaan nykyistä elämääsi.

--- tässähän voisi vaikka tehdä niin että laitan paperille ne hyvät asiat mitä elämässäni tällä hetkellä on. Nyt on viime vuodet tullut liikaa ajateltua vain niitä huonoja:(.

Sitä ajankin tässä takaa, että voihan ihminen muuttaa omaa asennettaan. Pelkään vain, että jos kerran nyt olen muuttunut enemmän skeptiseksi niin en osaa enää ajatellakaan positiivisesti!! Ennen lapsia olin aika positiivinen vielä, ehkä johtui siitä että oli aikaa tehdä sellaisia asioita joista nautin. Nyt aika on mennyt siihen perheen pyörittämiseen...

Ap

Vierailija:

Lainaus:

Onko joku tietoisesti yrittänyt muuttaa asennettaan elämään positiivisemmaksi? Oletko onnistunut? Onko tosiaan mahdollista onnistua paremmin elämässään jos aina ottaa asenteen, että " tämä onnistuu kyllä" ?

Jos " Tämä onnistuu kyllä" on liian yltiöpositiivista, niin ajattele kuitenkin uudella tavalla " jos tämä ei onnistu niin ainakin olen yrittänyt" tai " yritetään, jos ei onnistu niin ei sitten mutta kokeiltu on" . Pikkuhiljaa siitä sitten alkaa kääntää asioista hyvät puolet päälle. ;)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat