Vierailija

JOs lähettää työhakemuksen sähköpostilla, kannattaako kirjoitttaa itse hakemus viestikenttään ja laittaa cv liitetiedostona vai laittaa molemmat liitetiedostona?

Kommentit (18)

Ei mielestäni suurta väliä onko (lyhyt) hakemus viestissä vai liitteenä. Pitää kuitenkin muistaa, että sillä on eri funktio kuin CV:llä.

Vierailija:

Lainaus:

cv:n liitekenttään. Ja ehdottomasti rtf tai pdf muodossa. Asetteluja tärkeämpää kun on, että hakemuksen ja liitteen saa auki...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Varmaan joku muukin ilmaisohjelma toimiin hyvin, mutta minä olen käyttänyt tuota Cute PDF ilman ongelmia, joten sitä voin suositella.

Terv. Hallintobyrokraatti

Miten niin tärkeäää tällä alalla. Pyh.

Vajaa 2 vuotta sitten kun hain tähän paikkaan laitoin hakemuksen ja cv liitetiedostona ja viesti kenttään että tässä hakemukseni xxx duuniin (en nyt ihan noilla sanoilla) ja yhteystietoni.

Ei se ole niin tärkeää, missä kentässä on tiedot ja onko ne liitetiedostona vai ei. Jotkut jopa sanovat ettei liitetiedostoja saa lähetää.

Se hakemus ja cv ratkaisee ja ennenkaikkea se millasta tyyppiä ne hakee. Jotkut arvostaa pitkää työkokemusta ja toiset haluavat saada mahdollisimman halvalla duunarin.

Yksi ystäväni lähettää itsestään jopa kuvan liitetiedostona. Se on vähäsen tyhmää.

Todistukset olen skannannut, mutta niitä en koskaan lähetä ilman eri pyyntöä. Näytän (ja jätän kopiot) sitten mahdollisessa haastattelussa. Minulla on aika hyvät todistukset, joten mielestäni tällainen " plussa" on hyvä säästää haastatteluun.

Word tms. muotoisten tiedostojen lähettäminen eteepäin antaa mielestäni epämääräisen ja riskeistä piittaamattoman kuvan. Minun alallani (hallinto ja talous) tämä on tärkeää, ei varmaan kaikilla aloilla yhtä merkittävää.

hyvä jo kolmekymppisenä avartaa tietouttaan tälläkin saralla, kun näillä paljon pelataan niin työelämässä kuin vapaallakin...Ehkä kurssille lähden :D

eli molemmat tiedostot liitteiksi, niin on siistimpää. Saatteeseen sitten asia lyhyesti ja maininta mitä tehtävää haetaan. Ja kyllä tuo doc-tiedosto kaikilla aukeaa, yleensä hakemuksessa on maininta, jos halutaan erityisesti jossain muussa muodossa.

ja monin paikoin on edelleen olemassa ohje, jonka mukaan liitetiedostoja ei yleensäkään saa avata. Yleensä tämmöinen ohje ei tietysti koske niitä joitten työnsä takia on pakko niin tehdä tai rekrytointiaikoina sitä ignoroidaan, mutta jos esim hakee piilotyöpaikkaa tms niin se kannattaa ottaa huomioon.

Yksi tavallisimmista viruksen saateviesteistä on muuten " see attached cv" .

Siitä ilmenee, että osaa käyttää ja hyödyntää järkevästi tietotekniikan mahdollisuuksia.

Tietysti muutekin töitä voi saada, varmaan saisi minunkin papereilla ja kokemuksella, mutta itse vain tykkään antaa ammattitaitoisen kuvan ja tehdä työt (myös itselleni) hyvin.

Ei sen kummempaa, kyllähän sitä minullekin konsultit (isolla palkkiolla) olevat ovat laittaneet minulle liitetietoja word- ja excel-muodoissa ja kun niitä vähän katselee, niin kas kummaa, sieltähän " piilosta" löytyy yhtä sun toista muuta yritystä (ehkä kilpailijaa) koskevaa tietoa vastaavassa tilanteessa. Antaa minusta tosi ammattitaidottoman kuvan ja aina olen tällaisista tietovuodoista raportoinut edelleen, koska ovat mielestäni riski omalle yritykselle.

Mutta siis että tapahtuu noita tökeröitä virheitä niissäkin piireissä, jossa myydään tietotaitoa riskienhallinnasta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat