Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

TIEDÄN tästä on varmasti keskusteltu paljon ja TIEDÄN että olen aivan liian hätäinen.

Mutta sydän on aivan syrjällää huolesta, kun raskausoireita ei oo juuri nimeksikkään. Edellisessä raskaudessa oli runsaasti raskausoireita ja siksi mitään ei osannut epäilläkkään kunnes np-ultrassa selvis että olen kantanut tuulimunaa mukanani ensimmäisen raskauskolmanneksen...

Pelkään että tulen taas huijatuksi. Raskaustesti näytti kyllä positiivista viime viikolla mutta oireita ei ole juurikaan. Raskaus on hyvin hyvin alussa, ~ 5 rv joten oireet kerkiävät kyllä alkaa vielä, mutta silti tuon edellisen km jälkeen ei usko riitä siihen että olisin raskaana ollenkaan.

Reilun parin viikon päästä oon menossa yksityiselle ultraan, mutta aika tuntuu niin pitkältä, joka päivä kerkiän pelätä pahinta ja yritän miettiä koko ajan asioita mitkä puoltaa sitä että olisin raskaana (positiivinen testi, eikä kuukautisetkaan oo tulleet) mutta silti ei ole yhtään sellanen olo että olis raskaana!

Jos jolla kulla olis joku lohduttava tai piristävä sana niin kertokaa pliis, josko se helpottais tätä pelkoa ja ajan matelemista...

HANNELE + pikku-vilpertti?

Kommentit (4)

[color=crimson]Ymmärrän täysin pelkosi ja huolesi, ei ole kovinkaan pitkä aika siitä kun itse pyörin noiden samojen mietteiden kanssa. Kaksi km takana ja täydellinen epäusko uuteen raskauteen.

Jos oikein muistelen, niin etkö viimeksi plussannut todella myöhään (viikkoja?) ja nyt muistelen (Haahupalstaa satunnaisesti lukeneena) sinun plussaneen hyvinkin vahvasti jo todella varhain. Oliko näin? Itse sain kahdessa edellisessä toisessa vain haamuja ja toisesssa myöhäisen plussan. Tässä raskaudessa plussasin vahvasti Aconilla jo rv 3+3. Usko ja luota siihen että kaikki menee nyt hyvin, plussankin sain juuri oikeaan aikaan. Hormonia on lähtenyt erittymään ihan normaalisti, joten eiköhän kaikki ole parhain päin.

Itselläkään ei ollut noin alussa mitään oireita. Siksi ekat viikot oli melkoisia piinaviikkoja. Vasta noin rv 6+0 alkoi lievä pahoinvointi ja rv 8+1 oksensin ekan kerran. Väsymystä on myös ollut vasta muutaman viikon. Odottele siis rauhassa, kyllä niitä oireita ehtii vielä tulla. Kuulemani mukaan suurella osalla oireet alkaa vasta juuri rv 6-7 tienoilla.

Alun epätietoisuus on kyllä todella raastavaa. Itse olen nyt kaksi kertaa nähnyt sykkeen ultrassa. Se helpotti hieman ja viikot menivät pikkuisen nopeammin. Silti odottelen kauhulla ekaa neuvolaa ja np-ultraa, josko siellä ei olekaan kaikki kunnossa.... Kai se on tyypillistä meille km kokeneille. Toivottavasti osaan relata edes vähän sitten kun 12 vk on täynnä.

Paljon tsemppiä ja jaksamista sinne. Yritä jaksaa ajatella positiivisesti tai ajatella muita asioita (juu, tiedän, ei oo helppoa ei...). Ota ihan päivä kerrallaan ja kohta huomaat ultran olevan jo seuraavana päivänä kalenterissasi. Siellä saat mielenrauhan, uskon vakaasti että teillä, sinulla ja pienellä vauvanalulla, on kaikki ihan hyvin!!

Halauksin, Sinda rv 9+3[/color]

Onpas ihana nähdä sut tällä puolella! Ymmärrän hyvin huolesi, mutta kuten itsekin sanoit, positiivinen testi ja ei menkkoja= erittäin hyvä merkki:)

Itselläni ekassa raskaudessa oireet alkoivat joskus rv 7:n tienoilla -LIEVÄÄ pahoinvointia, VÄHÄISTÄ väsymystä ja jonkun verran jomotuskipua alavatsalla. Nyt tässä toisessa väsymys ja sitä seurannut pahoinvointi alkoivat hieman aiemmin, mutta ei missään tapauksessa vielä viikolla 5. Joten yritä ottaa rennosti ja nauttia ihanasta uudesta tilanteestasi äläkä unohda kertoa täällä meille kun olet saanut nähdä pienen ihmisenalun ultrassa:))) Hyvää kesänjatkoa ja mukavaa jussia!

Halauksin Lillis -rv 24 tasan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihan oikein muistit, edellisen plussan sain vasta kun kuukautiset oli 2,5 viikkoa myöhässä, nyt tuli plussa jo kp 32/32. Tähän kai se täytyy itsekin koittaa luottaa, hormonit on varmasti ihan eri lukemilla kun sai plussan jo niin hyvissä ajoin eli siinä mielessä pitäisi raskaana olla.

Täytyy nyt yrittää jaksaa luottaa siihen että tuo raskaustesti pitäis paikkansa (ensimmäinen ajatus testin jälkeen oli että tuon testin täytyi olla virheellinen!) ja jospa sitten ultrassa tosiaan näkyisi pikkuinen toukka sydämenlyönteineen.

Sun ensimmäiset piinaviikot on ollut pitkiä kun plussasit nuin aikaisin. Itse jo pähkäsin että ois pitänyt testata myöhemmin niin ois ollut vähemmän aikaa tässä plussan ja ensimmäisen ultran välissä ;o) Mutta parempi varmasti näin silti.

Jäämpä odottelemaan niitä oireita siis. Tai ehkä niitä ei pitäis oottaa. Ehkä vain pitäis oottaa sitä ensimmäistä ultraa, oireista viis. Päivä kerrallaan siis.

Onnea sulle Sinda raskauteen ja toivottavasti sinäkin osaat rentoutua sitten np-ultran ja ensimmäisen kolmanneksen jälkeen!

HANNELE rv 4+5 =o)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat