Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

meillä on lapset ja Laura ja Lenni ja nyt on tulossa todennäköisimmin tyttö. Haluaisin nimeksi Liina, mutta siitähän tuollaisenaan saa väännettyä vaikka mitä vitsiä, joten olen ajatellut että nimi olisi Liinamaria.

Meidän lapsilla on 3 nimeä, tytöllä on keskimmäinen nimi kutsumanimenä, pojalla eka nimi. Kolmantena nimenä tytöllä on isomummin Karoliina ja pojalla ukin Aleksanteri. Haluaisin jotain saman tyyppistä tälle kolmannellekin.

Meneekö liian pitkäksi?

Alma Liinamaria Aleksandra

Alma Liinamaria Katariina

Tuo Alma on sukumme vanha nimi, haluaisin sen mukaan, Aleksandra juontaa juurensa ukista Aleksanterista ja Katariina taas toisesta mummista. Mitä olette mieltä, keksittekö parempia yhdisteitä Liinamariaan?

Mielipiteistä kiitollisna,

Ruusunen ja pikku ruu rv 27+6

Kommentit (11)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Liinamaria on nätti nimi, mutta se saattaa kyllä käytössä lyhentyä Liinaksi. Vaan enpä usko että häntä siitä nimestä paljon kiusattaisiin. Tänä päivänä annetaan niin paljon muitakin merkitysnimiä (Lumi, Onni, Pilvi, Toivo ym.) joten ei nimi tule olemaan " outo" koulussa. Ja lapset on sellaisia, että ne kyllä keksii jonkun asian mistä kiusata, jos ei nimestä...

Laittaisin Liinamarian ensimmäiseksi, jos sillä on tarkoitus kutsua. Liinamaria Alma Aleksandra on aika pitkä, mutta myös ihana! :o)

(Itselläni on 5+7+10 kirjaimia nimessäni, ja se ei mahdu kokonaan Suomen veroilmoitukseen. Tuossa yhdistelmässä olisi 2 enemmän.)

Liinamaria Alina

Liinamaria Alma Aleksa

Liinamaria Anni Elina

Liinamaria Sandra

Liinamaria Alma Kaarina

ja siten Alma Aleksandra Liinamaria tai Alma Katariina Liinamaria (riina-liina..) Aika pitkä nimi kyllä, mutta niinhän ne kolmenimiset tuppaa usein olemaan :)

Niin eli mun perustelut olis tämmöset, kun mun mielestä nimessä pitää olla joku " nuotti" eli kun sä lausut ne kaikki peräkkäin ni niiden pitäis sointua jotenkin yhteen (kuulostaapa taas aika musikaalisilta nämä minun vertaukset =) ... ) No mut kuitenkin ni jos on kaksi pitkää nimeä niin sinne väliin sopii tosi kivasti joku lyhyt ja ytimekäs.. Että näin, mutta tämä nyt oli vain minun mielipide.. Ai juu ja sit yks tärkeä kriteeri on semmonen tietty et se kutsumanimi ja sukunimi sopii myös yhteen koska sitähän useimmiten käytetään.

Meilläkin tuo Liina on yhtenä harvana kalenterinimivaihtoehtona, joka kummallekin sopii. Samalla lailla olen minä miettinyt uskaltaako pelkkää Liinaa antaa ja meillä vaihtoehtoina onkin Liina-Lotta tai Liinalotta (johtuen myös Lotan yleisyydestä). Meillä ei enempää nimiä anneta, vaikka siskoilla onkin kaksi nimeä. Minusta Liinalotta on kaksi nimeä:)

Näin ei tietenkään tarvitse teillä olla:) Meillä on muitakin nimivaihtoehtoja, jotka eivät ole yhdysnimiä. Mutta laittaisin siis yhden tokanimen:

Liinamaria Aleksandra

kaunis:)

Kirsikka 19+0

Kiitos kaikille kommentoineille, hyviä ideoita annoitte.

Liinua mietin ihan ensi alkuu, se voisi olla eka nimi ihan yksistään, sitten tuli ajatus Liina -nimestä yhdistettynä Mariaan.

Omat suosikkini ehdotuksista on Liinu Alma Katariina ja Liina-Maria Katariina. Pitäisi vielä saada herra mies taipumaan ehdotuksiin, hänestä Liina on parempi mutta hän on varma että tyttö joutuisi koulukiusatuksi nimensä takia, kai tuo ongelma voi olla ihan joka nimen kanssa nykyään.

Kiitos vielä kerran!

Minusta Liina-Maria olisi kauniimpi, siis väliviivalla. Kyseistä kirjoitusasua kai suositellaankin jos yhdysnimiä miettii. Jotenkin selkeämpi. Mutta ehdottomasti silloin myös käyttäisin koko nimeä.

Kyllähän varmaan Liina saa jokusen nenäliina-pöytäliina-kommentin kuulla, mutta tuskin siitä mitään vakiovitsiä tulee jos siitä ei vaan välitä. Ja tosiaan, onhan niitä nykyään esimerkiksi Lumi-tyttösiä. =)

Laittaisin myös kutsumanimen ekaksi, eli Liina-Maria Katariina tai Liina Alma Katariina. Aleksanteri on jo " käytetty" pojan nimessä, joten valitsisin Katariinan. Alma Aleksandra on toki kaunis pari.

Mites jos Liina miellyttää niin tykkäisitkö Liinusta??Näin ollen ei tarvitsi noin pitkää yhdistelmää..tosin Liinamaria on ihan kaunis kyllä, mutta laittaisin sen ehkä mieluummin ihan 1.nimeksi tyyliin:

Liinamaria Alma Katariina

Liinamaria Alma Aleksandra(tämä parempi!)

Mutta jos Liinu miellyttää niin esim.

Liinu Alma Katariina

Liinu Alma Aleksandra

Liinu Alma Kristiina

Liinu Alma Kaarina

Liinu Alma Katriina

Minun korvaani Liinamaria on kaunis. Pelkkä Liina/Lina olisi myös hyvä nimi. Jos kuitenkin epäilyttää antaa pelkkää Liinaa nimeksi miten olisi joku tutuista nimistä jossa osana on liina esim.:

Eveliina Alma Aleksandra

Alma Pauliina Aleksandra

Alma Maria Karoliina

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat