Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Heips!

Olen palaamassa työhön ä-loman jälkeen ja uusi työpaikka kiinnostaisi. Vaan eipä taida löytä ja pitää palata vanhaan työhön.

Miten teillä muilla sairaanhoitajilla, laitatteko työhakemukseen suosittelijoita? Teettkö virallisen/vapaamuotoisen hakemuksen? Liitättekö valokuvaa hakemukseen? Ja oletteko yleesä päässeet tointa/virkaa haettaessa haastatteluun asti? Omasta mielestäni minulla on hyvä työhakemus ja cv, mutta silti ei vaan pääse haastatteluun asti. Monipuolista työkokemusta ja lisäkoulutusta on tullut hankittua.

Ja sitten yleensä joka osastolle on vain yksi paikka auki ja siihen ihminen " valmiiksi katsottuna" . Todella turhauttavaa. Itselläni kyllä on virka, mutta uusi paikka houkuttelisi. Eipä taida nyt niin kova pula hoitajista ollakaan kuin puhutaan. Koiran hommaan sijaisuuksia tekemään kyllä pyydetään. Että kiukuttaa...

Kommentit (1)

Itselläni on jo virka ja niin kuin totesit, osastoilla aukeneviin toimiin on aina jo joku katsottuna. Näin se tulee aina varmasti olemaan, koska toki on helpompi palkata sellainen ihminen, jonka työinnon ja persoonallisuuden tuntee. Parhaiten varmaan saa myös pitempiaikaisempaa keikkaa tai sijaisuuksia menemällä tapaamaan ylihoitajaa. Meillä ainakin Helsingissä se on tie pitempiin sijaisuuksiin (ja sieltä sitten virkoihin). Tarvetta ainakin on ja varmasti löytyy niin äitiyslomasijaisuutta kuin 50%:sta työtäkin.

Itse tein viisi vuotta katkeamatonta määräaikaista sijaisuutta ja sitten vasta sain viran. Lomat ja muut sain normaalisti ja työpisteeni pysyi samana paitsi, jos koko yksikkö lopetettiin, osasto oli kesällä kiinni (jolloin siis tein työtä toisella osastolla ja palasin takaisin kun osasto taas aukesi) tai mikäli itse tahdoin vaihtelua työkierrolla. Vain kerran siirto tapahtui vasten tahtoani ja se olikin kova pala.

Sen paperiversion työhakemuksesta veisin henkilökohtaisesti ylihoitajalle ja kyllä mielestäni kuvan liittäminen on hyvä idea. Eipähän pääse kasvot heti unohtumaan. Niin ja muuten olin useassa virkahaastattelussa ennenkuin virka nappasi ja ne jaettiin kaikki omalle osastolle. Menivät sitten työiän muikaisessa järjestyksessä osastonporukoille ne virat. Ulkopuolisia hakijoita ei yleensä haastatteluissa näkynyt.

Voisitko ajatella ottavasi nyt virkavapaata omasta virastasi ja hakeutua kokeilemaan työtä jossain muussa sairaalassa. Tai jos pystyisit pyytämään vaikka siirtoa sairaalan sisällä vaikka määräajaksi. Jokuhan voisi haluta tulla kokeilemaan sinun hommaasi vastavuoroisesti.

Marssi vain ajan sovittuasi ylihoitajan juttusille. He ovat niitä henkilöitä, jotka näistä asioista päättävät. Muuta en osaa kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat