Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (15)

on yksi tosi kiva pariskunta. Sain joku aika sitten tietää, että he ovat ihan sikarikkaita. En oikein edes käsitä, paljonko he omistavat tai heillä on rahaa käytössä. Kertasijoitukset ovat ainakin miljoonaluokkaa milloin minnekin.

(no älkää takertuko tähän ;)

He ovat tosi mukavia ja tosi tavallisia. Autonakin heillä on pieni audi, ei siis mikään silmiinpistävän hieno. Lomallaan he ovat mielellään mökillään, joka on vanha autiotila, jota he kunnostavat. Ostoksia he tekevät marketissa ja tavallisten lähikaupunkien palveluja käyttäen. Heidän kanssa juuri vertailtiin miten 2,5 euron irtojäätelön hinnalla saisi kaupasta koko litran. Tuntuivat hyvin olevan samaa mieltä, miten helposti 3 lapsen kanssa kesälomakustannukset tuplaantuvat.

Nämä ihmiset eivät ole sydänystäviä, vaan tuttavia, hyvin mukavia kylläkin, joten tarkempaa en heidän elämästään tiedä, mutta tämä esimerkki vain siksi, että päälle päin heistä tai heidän puheestaan tai olemuksestaan ei olisi voinut mitenkään päätellä, että heidän tilillään on ehkä saman verran rahaa kun meillä velkaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Henkilö A ei ole niin tyhmä ja naivi kuin miltä näyttää, vaan tekeytyy joissain (käytännön) asioissa ymmärtämättömäksi (" miksi te nyt lapsia viette jonnekin kanarialle, kun olisi kaikenlaista kulttuuriakin tarjolla esim nämä afrikan kiertomatkat vaan 3000 euroa per henki" ), jotta hänen oma varakkuutensa ja erinomaisuutensa korostuu. Hän haluaa tehdä mielipiteissään ja siinä mikä hänen käsityksensä mukaan on normaalia ja tavallista niin rankan eron keskivertopulliaiseen, että varmasti kaikki käsittävät hänen olevan Äärimmäisen Hienostunut ja Varakas Ihminen.

Onneksi ei ihan siiamilaisia kaksosia olla, mutta tuskinpa mitenkään salavihkaa pääsen tästä ihmisestä eroon. Ja minä olen todella vaan hyvin keskivertoinen ihan kaikessa, tuskinpa oikeasti kauniita ja rohkeita hänen juttunsa hätkähdyttäisivät.

ap

Tämä henkilö A on menestynyt elämässään erittäin hyvin. Uskoakseni, sen vuoksi, hänen on hyvin vaikea ymmärtää niitä, joita elämä ei kohtele kovinkaan hyvin.

Hänen varakkaat vanhempansa saattoivat kustantaa hänet joka kesä ulkomaille kieliä opiskelemaan sekä kotiin iltaopettajan. Henkilö A on kyllä lahjakas, mutta hänellä oli myös poikkeuksellisen hyvät mahdollisuudet oppia ja harjaannuttaa kielitaitoaan.

Hän muistaa usein päivitellä ja myötähävetä ympärillään olevia ihmisiä, jotka eivät osaa muuta kuin suomea. Englantiakaan eivät osaa vaikka luulevat.

Hän pääsi opiskelemaan ensi yrittämällä toive-oppilaitokseensa eikä koskaan ole sanonut pääsykokeessa epäonnistumiselle olevan muuta mahdollista syytä kuin tyhmyys tai sopimattomuus alalle. Huonoa tuuria tai liian vähäistä valmistumista ei olekaan.

Hän ei ymmärrä muiden vähäisiä rahavaroja. Hän ihmettelee kovaan ääneen sitä, miksi lapsia pitää raahata hikisessä ja likaisessa bussissa uimarannalle kun olisi niin kätevää ajella sinne uimarannalle menoa varten ostetulla autolla tai taksilla.

Hänen miehensä palvoo häntä. Hän kohtelee miestä joskus julkisestikin tosi nolaavasti mutta muiden parisuhteiden ongelmina pitää naisia, jotka eivät hoida ulkonäköään tai ole lempeällä tuulella miehelleen. Hän ihmettelee suuresti miten jotkut pilaavat elämänsä antamalla työelämän tehdä heidät väsyneiksi ja stressaantuneiksi. Hän itse haluaa elämäänsä sisältöä henkisillä harrastuksislla ja matkailulla. Työelämästä hän on voinut valita vain lyhytaikaiset projektit, joista niittää kiitosta ja mainetta.

Ja Niin Edelleen. Ihanaa että hänellä on noin onnellinen ja kevyt elämä, mutta mä en jaksa enää kuunnella joka v:n päivä sen todellisuudesta vieraantuneita ideoita.

Kiitos ja anteeksi. Olen huono ihminen, kateellinen ja lihava kotiäiti.

Mulle on aivan sama hänen rahansa ja normaalikäytäntönsä milloin minkäkin asian suhteen, mutta menköön välillä kiusaamaan ja nolostuttamaan muita. Mä en jaksa enää. Vai ottaisinko saman linjan, että jankuttaisin koko ajan kuinka me ollaan niin köyhiä jne. Ei vaan kuulu oikein rahatilanteen tarkka esiin tuominen tyyliin, ja olen ihan tyytyväinen keskivertopalkkaani. Minusta köyhyyttä ei ole bussin käyttö tai sitä, ettei joka asiassa voi valita kalleinta vaan siksi että se on kuitenkin mieleisintä ja jotenkin muka järkevintä. Esim heidän kartano-omakotitalonsa jokaisen yksityiskohdan esittely alkaa sanoin, että no eihän tää ratkaisu tietty ollut halvin, siis oikeestaan ihan sikakallis, mutta, noh, me nyt tykättiin tästä kuitentenkin eniten, että maksoi mitä maksoi, niin otettiin tää.

New money -väite on kyllä totta ja se tulee esiin siinä, että on valtava tarve puhua koko ajan siitä rahasta. Esim jollekin oikeasti rikkaalle nuo edellä mainitut " sikakalliit ratkaisut" eivät olisi mikään ihmettelyn aihe, kun ne olisi hänelle ihan normaalihintaiset, tai hän ei ehkä olisi hinnoista edes tietoinen, koska olisi ostanut suoralta kädeltä sitä mistä pitää.

ap

Joo, tekstisi perusteella minuakin ärsyttää tuo tyyppi vaikka en häntä tunnekaan. Otsikko oli vaan pelkällään niin kalsea, että tein hätäisiä johtopäätöksiä.

rikkaalle yksi hailee mitä maksaa, kunhan tuntuu ittestä hyvälle.

sano suoraan sille että haluat " henkisempiä" ystäviä, sinusta tuntuu että hän on liian materialistinen!

Juuri siitä pahimmasta päästä.

Näin käy kun ihminen joka ei ole tottunut rahaan saa sitä yhtäkkiä ison tukun.

Oikeasti rikkaat kulkee verkkareissa ja ostaa Lidlistä kaljaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat