Seuraa 

En oo löytäny meille muutamaan päivään mitään pinoa, joten aloitin uuden... Mitenkäs kaikilla vauveleiden kanssa hurisee???

Mä elän juuri nyt vanhemmuuteni tähtihetkeä; molemmat lapset nukkuu päiväunia ja vielä samaan aikaan!!! Ja mitä mamma tekeekään..? Istuu koneella... :)

Keskikesän juhla lähestyy kovaa vauhtia, minkäslaisia juhannussuunnitelmia muilla toukokuisilla on? Me mennään aattona koko porukalla anopille grillaamaan ja otetaan iisisti. Varmaan pitäis leipoa jotain pakkaseen ristiäisiä varten valmiiksi, niihin ei kuitenkaan oo enää hirveesti aikaa. Nimi on onneksi jo päätetty.

Meidän vauva on ihan hirmu rauhallinen, nukkuu ja syö melkeinpä. Joskus viihtyy pidempään hereillä, mutta nää helteet on verottanu selvästi voimia ja päiväunet on pitkiä. Öisinkin nukutaan hyvin, mitä nyt aamuyöstä ukkeli herää ähisemään ja paukuttelemaan.. :)

Nyt taidan mennä kaivamaan kätköistä irtokarkkeja ja mennä nautiskelemaan tästä ihanasta hiljaisuudesta ja rauhasta. Se voi kuitenkin loppua minä hetkenä hyvänsä...

Hauskaa jussia koko porukalle!!!!

PJS + horatio 5,5 vk

Kommentit (13)

Jos nyt pari riviä ehtis kirjoitella ennenkuin neiti taas herää.. ;o) Jotenkin on päivät menny ihan hirveellä vauhdilla. Neitikin on jo kohta 5 viikkoa " vanha" !!! Arki lähtenyt ihan ok rullaamaan vaikka kyllä nuo isommat 5v ja 6v osaavat keksiä kaikkea " kivaa" varsinkin silloin kun vaavi on syömässä... Ja sitähän tuo tekee usein! Varsinkin kun oli noita helteitä...

Oltiin tytön kanssa neuvolassa ja tässä komeat mitat: 56cm ja 4780g! Pitkä ja hoikka tyttö, vaikka posket on aivan jotain muuta... *VIRN* Kuukaudessa tullut pituutta 3cm ja painoa 760g...

Huomenna tulee mun vanhemmat kylään ja tarkoitus olis vaan ottaa rennosti ja grillailla.

Onnea kaikille nimen jo saaneille! Meillä on ristiäiset vasta 12.8... Mutta nimi on jo aika lailla tiedossa. Varsinkin toinen nimi, eka saattaa ehkä vielä muuttua, riippuu siitä muuttuuko typy tuosta vielä paljon.

Mut vielä kun kerkiän niin voisin pikaisesti imuroida... Mukavaa ja aurinkoista juhannusta kaikille!

tintti ja rinsessa

Huh hellettä! Nyt on kyllä niin kuuma että ei tarvi kun paikallaan olla niin hiki vaan virtaa...

Meillä oli viime lauantaina ristiäiset ja neiti sai nimen: Alina Emilia Aurora. Alina tulee mun edesmenneen mummini nimestä, Emilia on puolestaan mun toinen nimi ja Aurora tarkoittaa italiaksi tähteä ja neitihän on meidän perheen tähti. :) Ristiäiset oli todella pieni ja lämminhenkinen tilaisuus. Tuli kyllä itellä monta kertaa tippa linssiin. Alinan pappa oli piirtänyt Alinasta kuvan ja kirjoittanut hänelle runon; tosi liikkistä mun mielestä.

Juhannuksena lähdetään meidän mökille ja sinne tulee myös sisko perheineen. Luvassa siis rentoa oleilua pienellä porukalla. Meidän mökki on onneksi vaan 30 km. päässä joten tiedossa ei onneksi ole pitkiä automatkoja.

Voimia tosiaan kaikille koliikkivauvojen vanhemmille! Meillä Alina pahimpina hetkinä huusi kaiken valveillaoloajan, joten tiedän kuinka raskasta se voi olla. Nyt meillä on näyttänyt vähän helpottavan ja neiti näyttää jo nauttivan olostaan. Jaksamista siis kaikille!

Nyt en keksi enää tarinoitavaa joten hauskaa jussia kaikille!

Emmi ja Alina

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jeps, eli meiän tytteli päätti syntyä 20.06.2006 (komean synttärin neiti saikin:). Tasan kaks viikkoa meni yli la:n, mutta syntyi tyttö kuitenkin ilman käynnistystä. Painoa neidillä on 3860g ja pituutta 51cm.

Kotiuduttiin jo torstaina ja arki on lähtenyt ihan kivasti luistamaan. Eikä isosiskokaan ole osoittanut mitään merkkejä mustasukkaisuudesta. Seuraa vaan mielenkiinnolla kun vauvaa hoidetaan.

Neiti on erittäin rauhallinen tapaus (ainakin vielä tällä hetkellä!) ja lähinnä vaan syö ja nukkuu.

Synnytyskertomusta pistän heti kun kerkiän. Nopea oli synnytys ja ilman kivunlievityksiä mentiin:)

pricilla ja neiti 4pv

Lämmintä riittää ainakin täällä kaakossa vielä...

Huomenna suunnistetaan mökille ja ollaan sielä pari yötä. Matkaa on onneksi vaan 30 km ja ollaan jo " harjoteltu" mökkeilyä 3 kertaa =)

Onnea kaikille nimen saaneille. Meillä ristiäiset on ensi viikonloppuna ja nimi on onnekis päätetty...

Eilen oli 6-vko lääkärineuvola ja tyttö on kasvanu hirrrrveesti ihan rintamaidolla; pituus 59cm (syntyessä 49 cm) ja paino 5510g(syntyessä 3335g)! Neuvolatäti sanoi että mun rinnoista taitaa tulla kermaa =)

Voimia kaikille joiden vaavit huutaa, on varmaan tosi rankkaa... En osaa edes kuvitella... Halit teille =)

IIsamaari + tytsykkä 6 vko

Ja ihan ensin valtavan suuret kiitokset kaikille meitä muistaneille. Oli ihanaa lukea, miten olette meitä ajatelleet ja toivottaneet jaksamista. Ihan tuli tippa silmään. Olen saanutkin paljon lisää voimia, kun olen lukenut muiden kokemuksia aloittamastani ketjusta, paljon pahemmistakin tapauksista on näköjään selvitty hengissä ja täysjärkisinä, joten eiköhän mekin. Vauva on sentään pian jo kuusi viikkoa vanha, parempaan suuntaan ollaan koko ajan menossa.

Meillä on tilanne ehkä pikkuisen helpottanut, vauva ei enää huuda suoraa huutoa eikä vedä itseään kaarelle. Puolenyön jälkeen meillä yleensä nukutaankin, toki syömään herätään sitten kahden ja puolen tunnin välein eli edelleen oma yöuni on vähissä. Luulen että Rela-tipat ja minun ruokavalioni (vältän kaikkea ilmavaivoja aiheuttavaa) on hiukan auttanut, samoin lastenlääkärin neuvo syöttää vauvaa iltaisin ja alkuyöstä tuttipullosta, jotta pystyy säätelemään sitä, millaisella paineella maitoa tulee. Olen siis lypsänyt ahkerasti, onhan se hiukan työlästä, mutta toisaalta voin sitten jättää syöttämisen välillä isukin huoleksi. Nuk-koliikkituttipullot on meillä havaittu parhaiksi.

Juhannukseksi mekin mennään mökille meren saareen, oltiin siellä myös viime viikonloppuna. Yritetään kaikesta huolimatta viettää mahdollisimman normaalia vauvaperheen arkea ja löytää myös iloa elämään.

Minttuli ja Pikku Prinssi

Avasin ton sun aloittaman koliikkipinon tän oman aloitukseni jälkeen ja tuli ihan kamalan paha mieli sun puolesta... Mäkin kun olin just päässyt hehkuttamasta kuinka rauhallinen meidän vauva on. Kuulostaa aivan hirveän rankalta teidän arki, enkä voi muuta kuin toivottaa tsemppiä ja voimia jaksamiseen!!! :)

PJS

Minttuli79; jos luet tän! tsemppiä teille ja pitäkää toisistanne huolta. mun keskimmäinen tyttö oli koliikkivauva (1kk-6kk) ja huus läpi yöt. ymmärrän että on rankkaa. toivottavasti teiän arki helpottuu pikapika. haleja sinne!

Juhannuksena mennään miehen vanhemmille grillaamaan ja sitten kotiin. kaikki lapset kotona juhannuksena joten vilkskettä riittää. toivotaan että sää pysyy kauniina.

pricilla; joko olet päässy tänne????

mitäköhän muuta. pakko mennä suhkuun niin kauan kun pienin nukkuu. kauppaankin pitäis mennä jossain vaiheessa, hirvee määrä ruokaa ja muuta taas roudattavaks kotiin. =)

voikaa hyvin mammat ja vauvat!

my_selene ja Mai 2 viikkoa 3 päivää ja isosiskot

Ja Minttulille tsempitykset ja jaksuja.

Meillä alkoi viikonlopppuna myös rajut itkemiset ja haimme koliikista kaikkea tietoa. Maanantaina ostin rela-tipat ja ne auttoivat.

Kyllä siinä tuli itseäänkin syytettyä kun ei voinut pikku-ukkoa auttaa itkun helpottamiseksi.

Juhannus ollaan ihan perheen kesken. Toukon kummien luo on tarkoitus mennä grillailemaan.

Sunnuntaina onkin edessä pitkä ajomatka kun haemme uuden karvaisen perheenjäsenen:)

Onneksi kelit viileni, meillä ei helteistä tykännyt kukaan. Kauppareissut autolla on ollut yhtä tuskaa kun ei ole ilmastointia. Joko olette käyneet vauvojenne kanssa kaupoissa yms? Ainakin ruokakaupat on suorastaan kylmiä joten meillä toinen on jäänyt pojan kanssa autoon.

Entä millaisia hattuja olette vauvoille löytänyt? Yritin etsiä lierilakin tyylistä muttane jotka löysin oli lähinnä tytöille suunnattu. Touko tuskin vastaan laittas vaikka olisikin tyttöjen lakki, mutta kun olen nähnyt että pojillekin on. Löytäs vaan jostakin...

Leppoisaa jussia!

t. Nasu ja Touko 18vrk

Ihanan rauhallinen hetki, kun poju nukkuu kuistilla, esikoinen on mökillä ja kaks keskimmäistä leikkii legoilla, ja kerrankin ihan sulassa sovussa :p

Voimia kovasti kaikille koliikista kärsiville vauvoille ja äideille! Pienen tuska on raastavaa kateltavaa. Ja väsyneenä vielä tuplaten...

Meillä esikoinen huus yöt ekan vuoden ja ensimmäisen kokonaisen yönsä nukku reilu nelivuotiaana. Edelleenkin kiljuu öisin.

Kakkosella alkoi kolmeviikkosena yöhuutokausi ja kävi joka yö, tai paremminkin aamu, nukkumaan klo: 5-6.30. Ja esikoinen heräsi puoli kaheksalta. Olin niin väsynyt, että nukahdin aina kun pysähdyin autolla liikennevaloihin. Heräsin kun joku takana soitti torvea... Näin puhveleita teiden varsilla ja muuta mukavaa väsyneen houretta. Neljän viikon päästä saatiin lupa viedä vauva osastolle " nukkumaan" , että selvitään itse jotenkin tolkuissamme. Siitä onneksi rupesi helpottamaan pikkuhiljaa, eikä tarvinnut sairaalaan viedä.

Nämä kaksi nuorinta on onneksi ollut parempia nukkujia ja kyllä nyt suorastaan nautin, kun poju herää vain kerran yössä syömään!

Kakkosen vauva-aikana laihduin kuudessa viikossa 20 kiloa, kun en tajunnut edes syödä.

Voimia ja jaksamista , vaikka ei se taida näin virtuaalisesti paljon auttaa :(

Me lähdetään huomena loppujen kanssa myöskin maalle. Vähän jännittää automatka, kun poika ei ihan hirveesti kaukalossa olemisesta nauti... Ja siellä korvessa on tietysti hyttysiä vaikka muille jakaa! Mutta kivaa vaihtelua on päästä vähän kotoa pois, vaikka hirvea vaiva ja ruljanssi onkin lähteä neljän pienen kanssa pariksi päiväksi reissuun.

Hyvää Juhannusta kaikille, nautitaan suomen suvesta :D (jos vaikka olis edes hitusen viileämpää...)

Nalluri ja poju 1kk

..ISOT onnittelut nimensä saanneille!!

meillä ristiäiset 16.7 ja kovasti suunnitellaan niitä. kivaa kun on kesä niin saa tuoreita mansikoita ja sen semmosta. prinsessakakkuja olen ajatellu tehdä. =)

no niin..karkasi taas aiheesta..nyt suihkuun!

-ms-

Rankkoja päiviä ollu, on niiiiiiin kuuma! Poika sylissä lisänä lämpöpatterina. Kesä on mukavaa ja ihanaa, mut helteet ei. Nyt ainakaan, kun on äiti eikä pääse rannalle vilvoittelemaan.

Emmi: Huomasin viime sunnuntain hesarista teidän syntyneet-ilmoituksen. Kerroit jo aiemmin tytön nimen, Alina, joka jäi mieleen ja heti pongasin ilmoituksen. On hirmu nätti nimi, enkä mielestäni ole sitä aiemmin kellään kuullut. Onnea teillekin!

Mekin lähetään juhannukseksi lomalle mökille, matkaa on n.400km. On matkattu jo aiemmin pidempiäkin autoreissuja useasti ja ihan ok mennyt kun on pysähdellyt syöttämään ja paukuttelemaan ilmoja pojasta ulos niin usein kun on tarve ollut. Onhan se rasittavaa sekä hidasta matkustamista, ja vaikka poika näyttää nukkuvan koko matkustamisen ajan on se silti tosi väsynyt matkapäivien jälkeen. Ja sylin ja läheisyyden tarve on kova seuraavan vuorokauden ajan.

Meillä oli tänään 6vkon neuvola, on kasvanut aivan tajuttomasti! Pelkällä rintamaidolla mennään, ja 3 viikossa oli painoa tullut lisää 1450g! Huh huijaa, 5kg raja rikki (5180g). Ja pituutta oli 56cm. Äitin iso ukko! Vauvan kanssa arki sujuu jo rutiinilla, välillä on hajanaisempia päiviä mutta suurimmaksi osin saadaan nauttia olostamme ja toisistamme.

Leppoista juhannusta kaikille, ja jaksamista sitä kaipaaville!

Pikkumiina

Pikainen pyörähdys koneella siivousten lomassa - maitovampyyri sylissä.. ;)

Ristiäiset on jo ylihuomenna ja kaikki alkaa onneksi olemaan suht hyvin valmista.. Kävin äsken tuossa kylällä tilaamassa kukat ja illalla mennään kauppaan ja ostetaan se tyhjäksi - siltä ainakin tuntuu kuin tuota ostoslistaa vilkasee..

Meillä kun on ihan vaan oman porukan juhlat - heh - " vaan" 30hlöä...

Tarjotaan suklaakakkua, pikkuleipiä, kääretorttua, voileipäkakkua, ja kahta erilaista salaattia..

Pojan kanssa on mennyt mukavasti, helteet vain sekoitivat päivisin unia niin iltaisin kiukuteltiin väsymystä, nyt näytääkin vähän viileemmältä..

IIIISOSTI voimia minttulille ja muille koliikin kanssa painiskeleville, muistan itse vielä elävästi miten rankkaa valvominen oli esikoisen kanssa, mutta ihmeen kaupalla siitä selvittiin..

Mutta nyt jatkamaan vielä puunausta ja valmisteluja..

[color=blue]IHANAA JUHANNUSTA KAIKILLE TOUKOISILLE, VAUVOILLE JA KOKO PERHEILLE!!![/color]

[color=fuchsia]Pid ja poikasensa pian 7vkoa[/color]

=)

Pinouduin silloin kun aloin odottaa tänne toukojen pinoon tuolla odotuspuolella, mutta kiireissä jäi lyhyeen. Kävin aina lueskelee, mutta esikoinen piti kiireisenä.

MEille syntyi 8.5 pieni poika vauva 50cm ja 3500g rv40+4. Nyt poika reilut 6vko:a ja eilen käytiin taas neuvolassa ja hyvin kasvaa rintamaidolla mitat nyt 57.5cm ja 5270g, tissi onkin pojan paras kaveri ;)

Juhannus ollaan ihan tässä kotosalla, ehkä apiukolla saunotaan ja grillataan, pääsee isompi 1v8kk poika trampoliinille hyppimään ja uima-altaaseen polskuttelee.

Ristiäiset pidetty ja kuumuden tuskissa poika huusi melki koko toimitusajan, mutta nimi saatiin annettua ja kaikki hyvin.

Juhannusta kaikille toukojen äityleille =)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat