Seuraa 

Mulla on ihan älyttömän turvoksissa jalat (noh kyllä tietysti sormetkin ja muussakin kehossa pientä turvotusta, mutta etupäässä jalat). Mietin jo että onkohan tämä ihan normaalia vai mitä. Onneksi huomenna on heti aamusta neuvola, niin pääsee näyttämään jalkoja. Olen koittanut nostella jalkoja ylös, suihkutella kylmällä vedellä, hieroa, juoda jne. En tiedä mitä vielä. Ananas ei enää maistu vaikka sitähän ne suosittelisi...

Plääh. Antakaas lisää vinkkejä miten nämä pökkelöjalat sais vähän normaalimpaan kuosiin? Tänään on tullut oltua jaloilla normaalia enemmän ja sekin tietysti voi osaltaan vaikuttaa. Tukisukkia pidin hetken mutta oli kyllä niin tukala olla niissä tällä kelillä...

Huh, huh... ja suolasta tekee vielä mieli kun on litroittain juonut vettä ja hikoillut...

Mutta tosiaan jos ois vinkkejä.

Kiittäen wbm 34+0

Kommentit (6)

Itekin olin pari päivää sitten toooosi turvoksissa niin etten enää pystynyt oikein kävellä. Tuntu et jalat vaan räjähtää! Nyt oonkin sitten juonut aivan älyttömiä määriä päiväs (no tarvii muutenkin kun on niin kuuma ja hommailee) ja turvotus helpottanut suuresti. Ananasta syön purkillisen joka ilta ja sitten vaan vettä, vettä, vettä ja vettä!

Kyllä se kohta taas hieman helpottaa kun viilenee ilmat!

Tsemppiä loppuraskauteen!!!

Soffu 38+6

mun jalat on aina miltei koko päivän turvoksissa, vaikka tekisin mitä. Kaikki muu on kuitenkin ihan ok, eli on vaan nestettä kerääntynyt, vaikka olen parhaani mukaan vältellyt suolaisia ja rasvaisia ruokia.

Täytyykin kokeilla tota ananasta, en tiennyt, et se vois auttaa.

Shayen 37+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kävin aamulla neuvolassa ja eipä se th paljon osannut auttaa. Verenpaine on hyvä ja olo muutoin ihan ok. Kovasti olen yrittänyt juoda ja välttää suolaisia ruokia, mutta ihan sellaista normaalia kotiruokaa olen kyllä syönyt. Ananasta ja mansikkaa se th ohjeisti kokeilemaan, no niitä molempia olen syönyt, mutta en ole huomannut niistä hirveästi apua olevan tuohon turvotukseen. Tänään aloitin jo aamusta suihkuttelemaan jalkoja ihan kylmällä vedellä ja ainakin se on hieman helpottanut, eli se vois olla ihan kokeilemisen arvoinen muillekin jos turvottaa. Täytyykin tässä pitkin päivää käydä kylmässä jalkasuihkussa : )

Mutta nautitaan nyt kesästä sitten vaikka turvonnein varpain ja jaloin : )

Terv. wbm 34+1

..ettei vaan olis valkuaiset ja tai verenpaine koholla. Kannattaa seurata jos turvotusta jatkuu, eikä aamullakaan yön levättyäsi ole yhtään parempi. Varsinkin jos esim. sormella painaessasi nilkasta jää sormen jälki pitkäksikin aikaa näkyviin.... Pidä myös silmällä, että ei vessassa käynnit vähene.

Olen kuullut että vesimeloni sekä sitruunan mehu pitäisi olla sellaisia munuaisten toimintaa edistäviä juttuja. En tiedä kun ei ole onneksi ollut tarvetta vielä kokeilla tässä raskaudessa, mutta ei kai se haittaakaan? Tosin siinä myös sanottiin että em. mainittuja pitäis syödä ja juoda aika paljon.......... Kuten sanoin, ei omaa kokemusta.

Tsemppiä, oletkin onneksi jo aika pitkällä, kun viikkoja 34.

muistithan että jos syöt liikaa suolaa niin neste jämähtää elimistöön. yritä syödä mahdollisemman vähän suolaista ruokaa, juo runsaasti näin saat nesteet liikkeelle.

t. nelli rv28

Mulla turvottaa jalkoja enemmään kun sormia, oon laittanu vatiin kylmää vettä niinettä ylettyy nilkkoihin ja semmosta viilentävää jalkakylpysuolaa ja siinä liotellu varpaitani aina telkkaa kattoessa ym.. lisäks oon laittanu olkkarin pöydälle tyynyn minkä päälle nostan jalat aina sohvalla istuessani..ja mulla ainakin tuore ananas on tehokkaampi nesteenpoistaja kun purkissa oleva..en tiedä mikä taika siinä on:)

Queen rv 33+1

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat