Seuraa 

Otan varaslähdön torstaille kun vasta nyt raksalta kotiuduttiin ja ehdin tänne näin myöhään käväisemään.. Elikkäs kun nyt tuolta kuumeilupuolelta tänne siirryn, niin onko joku esittelypino tms mihin pitäisi tietoja antaa? Neuvokaahan tyhmää?!

Hitsi Niamey kun säkin olet jo pitkällä, toivottavasti olo paranee ja kaikki menee hyvin:)

Tokkopalle SUURET onnittelut plussasta!!!

Kiva oli Essi kuulla sun ultrakuulumiset. Mulla eka ultra 5.7 jolloin vikojen menkkojen mukaan viikkoja 7+3. Odotan ihan kauheasti sitä päivää, kun koko ajan pelko että jotain vialla tai että onko siellä ketään. Toivottavasti jumpsutus sieltä kuuluu mullakin=))

Missä vaiheessa olette kertoneet vanhemmille, ystäville odotuksesta? Oletteko odottaneet vkolle 12 vai paljastaneet jo aiemmin?? Kun kauheasti tekisi mieli kertoa kaikille, mutta pelko että pysyykö pikkuinen matkassa kuitenkin mietityttää...

Nyt lähden suihkun kautta nukkumaan, mukavaa torstaipäivä kaikille!

Aurora & törriäinen 5+4

Kommentit (16)

moikka enskaset....

taas oon vaan pää pyörällä lueskellut teidän juttuja koko viikon, enkä ole jaksanut vastata tai keskittyä tarpeeksi vastaamiseen... Mut kivoja iltrakuulumisia monilla, ihanaa!

ja ainoauroran mieskin on jo paremmassa kunnossa, hyvä homma, hurja juttu.

oon oikeasti ollut ihan superväsynyt koko viikon, nukahtelen heti jos istahdan tms, taisi provinssirockailu ja työpaikan kuumuus tehdä tehtävänsä..

Tosiaan, provinssinkeikka meni mahtavasti, ihmisiä oli paljon ja tuntuivat tykkäävän, jännää oli, muutaman mahapystyisen bongasin ja mietin josko tuo olisi vaikka Niamey.. hihi. mua onkin vaikeampi tunnistaa kun ei vielä näy tämä raskaus..

Niin ja keskiviikkona oli eka neuvola. rvt muuttuivat päivällä, eli nyt olen siis samoissa poppiksen kanssa eli 9+1, olihan se niin poppis vai oonko intoillut taas sinne jotain ylimääräisiä päiviä? :)

neuvolan täti oli mukava, siellä jutusteltiin, eikä osattu mitään erikoista kysellä, en pyörtynyt verikokeissa mitä yleensä teen...

Mutta, eilen olimme mun vanhempien luona tuossa naapurikunnassa ja äitini on siellä terveydenhoitajana äitiysneuvolassa niin se ehdotti että mennään illalla sinne neuvolalle ja koitetaan kuuluuko sydänääniä niiden laitteilla... no, me sit mentiin, mutta mitään ei kuulunut :(

Tämähän ei kerro vielä mitään, koska se oma terveydenhoitaja sanoi ettei kuuntele vielä tässä vaiheessa kun ei ne yleensä kuulu, ja äitikin sanoi ettei se aina näillä viikoilla kuule mutta joskus saattaa kuullakin.

No eli jännitys säilyy siis vielä 4 viikko kunnes on lääkärineuvola jossa kuunnellaan tuolla samanlaisella laitteella ja sit sen jälkeen parin päivän päästä ultra. Harmi vaan, kun olis ollut kiva kuulla jotain kun muutenkin on niin epäuskoinen olo, kun ei mitään oireitakaan ole (paitsi väsymys). No toivotaan parasta kuitenkin, että sieltä alkaisi myöhemmin jotain kuulumaan... ei olisi ehkä kannattanut vielä hötkyillä, ja kyllä se äiti mua psyykkasi että niin voi käydä.

ehkä kokeillaan parin viikon päästä uudestaan..?

nojoo, sori tämä avautuminen, harmittaa kun jännitys kasvaa ja vähän pelkokin...

mutt nyt mökille juhannuksen viettoon, sinne tulee iso porukka, oikein kunnon festarit, kivaa!!!

ihanaa keskikesää kaikille ihanille enskoille!

-iisa-

Hyvää keskikesää!

Nyt jaksan tulevien vapaapäivien voimalla kirjoitella pitkästä aikaa. Muutaman viikon poissa ollut armoton väsymys tuli yllättäen takaisin :( Kuvittelin jo päässeeni siitä, mutta taitaa tulla ja mennä niin kuin tykkää¿

Paljon on ihmiset neuvolassa ja ultrissa käyneet, uusia tullut mukaan ¿itsekin vielä uutena täällä yritän päästä juttuihin kiinni. Kirjoittelette muuten todella ahkerasti, on kiva lukea samassa tilanteessa olevien kuulumisia vaikka itse kirjoittaminen tuntuukin multa jäävän vähemmälle. Taitaa olla ainakin Ladie, joka menee suurin piirtein samoilla viikoilla kuin minä.

Me kerrottiin vauvauutiset mun puolelle sukua äitienpäiväviikonloppuna rv 11+1, kun oltiin siellä päin kyläilemässä ja miehen vanhemmille (jotka hoitivat tiedotuksen eteenpäin :) ) aikaisemmin sillä viikolla, ekan neuvolan jälkeen, jossa kuulin sydänäänet (rv 10+4). Mies ei päässyt ekaan neuvolaan mukaan. Harmi.

Iisa ¿se mun neuvola täti sanoi, kun alkoi etsiä sydänääniä, että tuskinpa vielä kuuluu, mutta kuului kumminkin eli se taitaa olla todella yksilöllistä ei kannata vielä huolestua.

Omasta navasta sen verran vielä, että se aiemmin mainitsemani koko vatsan julmettu turvotus on rauhoittunut ja tilalle on alkanut muodostua pieni ¿kiinteämpi¿ pömppö :) Normivaatteetkin istuvat taas paremmin, tosin vanhoja farkkuja on turha enää edes yrittää kiinni. Kävimme viime perjantaina rv 16 toisella neuvolakäynnillä ja painoa oli tullut niiden mukaan 400g/vko, mikä on kaiketi aika paljon tässä vaiheessa?

Oli miten oli, huomenna lähdetään juhannuksen ja synttäreiden viettoon, joten herkkuja ja makkaraa tulee aivan varmasti syötyä ja paljon!

Juhannusta kaikille!!

LillSis ja Pömppis rv16+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7618701&p=3&tmode=1&smode=1

tossa on vielä toi eilisen pino, kun minä ainakin sitä vielä kaipailin... :-) Siis Aurora ja muutkin " uudet" , tapana on tosiaan, että kun aloitetaan uusi päiväpino niin alkuviestiin pannaan linkki edellisen päivän pinoon. Näin helpottuu lukeminen niillä, jotka eivät täällä jatkuvasti ehdi käymään! *neuvoo opena* =)

Mä kävin nyt vaan pikaisesti lukemassa teidän kuulumiset, pitää ruveta syömään jotain ennen kuin tulee paha olo. Mulle se tulee edelleen herkästi, jos ei ole syönyt, ja etenkin aamuaikaan.

Sirulle onnittelut, että pikkuinen löytyi!! :-)

Terkuin L + möttis, nyt tasan 16 viikkoa!

Täällä just tultiin rakenneultrasta. Olipas se taas jännää! =) Kaikki näytti olevan hyvin. Saatiin oikein hieno " kasvokuvakin" juhannusmuistoksi. Epeli vain oli sen verran ujo, ettei suostunut jalkoväliään vilauttamaan - emme siis saaneet tietää onko tulossa tyttö vai poika. Mutta minulle sillä ei oikeastaan ole mitään väliä. Siellä kaveri kuitenkin ensin köllötteli jalat ristissä kuin reteillä päiväunilla, mutta päätti sitten alkaa potkia " ultrakonetta" ja vilkuttelemaan käsillään - hassu tyyppi!

Aurora: me kerrottiin vanhemmille odotuksesta rv 7+, kun oltiin käyty yksityisellä alkuraskauden ultrassa. Sitä ennen kaks kaveria tiesi, toinen jopa samana päivänä, kun tein testin. Töissä kerroin pomolle joskus siinä seiskaviikolla ja sitten pikkuhiljaa kaikille muillekin. Mä olen sellainen tunteellinen löppäsuu, ettei mulla tuollaiset uutiset sisällä pysy. ;o) Jos jotain olis sattunut, niin olisin halunnut läheisteni tietävän myös sen.

Ykkösope: niin mä olen ainakin ymmärtänyt ja meillä koululla on ollut tapana viedä neuvolan antamat kelapaprut ihan koulusihteerin kautta, joka sitten on yhteydessä sinne palkanlaskentaan. Mulla neuvola ens ma ja sen jälkeen kans kiikutan paprut koululle, etteivät jää alkusyksyn muun kiireen alle.

Kandi: jos laskettua aikaa ei siirretty, niin ymmärtääkseni olet viikoilla 12+5 - vaavihan voi siis olla hiukan noita viikkoja isompi(tai joskus pienempi). Meilläkin tuo on vaihdellut jo monta kertaa, vain kerran on vastannut ihan juuri viikkoja.

Jeps, kun tuo taivas taas aukes paisteeseen viimeöisen sateen jäljiltä, niin kunhan tuo miehus pääsee töistä, niin me suunnataan kohti mökkiä.

Aurinkoista ja rentouttavaa ja mukavaa ja ihanaa juhannusta kaikille!!! Ens vuonna onkin meillä kaikilla ihan erilaiset juhannukset - vaikka kyllä tämäkin ainakin mulla hiukan edellisistä poikkeaa, vaikka alkossa kävinkin... ;o) (saaliina alkosta pari holitonta punkkupulloa ja sitä jo hyväks testattua Stowford sidukkaa)

-Amy ja EkaVekara rv 22 tasan

No niin... nyt on sitten ultrassa käyty=) =) =) =) Voih, sielä se pikkuinen tosiaan oli!!! Pituuta tiitille oli kertynyt 3,7cm ja kone ilmoitti LA:ksi 16.1.07, eli ihan saman, minä th ekalla neuvolakäynnillä ja lääkäri eilen kohdun koon perusteella! Siellä se meidän pikkuine portki jo kovasti jaloillaan ja nyrkkiäkin meille heilutti;)

Mieskin oli aikas otettu.. kaippahan nyt sitten vihdoin meille molemmille tuli se lopullinen varmistus siitä, että tiiti on vuokrannut yksiön sinne tammikuulle asti=)

Poppis: siis meillä oli eilen lääkäri, jossa kuunneltiin ne sydän äänet.. ja ne siis saatiin kuulumaan hyvin ja tänään oli tosiaan ensimmäinen ja ainoa ultra. Nyt tiitin kuva koristaa jääkaapin ovea:)

Apua, en taaskaan muista mitä piti kommentoida.. nämä kaksi päivää on nyt ollu tälläistä omanapaista törinää..

No niin.. juhannuskin olisi sitten jo ovella, enkä minä raukka tiedä edelleenkään mitä teen.. kai minä sitten vanhemmilleni lähden juhannusta viettämään. Olen vaan hermoillut ja odottanut tuota ultraa, enkä ole yhtään muuta jaksanut miettiä.

Mutta kaikille rakkaille enskoille ihanaa juhannusta!! Voikaahan hyvin masuasukkienne kanssa!

Siru ja tiituli rv 10+2

Ei ollut kukaan vielä ehtinyt ja muistanut laittaa linkkiä eiliseen, joka olikin jäänyt jo ties minne. Mä laitan jos osaan ;))

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7618701&p=3&tmode=1&smode=1

Epäilen kyllä, ettei se toimi näin " helposti" , mutta enpä jaksa nyt opiskella sitä sen enempää. Laittakaa viisaammat uudestaan, jos mä en onnistunut!

Jotain piti kommentoida, mutta laho pää unohti sen jo ;)

Ai niin muuten, pitääkö noi kelan paperit toimittaa palkalaskijan kautta, kun työnantaja maksaa sen 3kk palkan äitiysloma-ajalta? Kyselin asiaa eilen palkalaskijalta, mutta en saanut vastausta ainakaan sähköpostilla. Ollaan ens viikolla lähdössä reissuun, ja ajattelin, että voisin lähettää paperit eteenpäin ennen sitä.

Nyt taidan lähteä kapungille etsimään edelleen jotain vaatteita, mitkä mahtuis päälle :)

t. Ope + Ahaa rv 22+3

Huomenta-päivää kaikille!

Aurora@79: Me kerrottiin tällä viikolla iso ja isoisovanhemmille, tänään 8+. Maanantain ultran jälkeen oli paljon varmempi olo.

Onnea teille, jotka olette saaneet ihanan juhannusotoksen vauvelista!

Omaan naapaan: Vajaaseen viikkoon ekaa kertaa on ollut HYVÄ olo! Ihanaa. Sain jopa syödyksi. (ja toistaiseksi pysynyt sisällä) Varmasti vapaapäiväkin tekee kun sai kunnolla nukuttua univelkoja pois, vaikka oli aika kuuma.

Miulla olisi ensi viikolla ensimmäinen neuvola. Osaisiko joku neuvoa, mitä ensimmäisessä neuvolassa tapahtuu? Joudun menemään miehen töiden vuoksi sinne yksin, jännittää...

Taidanpa lajitella jo " ilmestyneitä" vauvatavaroita ja suunnitella vauvan nurkkauksen sisustusta. Emme aio laittaa vielä omaa huonetta, menee kuitenkin vielä niin pitkään kun pikkuinen sellaista tarvitsee.

Mukavaa juhannuksen odotusta!

Helmikuu ja 8+

täällä ollaan jo " reippaana" hereillä.. ois paljon tekemistä (=kotitöitä) mut enpä taida jaksaa vielä tähän aikaan tehdä mitään! ihana ku miehellä alkaa tänään kesäloma ni on enempi tuota tekemistä kun autokin käytössä ja seuraa näin päivisinkin..

vaavi möyrii tuola minkä kerkeää mut kunnon suppareita ei oo ollu täs pariin päivään..:( mä kun toivoin et se jo tulee kohta.. tai sit on vaan tyyntä myrskyn edellä.

onneks tänään vähän viileempi päivä! ei tarvi ehkä niin paljon hikoilla ja puuskuttaa!:)

juhannus me vietetään vanhempien mökillä n.50km päässä, ei uskalleta lähtä kauemmas.

aurora@79: me kerrottiin ilouutiset jo n.10rv:lla. ei kertakaikkiaan malttanu enää olla hiljaa..;)

Hyvää juhannusta kaikille!! ja SS:varmasti tulee syötyä makkaraa ja PALJON!!

ninni ja sirkka 37+1

olipas tosiaan kiva lukea ultrakuulumisia Essiltä! Voi hitsi kun täälläkin ens viikolla olis noin kivaa kerrottavaa :)

Täällä on laukut pakattu ja huomenna aamulla lähdetään lentokentälle - ihanaa!! Huomenna illalla sitten kerrotaan minun vanhemmilleni myös vauvauutiset...ja loppuloman aikana myös miehen vanhemmille ja meidän lähimmille ystäville. Ei kyllä ihan näin aikaisin muuten kerrottais, mutta nyt kun kasvokkain on tilaisuus kertoa niin päätettiin kertoa. Ja kyllä sitä sittenkin tukea tarvii jos kaikki ei menekään suunnitelmien mukaan...

Nyt vähän halloumijuustoa pannulle ja sitten alkaakin desperate housewives! Lomapäivinä en varmaankaan juurikaan ehdi kirjoittelemaan, mutta yritän toki lukaista muiden kuulumiset :)

Hyvää juhannusta kaikille! Syökää paljon MAKKARAA :)

ss

Omaan napaan kuuluu pelkkää hyvää.. Tiiti on taas kääntynyt pää alaspäin! Ainakin hikan perusteella voisi niin luulla..

Hyppäsin tänään vaakaan ja näytti 2kg vähemmän ku eilen! Turvotus on vähentynyt vähäsen ja jatkuvasti saa rampata vessassa ;)

Eiliset neuvola kuulumiset on nyt " unohdettu" ja seurailen oloja! Vähän pisti masentaan eilen :(

Aurora. Me kerrottiin mun vanhemmille jo joskus 7 viikolla ja miehen äidille np-ultran jälkeen kun ei haluttu että huolehtii koko alkuraskauden!! Kavereille oon kertonut vähitellen alkaen 10 viikolta..

Kandivaihe. Mä lasken np-ultran ja rakenne ultran mukaan viikot.. Neuvolan tädin kiekon mukaan on päivän edellä! Eli tänään ultrien mukaan 34+0 ja neuvolan mukaan 34+1..

Sirulle onnea hyvistä ultra kuulumisista ja näkymistä :) Tarkka on teidänkin tiiti kasvussaan!!

Amy. Hauskaa mökkireissua ja onnea teillekkin hyvistä ultra kuulumisista!

Helmikuu. Ekassa neuvolassa saat ainakin paljon luettavaa kotiin ;) Otetaan hemoglobiini, paino, katsotaan sokerit pisusta, verenpaine ja mahdollisesti lakisääteiset verikokeet! Saat täyttää sellasen lomakkeen jossa kysytään sun ja miehesi tiedot, sairaudet joita suvuissa esiintyy ym. Meillä tuo lomake tuli kotiin täytettäväksi ennen ekaa neuvolaa! Laitetaan lähete polille np ja rakenne ultraa varten :)

Huomenna lähdetään maalle juhannuksen viettoon!!

Mutta nyt alan väsäämään evästä.. Nälkä!!

Niamey ja tiiti rv 34+0

Mukavaa juhannusta kaikille Enskoille!!! En nyt ehdi muuta kirjoitella, mutta me Pikku-quun kanssa huiskutetaan täällä kovasti! :)

-Q- ja -q- 31+4

täällä tokkopa työläinen. kasilta loppuu yövuoro ja alkaa päivävuoro :) onpa lämmin nyt aikaisin aamullakin.

siitä plussasta kertomisesta... meillä tietää jo aika moni. koska jos menee kesken niin kerron sen kuitenkin, joten saa mun puolesta tietääkin jo.

nyt aamukahveja keitteleen. hauskaa juhannusta jos ei nähdä ennen sitä :)

tokkopa

[color=008B45]Noniin..Eilisestä neuvolasta on jotenkin ' toivuttu' ..Miehen kanssa luettiin kaikki brosut ja se hihitteli kirjalle ' Vauvan odotus isälle' , kun mietti ensin, että mitäs mä tota luen ku pitäis isälle viedä..Hih. Ei se äiti-juttu kyllä muhunkaan vielä oikein iskostu =)[/color]

[color=009ACD]Aurora: meidän piti kanssa odottaa kertomisen kanssa, että oltais pidemmällä odotuksessa, mutta niin se vaan tuli töksäytettyä idioottimainen virne naamalla XD Nyt siis kaikki lähipiirissä tietävät ja se on kyllä ihan mukavaa =) Esittelypino löytyy niinkuin kuumeilupuolellakin..nostin sitä vähän sulle!{/color]

[color=008B45]Mkkaralle oikein mukavaa matkaa! Nauti lomasta täällä Suomessa =)[/color]

[color=009ACD]sirulle onnea sydänäänten kuulemisesta..=) Ymmärsinkö oikein, että sulla on 2 ultraa peräkkäisinä päivinä?![/color]

[color=008B45]Essikin oli saannut huojennusta ultrassa..Hyvä homma! =)[/color]

[color=009ACD]Me mennään juhannuksena vaan mun vanhempien takapihalle lötköileen ja grillaileen..En tiedä jaksaisko veneilemään lähteä lauantaina tai sunnuntaina..Eilen haettiin veneeltä grilli porukoille ja vene oli ihan lokinpaskan peitossa eli siivoomiseksi menis..Yhh..=D[/color]

[color=008B45]Pidänkin siivouspäivän taas tänään niin ehdin sitten huomenaamulla kauppoihin kun pitää taas varastoida kauheet määrät safkaa kun kaupat on yhtenä pävänä kiinni!!!! Hitto kun en pääse siitä hysteriasta..=D[/color]

[color=009ACD]Oikein mukavaa torstaita kaikille!!!!

t. poppis rv9+1 *pirteänä*

Oon sit taas vuoden vanhempi :) (tai :( ..). Mitään synttäreitä ei enää tässä iäs jaksa järjestää, etenki kun näin juhannuksen aikaan kaikilla on omia kiireitä ja menoja. Huomenna yksi ystäväperhe tulee meille syömään ja sit lauantaina lähdetään maalle vanhempien luo (pitää varmaan soittaa äidille et tekee kakkua :) ).

Aurora: Me kerrottiin vasta rv 12+6 mun vanhemmille ja sit paria päivää myöhemmin mies kertoi äidilleen. Tuolloin 12+6 kuunneltiin ekaa kertaa sydänäänet ja kerroin sit " jo" silloin, vaikka piti ensin odottaa np-ultraan (mikä oliki sit 13+0).

kandivaihe: Meillä vauva oli np-ultrassa pari päivää isompi kuin " kalenterin mukaan" . Rakenneultrassa ja myöhemmin kun kävin supistusten takia äitipolilla vauva oli jo lähes viikon isompi. Millään kerralla ei laskettua aikaa ole muutettu, joten en itekään oo noita viikkoja muuttanut vaan ihan kalenterin mukaan lasken niitä.

Oon lopulta saanut aikaseksi alottaa kestovaippojen etsimisen. Huuto.netissä kannattaa näköjään olla tarkkana, koska hinnat nousee tosi helposti ihan uusien tasolle. Jotain tsi-sisävaipoja huusinki eilen ihan kohtuulliseen hintaan. Samalta myyjältä oon ostanut joskus äitiysvaatteita, joten luotan et noi vaipatki on ihan toimivia.. Nyt just kyttään yksiä sisävaippoja, mut ne näyttää nousevan liian kalliiks..

Jenni 34+6

HUH, kaikki oli hyvin! :)

Pikkuinen ei suostunut millään olemaan selkä edellä, vaan työnsi naamaansa ja massuaan koko ajan ultralaitetta kohti. Mittailtiin niskaturvotusta varmaan puoli tuntia.. Mutta olipas hauskaa nähdä pienen liikkeet vatsassa! Ja saatiin pari kuvaa kotiin tuotavaksi, täytyy esitellä niitä tuleville isovanhemmille parin viikon päästä.

Sikiön koon perusteella olen viikoilla 13+2, mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan kuitenkaan. Eli ilmoitanko siis viikkoni 12+5 vai 13+2? Oletteko te muut ottaneet käyttöön uudet viikot jo np-ultran perusteella?

Nyt pitää mennä tekemään ruokaa (ei tuo mies voi sitä ikinä tehdä, vaikka on lomalla, prkl), ja sitten töihin.

Hauskaa juhannusta kaikille! Itse kyllä pyörin täällä varmaan joka päivä, mutta osa teistä ainakin näytti pääsevän mökkeilemään.. Ehkä mekin ensi vuonna..

Kandi 12+5 tai 13+2

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat