Seuraa 

Huomenta!

Kommentit (16)

Lopussa kiitos seisoo. Meille kuuluu hyvvää. Kun viime viikolla oli fiilikset Mersua lainatakseni hiukkaisen /C:stä, niin tämä viikko on kypsyttänyt monta hedelmää. Alkuviikosta kävin neljässä työhaastattelussa ja hikinen urakka tuotti yhtä monta lopputulosta. Pääsin valitsemaan työpaikan, joka on 10 minuutin junamatkan päässä mukavalla alueella ja painotuspiste on hyvin mieluinen, ilmaisu nääs.

Toinen loistojuttu liittyy Pönksyn hoitokuvioon. Me saatiin tieto toukokuussa jo päivähoidosta ja sovittiin tutustuminen maanantaille. Olin vähällä peruuttaa koko hoitopaikan, kun ymmärsin, että se on (nimensä mukaisesti) päiväkoti, kun hain yksinomaan erääseen ryhmikseen. Tänään avoimessa pk:ssa juttelin ja minulle selvisi, että Pönksy onkin päässyt juuri siihen hoitopaikkaan, johon hain. Ryhmis toimii päiväkodin alaisena, eli sekaannus johtui nimestä. Jos en olisi aamulla piipahtanut avoimessa, olisimme menneet maanantaina tutustumaan väärään paikkaan...:)

Kolmas autuuden aihe liittyy tätiyteen. Veljeni sai eilen esikoislapsen ja ihanaivan tytön onnistui saamaan. Valtameren tuolta puolen ovat jo lähettäneet liikuttavia kuvia pienestä suloisesta nyytistä.

Kukkuun kotiin kaikkea hyvää ja parasta. Toivon sydämestäni, että yllätykset eivät jatku. Voimia remontin keskelle ja odotuksen viimeisiin viikkoihin.

Kurlauspostissa on ollut tosi koskettavia juttuja, joiden kommentointiin yritän löytää aikaa. Kiitos niistä jo nyt!

Mutta ei juuri nyt sada. Tuulee ihanasti ja yölläkin oli siedettävä nukkua kun ikkunat oli auki ja ulkona vähän viileämpää. Ja mitä tekikään Onni??? Nukkui 21.45-7.45 inahtamatta kertaakaan!!!! Ihan ihme juttu. Ja kun itsekin nukuin saman ajan, oli aamulla kyllä selkä sen oloinen, että aika paljon liikaa tuli maattua sängyssä:)

Nyt pitäs lähteä kaupungilla käymään. Huomenna on veljen appiukon 6-kymppis juhlat. Lahjakorttia pitäs hommata ja ajattelin käydä katsomassa vähän vaatetta Onnille. Vaikka ostin kyllä yks päivä ihan kivat puolipitkät turkoosit housut pojalle. Ihan Prismasta. Tuskin mitään sen hienompaa laitankaan sille päälle.

Enkelin ultrassa hengessä mukana:)

Onni tuossa soittelee tietsikan muuntajalla (eikös tuo oo se?) mummulle töihin.

Hyvää Juhannusta minunkin puolesta kaikille! Otetaan rauhallisesti! Toivottavasti säät suosivat. Äiti kyllä sanoi, että vaikka satais vanhoja akkoja hameet korvissa, niin eikö me kuitenkin grillata juhannuksena!?

Nyt pitää alkaa valmistautumaan. Ihanaa, pitkä viikkis tiedossa ja äiti jää lomalle tänään.

T-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mut ihan ensin Enkelille tsemppiä ultraan, uskon et kaikki on hienosti!

Sit se mihin tarviin neuvoja: Pari viikkoa sitten jo kysyttiin miehen vanhemmilta et voiko Ida tulla niille juhannuksena yöksi, me mennään siihen melko lähelle kaveriporukan kanssa ja oltais sit lauantaiaamulla haettu Ida meidän kanssa grillaamaan ym. Lupasivat että sopii. No nyt sitten eilen kävi ilmi, et miehen siskon lapsi on kanssa menossa sinne yöksi. Siis se tyttö, joka mätkii Idaa ja puree ym. Viimeksi Ida sai uimapuvusta täysillä naamaan, kun toinen ilman syytä (ei siis ollu leluista tms. kyse) löi. Niillä (miehen vanhemmilla) on kerrostalokolmio, joten sinne ei oikeasti mahdu kahta pientä lasta nukkumaan, tai ainakaan niin että ne lapset sais nukuttua. Kaiken lisäks miehen äiti lähtee la-aamulla töihin klo 6.30, eli miehen isä, jolla on lonkkavika, jäis yksin kahden tytön kanssa. Ei se pääse edes ulos niiden kanssa, eikä saa niitä nukkumaan tms. Idalla nyt kun ei ole enää sitä tuttiakaan, niin sen nukahtaminen vaatii hieman enemmän aikaa... ja serkkutyttö vaatii väh. puol litraa maitoa nukahtaakseen (ihan tosi!) Mun vanhemmat soitti aamulla, että he voi ottaa Idan, koska ei ne nyt menekään juhannuksena minnekään, ja he haluais Idan heille.. Ida viihtyy muutenkin paremmin niillä ku miehen vanhemmilla...

Eli se ongelma: Miten me nyt sanotaan miehen vanhemmille, et ei Ida tulekaan? ne suuttuu kuitenkin, vaikka mä jo eilen sanoin niille, et en tykkää et molemmat tytöt ois samaa aikaa siellä yötä. Eri asia jos ne ois vaikka 4v, mut ei näin pienenä... Kun ei tytöt tuu edes kovin hyvin toimeen, tai siis Ida pelkää serkkuaan...

No mut nyt pakko mennä pikkuhiljaa laittamaan Ida päiväunille, tää oli nyt pelkkää omaa napaa taas kerran. Viime yö meni hienosti ilman tuttia, ja Ida nukahtikin illalla puolessa tunnissa... niin kauan kun kesti joskus tutinkin kanssa.

petra ongelmien kera

Hyvää Jussia kaikille, me suunnistamme mökille kohtapuoliin ja palaamme vasta heinäkuulla. Pitäkäähän pinoa pystyssä ja nauttikaa suomen suvesta!!

äitikuu, taapero ja masuvauva rv 15 ja risat

Tosin me ei olla varsinaisesti minnekään lähdässä, joten saatan täälläkin pyöriä. Mutta koska aika moni on muualla, niin toivotan minäkin nyt jo.

Lempparille onnitteluja!

Kukkuu. Harmi, ettei ikävät löydökset loppuneet. Toivottavasti ei nyt hommat kovin paisu. Vauva onneksi ei tiedä olla harmissaan.

Enkelille onnitteluja hyvistä ultrakuulumisista. Harmi kuitenkin, että supparit vaivaa. Koita nyt vain olla sitten riittävän rauhassa vauvan ja koko perheen takia, ettet ihan vuodelepoon joutuisi. Vaikeahan se on olla tarttumatta imuriin, mutta koita tosiaan sinnitellä.

Aavikselle hyviä rehuntekosäitä. Täällä on myös naapureilla tekemistä riittänyt. Tosin nyt on parina yönä satanu ja ollu siis myös rauhallisempaa.

Jännä kun tuntuu, että siitä on iäisyys, kun itse oon ollut mukana ko töissä. Pienempänä siilossa rahua polkemassa ja isompana traktorin kanssa aumaa polkemassa.

Nyt meillä on ihanan puhdasta ja raikasta. Lasten kanssa raivattiin tavarat pois lattioilta ja sain jopa tämän työ (lue:romu-) huoneen asialliseen kuntoon. Mies kävi kaupassa ja sen jälkeen imuroi ja pesi lattiat. Sitte saatiinki levittää puhtaat matot lattialle. Välipalaksi jätskiä ja limpparia :)

T@hti

Tomeralle vielä. Minä olisin sanonut tulevaisuutta silmällä pitäen että serkkutyttö tykkää leikkiä tällähetkellä niin " roisia" (tai vallattomia/vauhdikkaita tms, jollei tuo roisi kuulu sanavarastoon) leikkejä että Ida ei pysy ihan menossa mukana vaan arkailee ja pelkää. Niimpä haluat olla itse paikalla kun tytöt leikkivät keskenään. Kun hidossa olokin on kuitenkin Idalle vähän jännittävä juttu niin et halua lisää Idalle jännitettävää. Tietysti tiedät itse kestääkö appivanhemmille noin sanoa, mutta tietäisivät vastaisuudessa kantasi tyttöjen yhdessä hoitossa olosta.

Enkeli, hyvä että vatsassa viipottaa terve vauva. Kurjaa kuitenkin että masukin vuoksi joudut touhuamistasi rajoittaa.

En näköjään malta pitää näppejäni täältä erossa.

Lempille onnea tätiytymisestä sekä työpaikasta!

Tomera, jos minä olisin sinä :) niin veisin tytön sinun vanhemmillesi. Ikävä tilanne, jos siitä isovanhemmat sitten suuttuvat mutta toisaalta, tärkeämpää on se, että Ida on paikassa jossa te vanhempina voitta luottaa täysin Idan hyvinvointiin. Voittehan te yrittää perustella juuri tuolla, että on aika raskasta varmasti isovanhemmille hoitaa kahta taapero-ikäistä ja kun vielä toisella on terveydellistä vaivaa. Minä varmasti sanoisin myös tuosta, että epäilyttää siksikin kun siellä toinen taapero kiusaa; läpsii, lyö ja puree. Voittehan sopia, että viette Idan joskus toisella kertaa sitten yökylään tuonne miehesi vanhemmille jos/kun sellainen tarve tulee. Luulen, että sinäkin nautit enemmän vapaaillasta miehesi kanssa, kun sinun ei tarvitse murehtia koko ajan, että miten Idalla menee ja miten nyt pärjää.

No joo, ei mulla muuta. Kauppalistaa laadin tässä samalla.

Kivaa juhannusta siis edelleen kaikille, kotona tai matkalla :)

Alli

Ootan miestä suihkusta,sit lösähetää sohvalle..

Meilläkin juhannussuunnitelmat muuttu tai tuli ylipäätään suunnitelmia..Kaveripariskunnan mies telo jalkansa pakettiin,joten he ei päässy lähtemään mihinkään :-( Tulevat la tänne meidän kulmille ja mennää johonki grillailee ja ulkoilee-kiva juttu :-) Ja ei sotke kummemmin matkavalmisteluja ku kuitenki ois pitäny lasten kans ulkoila ja ovat niin tuttuja et typylläkään ei pitäs mennä rytmit sekasin!Se kun on niiiiin herkkä vieraille...

Vähän kyllä hirvitta se laivareissu et nukkuko typy yhtään vai meneekö huudoks kokoyö?!

Mies tulee....Kauniita unia!

jatu

Lempolle hurjasti onnea!!!!

Enkelille jaksua ja kulje vaik kädet silmillä kotona..onnistusko? Vauva on tärkein,sotku odottaa!!!HAli ja ikävä on!!

Minäkin aina ihmettelen Aaviksen touhuja..minä kaupunkilainen.

Tomera onki saanut hyvät vastaukset eli suoraan vaan on sanottava et toisen kerran..Kyllä minusta teidän on hyvä olla ite paikalla ku serkukset leikkii! Ja eihän se ole kiva että oma ilta menis miettiessä et onkohan lapsi saanu monet muksut!

Vieraat kävi.Mummi on aina vaan niin kovin kiireinen..Ikävä jäi kun ei tiedä millon nähdään tai nähdäänkö,mummi on kuitenki 81v...Laikkasin mummin tukan ja muistan ku Kuopiossa käydessä leikkasin ukin tukkaa viimistä kertaa...

Mies tuli töistä,meillä alko LOMA!!!!!!!!!! :-))))))

jatu

Mun isä jo käski sanoa, että he niiiiin haluavat Idan, että jos se vaan millään sopis. Käsken miehen soittaa vanhemmilleen, meillä on kuitenkin Idan kummien polttarit heinäkuussa (molemmat samana päivänä) niin jos Ida menisi vaikka sitten heille yöksi. Toisaalta mua vähän säälittää se Idan serkkutyttö, kun Ida on sen lähes ainoa kontakti muihin lapsiin, ei se voikaan oppia ottamaan toisia huomioon kun ei koskaan muita lapsia tapaa. No mut ehkä se tästä, tosiaan on mullakin kivempaa huomenna ku tiedän et Ida on hyvässä hoidossa... tai siis en mä epäile, etteikö miehenkin vanhemmat hyvin hoitais, mut kahdessa on kuitenkin niin paljon hommaa.

Eipä suostunut Ida nukkumaan päiväunia, tunnin verran taisteltiin, ja sit käskin Idan omaan huoneeseen leikkimään. no ehkä se pärjää, kun yöllä nukkui 11h eikä muutenkaan ole mikään suuriuninen taapero.

Ihanaa Enkeli, että kaikki hyvin. Luulis että teillä tosiaan olis mahdollisuus kotiapuun, koska on terveydelliset syyt.. eli ei välttämättä tarttis sitä siivoojaa palkata, vaan saisitte kaupungilta apua...

Kauppaan pitäis lähteä, mies tuli nyt jo töistä kotiin, oikeasti työaika päättyy vasta kolmelta. Jos sitten tekisin kanssa kauppalistan niin ei tarvis hyllyväleissä haahuilla...

Petra taas kerran ja Ida

Sateen jälkeen kämppä on entistä pahempi sauna! Tahtoo ilmastoinnin!

Ulos ei viitsi mennä kastumaan, joten kökitään sisällä. Ei jaksa kirjotellakaan enempää, kun sulan tänne.

T: Ynis

Kaikki oli hyvin ja tuli liikuttunut olo, kun pieni vauva vilkutteli meille! :) Kätilö olo vaan kovin huolissaan supisteluista ja sanoi, että nyt kaikki karsittava pois, mikä supistelua aiheuttaa :-( Eli hyvästi kotityöt ja elämä..marraskuuhun on hyvin pitkä aika ja nyt jo meinaan tulla hulluksi, kun en voi tarttua imuriin!!!!!!! Mies ei ole koskaan niin välittänyt sotkuista, mä oon taas tosi tarkka..huoh..ja se miehen selkä..nyt sattuu takaraivoon ja makuulla olokin koskee. Kaikki tämä fysioterapian alettua ja fysioterapeutti sitä mieltä, et ei voi siitä johtua! Mut mies tosi kultainen ja huolehtivainen ja sanoi tekevänsä, minkä pystyy.

KYSYMYS siis niille, joilla käy siivooja? Paljon se nyt sitten maksaisi ja mistä pitäisi kysyä? En tiedä, onko meillä siihen mitään mahiksia, kun nykyisten laskujenkin maksaminen siinä ja siinä. Ja se kallis autoremppa vielä..

Tomera, kurja tilanne. Inhottavaa kun tietää, että suuttumus edessä. Mut ei kai siinä mitään voi jos kuitenkin loukkaantuvat. Jos tosiaan sanoisit, että olit käsittänyt, että Ida tulee hoitoon yksin ja nyt kun tilanne muuttui, menee varmaan liian hankalaksi ja vanhempasi mielellään hoitavat. Ja että Ida tulee sitten joku toinen kerta. Toivottavasti ymmärtävät!

Lempi, kolminkertaiset onnittelut! Ihana kuulla hyviä uutisia!

Aavikselle jaksamisia maatilan töihin!

Tää ilman kosteus tekee kyllä sisällä olosta tukalaa, tulis kunnon ukkonen nyt, niin painostava kuumuus ehkä hellittäisi ja tulisi raikkaampi ilma! Nea oli ihan hikinen ja säälitti laittaa vaippaa nihkeälle iholle, kun niin mielellään nyt on ollut ilman. Hoitajankin kanssa oli mallikkaasti käynyt potalla. Ja viihtynyt hyvin, mutta kävi aika ylikierroksilla, kun ei tänään puistossa ehditty käymään.

Mua masentaa tää meidän tilanne nyt täysillä, mut pitää ajatella vauvaa ja omaa jaksamista.. Mieli piristyi, kun ystäväpariskunta pääseekin meille huomenna syömään! Tuleekin ihan kiva juhannus! :-) Saatetaan Lintsilläkin pyörähtää, Nekun vakio nykyään HALUAA Linnanmäelle-hokema, tykkää siellä niin katella.

Tänään olis siivouspäivä...mies sitten kai imuroi, mä pyyhin pölyjä. Jos lattian pesun jättäis huomiselle. Onneks miehellä nyt vapaata kahdeksan päivän työputken jälkeen! Ja parin viikon päästä lomakin alkaa. Odotan kovasti, vaikka toisaalta hirvittää, et miten nopeasti kesä menee!

On kyllä onnellinen olo vauvasta, jotenkin konkretisoitui taas ultrassa, et meille on pikkuinen tulossa! Toisaalta kauhu, kun oon läheltä seurannut nyt parin ystävän elämää taaperon ja pikkuvauvan kanssa, jaiks! No, sitten sen näkee...Nyt kuitenkin lepäilemään! Taisin taas jotain unohtaa!

Enkeli1 ja Nea+minivauva

(olikohan tuo nyt varmasti yhdyssana? ;))

Eilen olin työn sankarina 18h ja tänään olivat jalat aivan muusina. Neljältä yöllä läksin töistä ja onneksi sain nukkua puolille päivin. Kävin sitten muutaman tunnin iltapäivällä töissä ja nyt ovat juhannusvapaat alkaneet :) Niin, ei siis pelkästään matkoja, joskus välillä joudun myös tekemään oikeita töitä ;)) Kansainvälinen vierasjoukko koki huikean keskiyönaurinko-spektaakkelin. Tasan klo 24.00 syttyi kokko Finlandiahymnin soidessa ja isossa lasiseinäisessä teltassa jammailuttivat ihmisiä mm. Angelit ja Don Johnson Big Band. Aamupäivällä satoi kaatamalla, mutta iltapäivällä taivas sekeni, eikä tippaakaan ulkona luonnon helmassa syövien vieraiden päälle ripsahtanut. Yhdeltä yöllä paistoi aurinko jo silmiin :) Sääsketkään eivät haitanneet, olin oikein ylpeä kotiseudustamme.

Hui, miten pitkällä ovat ramikan viikot! :)) Miten aika voikin rientää näin?

Lempolle hurjasti onnitteluja! Työpaikka, hyvä hoitopaikka, tätiytyminen :) Elämä hymyilee :)

Kukkuu: toivottelen minäkin teille ikävien taloyllätysten loppumista. Onneksi kaiken talossa tosiaan voi korjata. Juuri nyt on tärkeintä tulossa oleva pieni nyytti *haaveilee syysmammaperheen uudesta kesä-heinävauvasta*

OIkein hauskaa juhannusta kaikille!!! (Minäkin täällä varmasti toki vielä lähipäivinä hengailen. Mies on töissä ja huusholli väärin puolin. Pakkohan minun on välillä netissä käydä välttyäkseni siivoamiselta..)

SaaMa

Jospa ilma vähän raikastuisi! Sais tulla kunnon ukkonen, paitsi ei nyt ku oon sinne ultraan menossa. Nea nukkuu vielä ja oottelen ystävääni, joka tulee Nekun seuraksi. Yöllä oli taas niiiin kuuma! Muuten tänne saa ihan vilpoisan läpivedon, kun ikkunat kolmeen ilmansuuntaan.

Olin illalla ihan poikki, kun puoli kasin pintaan tultiin toiselta puistoreissulta. Prillan poika oli aivan ihana kikkarapää!

T@hti, jaksamisia loppuodotukseen! Hienosti teilläkin vaipattomuus sujunut! :) Pitänee miettiä sitä kotiapua sitten, JOS joutuu jossain vaiheessa lepäilemään, toivottavasti ei..

Simam, hienoa, et kyseessä vauvarokko!!

Mimmuli, Nöösälle parempaa vointia!

Kukkuu, voi itku, kunpa ei enää lisää ikäviä yllätyksiä tulisi!

Ääh, mua jo jännittää se ultra..olispa kaikki vaan hyvin. Sataa ihan kaatamalla! Lähden kuitenkin sandaaleissa, en suostu laittamaan umpinaisia kenkiä, kun niin kuuma kuitenkin. Mies kysyi, mitä suunnitelmia täksi päiväksi. Ilmoitin, että siivoamista.. Illalla en enää jaksanut imuroida. No niin, ajatukset lyö tyhjää!

Mukavaa juhannusta reissuun lähtijöille!

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 18+3

Sorry Tomera, olit jo päättänyt miten toimia - kysyit vain tuota MITEN kerrot :) No, minä tosiaan en muuta osaa sanoa kuin tuon mitä tuossa yllä jo kirjoitin ...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat