Seuraa 

Pistetääs pinoa Jussin ajaksi...

Kommentit (18)

Meillä juhannus kuluu sukulaisten keskellä mummolassa. Nyt pitää tosiaan nauttia kolmen päivän vapaasta, kun kesälomaa ei ole.

Olin neuvolassa tänään ja kaikki oli ok. Sydänäänet oli n.140 ja kuului tosi hyvin, ihanaa taas kerran. :) Oikea puoli vatsaa oli koholla ja terkkari sanoikin, että tuntuu viihtyvän sillä puolen kohtua. Edellisissä raskauksissa on myös ollut hieman " muotopuoli" vatsa. Taitaa suurelta osin johtua kohtuni sydämen muodosta. Vaavilla on siis tilavammat olot reunoilla kuin keskellä.

Rentouttavaa juhannuksen aikaa toivottaen

Tuuti 16+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kotijuhannus täälläkin, tosin huomenna sitten töihin reippaana. Mutta luulenpa, että sielläkin rauhoittuu iltaa kohden.

Sen verran neuvolakuulumisia tälle päivälle, että sydänäänet saatiin etsiskelyn jälkeen kuulumaan, lääkäri valitteli laitteen vanhanaikaisuutta ja lienee taaksepäin olevalla kohdullakin jotain osuutta asiaan. Mutta hyvin siellä " aarre" suhisi.

Uutta savustuspönttöä juuri testasimme ja kala oli aivan mielettömän hyvää! Suosittelen! Juhlapyhien parasta antia ovat kyllä ruoka, läheiset ja tuplapalkka. ;)

Nyt vatsan viereen köllälleen...

Kirsikka ja aarre 12+6

Paluuruuhkasta kirjoittelen kommarilla. Onpahan jotain tekemistä ja hyvin sain lueskeltua, vaikka nämä www sivut ei todellakaan tye kommunikaaattorin käyttäjiä kun joka sivu on TÄYNNÄ mainoksia ja kuvia, avaaminen siis kestää js kestää, mut täällä liikenne seisoo ja seisoo joten mulla ei ole kuin aikaa... kirjaakin ehtii välillä lukea.

IHANA juhannus, toivottavasti kaikilla muillakin. Oltiin kaverin mökillä muutamien pariskuntien kanssa, kenelläkään ei vielä lapsia mutta toinenkin odottaja oli porukassa, juotiin yhdessä alkoholittomia juomia ja naurettiin humaltuvien jutuille. Onneksi ei todellakaan tee mieli viinaa. On sen verran paljon ehtinyt juhlimaan ja riekkumaan aikaisemmin.

ALE alkaa Stokkalla keskiviikkona, muualla varmaan jo aikaisemmin. Ihanaa, pakko mennä vähän ostelemaan. Onko muut ruvenneet ostamaan lasrenvaatteita/tavaroita? Mitä kannattaa hankkia nyt alesta? Kesävaatteita ens vuodeksi? Tietty vielä kun ei tiedä sukupuolta niin se on mahdotonta. Ootteko huomanneet ettei unisex vaatteita vauvoille ole juurikaan. Kaikki on tosi selvästi joko pojille tai tytöille!

Milloinkahan äitiysvaateliikkeissä alkaa ale vai onko lainkaan?

No, mä olen välillä vähän ostomaanikko, shoppaholic.. Kai sillä jotain työstressiä rauhoittelen, vaikka olis parempiakin tapoja, kuten liikunta. Toisaalta ihailen minimalismia, ainakin kotona olis vaan vähän tavaraa. Niin jättiläisvaatehuone johon mahtuis siististi roikkumaan valtavasti vaatteita.. hih.

JaahasNytLiikenneSujuuJaMullaTabulaattoriJumissa...IhanaaSunnuntaiIltaaJaRauhaisaaTöihinPaluuta!!

t.HeiniJaPikkunen13+5

Kysyttiin joulusta... Ostan/ostetaan varmasti lahjat jo marraskuun puolella ja viimeiset joulukuun alussa. Lapsille riittää muutama lahja ja sitten jotain muille sukulaisille. isäntä varmasti kinkun paistaa, ja muut jouluruoat ostankin kaupasta valmiina. Laatikot, ja rosollin. Joulu varmaan vietetään kotona päätti vauva syntyä ennen tai jälkeen joulun, la on 21.12. Tai mistä sitä tietää vaikka aattona synty, eiköhän silti mummu ja pappa näille kahdelle hommaa joulupukin, jos minä ja mies ollaan synnyttämässä.. toivottavasti on pakkaset, kun lähden synnyttämään,nimittäin mies on urakoitsija ja talvisin pakkaa lumityöt päälle. Se on mun hartain toive, pakkasta ja paljon niin menee hyvin ja sitten se, että toivottavasti syntyy koulun lomien aikaan niin on helpompi saada lapsille hoitaja synnytykseen ja jos miehellä on niitä lumitöitä..

Jusseja vaan!

Jussi kutsuu juhlijaansa, menis tää työpäivä vaan äkkiä. Meillä pomo on sen verran " veikeä" tapaus, että pitää meitä jännityksessä, että päästäänkö tänään aikaisemmin vai ei... Joudun kuitenki lähtemään hiukan aikasemmin kuin normaalisti ja toiseksi, toimistossamme on yöllä vahattu lattiat ja tää haju on jotain ihan kamalaa, pää särkee jo nyt. Eli senkin takia pitänee ehkä hilpasta hiukka aikasemmin!

Eipä oikeastaan muuta uutta. Ensi viikolla sitten taas uusia juttuja, tulkaahan kertoilemaan neuvola/ultra kuulumisia vielä tänään jos koneelle ehditte!

Mutta nyt hauskaa Jussia ja nauttikaa limpparista ja hyvästä ruuasta :-)

Tiina 16+0 (alkoiko nyt tosiaan 5. kuukausi?)

Kävin siellä neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä, ja hyvin kuuluivat. Syke oli 159,aiemmissa raskauksissa ei syke oo koskaan ollu näin kova... Saas nähdä millainen lapsi sieltä sitten joulun tietämillä putkahtaa maailmaan!!Kaksi edellistä on kyllä rauhallisia, että jos tämä kolmaskin ois samanlainen...

Hyvät Jussit kaikille!

tintti+möhkis 14+0

Täälläkin pakerretaan vielä töissä. Maanantaina olisi neuvola, joten silloin toivottavasti kuulee jo sydänäänetkin ;)

LOMAG: Aloitin työt hoitovapaan jälkeen toukokuussa eli kesälomaa en sattuneesta syystä pidä. Teen 60% työaikaa eli kolmena päivänä viikossa täysi työpäivä. Satunnaisia lomapäiviä vanhoista lomista... Mutta jäljelle jäävät lomapäivät siirrän sinne lokakuulle :)

JUHLAVAATEG: Meillä on töissä miehillä pukupakko ja naisten on pukeuduttava sen mukaisesti eli työvaatteet päälle ja juhliin.

Mitäs muuta? No, tietenkin opiskeluja eli niiden parissa jussi suhahtaakin :)

Heltu 16+6

Käyn vain pikaiseen jussin toivotukset teille kirjoittamassa ja sitten lähden tuoksuttelemaan alle vuorokauden ikäistä tyttöä :o) Kaveri synnytti eilen tyttövauvan ja nyt pääsee jo katsomaan.

Eli hyvät jussit kaikille tähtösille (ja miksei muillekki)

T. SAHM 13+3

Ihan kotosalla mekin juhannus vietetään.. Sunnuntaina sitten lähdetän muksujen kanssa johonki huvipuistoon, niin ei lapset vallan tylsisty.

Toivotaan että säät kohtelee meitä hyvin ja saadaan olla pihalla! Nämä viikot kun menee suurimmaksi osaksi täällä töissä sisällä.. onneksi se lomakin pian häämöttää :)

Juhlavaate ongelmasta joku kyseli meillä tosiaan miehen siskon häät heinäkuun lopussa ja mulle äiti on tekemässä hametta tai siis mekkoa joka levenee alaspäin että se tod. näköisesti saadaan mahtumaan päälle vaikka mahaa olisi enemmänkin, kun itse tehdään.

Mutta eipä nyt enempää, pitää saada vielä hommat pulkkaan ennenkun pääsee kotiin.

rv. 16+0

Täällä uusi jouluvauvaa odottava ilmoittautuu.

Olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia ja juttuja. Nyt vasta sain itseäni niskasta kiinni ja liityn seuraan :)

Viikkoja on nyt kasassa 16+3 ja toista lasta odotellaan meidän perheeseen. Jaloissa pyörii 12/04 syntynyt poika. Tämä toinen raskaus on mennyt vähän siinä sivussa. Yhtäkkiä huomaa vaan, että mennään jo 5. kuulla :)

Rakenneultraa jännitetään, kun niskapoimussa oli vähän enemmän turvotusta, normaalin rajoissa kuulemma kuitenkin, loppujen lopuksi. Silloin näkyvissä rakenteissa ei ollut mitään vikaa ja nenäluukaikukin näkyi. Olen kyllä miehelle jo sanonut, että voitais mennä vielä sitten kolmanteen ultraan yksityiselle. Biopsiaan tai lapsivesipunktioon ei lääkärikään suositellut menemään. Meidän tapauksessa on kuulemma suurempi riski keskenmenolle noiden tutkimusten takia, kuin että vauvalla olisi jokin kromosomipoikkeama.

Kyllä sitä kuitenkin on tässä raskaudessa, kuin ekassa, jotenkin suurempi pelko ettei lapsella olisikaan kaikki hyvin. Koko ajan miettii jopa jotain selkärankahalkiota sun muuta.. Onneksi nyt on jo vähemmän hysteerinen olo kuin ekan seulan jälkeen. Pitää vaan toivoa, että tokassa seulassa ei näy mitään poikkeavaa (eikä siinä mahdollisessa ylimääräisessä ultrassa). Ja onneksi on tuo ihana vilkas poika, joka pitää äidin ajatukset tässä hetkessä :)

Täällä taisi olla muitakin, joilla oli ylimääräistä turvotusta? Mites, oletteko käyneet jatkotutkimuksissa? Millä mielellä te olette?

Onkos muilla vahvoja poika/tyttö fiiliksiä? Mulle on tullut todella vahva tyttö-tunne :) Esikoisesta oli voimakas poika-tunne, ja poikahan sieltä tuli! Aluksi mulla oli tästä toiveena poika (esikoista ajatellen), mutta nyt ajatus pienestä tytöstä on valloittanut mut kokonaan :) Ja jotenkin tuo sukupuolen " toivominen" sai mut vielä tuntemaan huonoa omaatuntoa, kun ultrassa löytyi mitä löytyi. Ja sekin, kun kerrottiin jo hyvin alussa tästä tulokkaasta. Vaikka tuskin toivomatta tai kertomatta jätääminen olisi mitään muuttanut. Hassu tämä ihmismieli :) Mutta tuli tyttö tai poika, on hän meille rakas odotettu lapsi!

No, eiköhän tässä ollut purkausta ekalle kerralle.. Oikein hyvää odotusta kaikille, täällä nähdään!

hilloviili ja kalapuikko 16+3

Huh hellettä,tai jos ei enää niin hellettä, niin ainakin tosi hiostava ilma :P.

Tänään kävin ekan kerran uimassa järvessä tälle kesälle, joten hieman viivästy talviturkin heitto ;D.

Keskiviikkona kävin neuvolassa, kaikki ok, hb 131, mikä oli ällistys. Painoa ei ole tullu lisää, verenpaine ok, sydänäänet kuulu. Mut supistusten takia laitto mut keskustan neuvolaan ultraan... ei auttanu supisteluihin se että eka jouduin pyöräilemään tuonne neuvolaan yht. n. 6km ja sit keskustan reissusta 5km päälle :P ja hirmunen helle!! Pissatestiinki laittovat, mut seki oli puhas ja ultrassa kohdunkaula ok, eli pitkä ja kiinni.Pitää vain välttää supistuksia aiheuttavia hommia.

Mekin vietään juhannusta ihan kotosalla... huomenna eka hääpäivä, mut sekään ei kai sen kummallisempia juhlamenoja saa aikaan, syödään hyvin ja korkataan pieni kuoharipullo :).

HAUSKAA JUHANNUSTA KAIKILLE!

(ps. Onko kukaan vielä miettiny miten joulun saa hoidettua?Mulla pyörii jo välillä mielessä joululahjojen osto ja kinkun paisto ;D. Eka oman perheen kesken vietettävä joulu tiedossa (luultavasti/toivottavasti))

skeddu 14+6

Huh, päivä on mennyt kakkuja leipoessa (appiukolla on syntymäpäiväjuhlat juhannuspäivänä), sisällä on takuulla kuumempaa kuin ulkona! Huomenna lähdetään reissuun, toivottavasti ei ole aamupäivällä hurja helle eikä rattijuoppoja liikenteessä :/. Turvallisesti niin maanteillä kuin vesilläkin, vähän hyttysiä ja sopivasti lämmintä, siinä minun juhannustoivotukseni :)!

Tinuri ja Itu rv 14+5

Tultiin vähän aikaisemmin mökiltä pois, koska mies lähtee sunnuntaiaamuna työmatkalle.

Kaikki on toistaiseksi hyvin, joka päivä on tullut pieniä potkuja tai liikettä sen jälkeen, kun ne viikko sitten alkoivat tuntumaan. Maha on nyt viikossa paisunut entisestään enkä oikein tiedä miten sen vielä 2 viikkoa töissä peittäisi ennen lomaa.

Tosiaan, 5. kuukausi alkoi tänään. Melkein juhlan paikka :)

rv. 16+0

Itse viihdyn vielä töissä huomiseen klo 22 ja sitten vasta 400 km jälkeen pääsen juhannuksen viettoon.

Oikein turvallista ja rentouttavaa juhannusta jouluntähdille!!

Ilmis rv 16... hih virallisesti se 5 kk :)

Eli hyvää juhannusta!

Taitaa olla tiedossa vähän hiljaisempi aika, jos kaikki ovat keskikesän vietossa. Mekin lähdemme kohta tästä grillaamaan. Jos pääsisi kolmen päivän lomailutunnelmiin heti tänään.

milonmi

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat