Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

valmiiksi esim. termospulloon että siivooja saa juoda kahvit?

Kommentit (21)

ap

Vierailija:

Lainaus:

Mutta ei se kyllä mikään pakollinen juttu ole.

On meilläkin varaa tarjota siivoojalle kahvit ja ruuat ja olis varaa ostaa vaikka työvaatteetkin, eihän siitä ole kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja minusta parhaimpia paikkoja olivat ne joissa asiakkaat tarjosivat kahvit!!! En välttämättä joka kerta edes juonut, mutta siitä tuli mukava tunne kun kysyivät joisinko.. sellainen että minustakin välitetään, enkä ole VAIN se joku siivooja/orja. Tämä ystävällisyys kannusti minua siivoomaan VIELÄKIN huolellisemmin, eikä se vienyt siivousaikaa lainkaan.. =)

eli tarjotkaa ihmeessä!!!

Hän on kuitenkin yksityisyrittäjä, eli en ole hänen työnantajansa, eli en ole tullut ajatelleeksi että minun pitäisi huolehtia hänen syömisistään. Hänellä on eväät mukana ja huolehtii itse ruokatauoistaan.

Vierailija:

Lainaus:

Siivooja on työntekijä ei orja.

Enkä muutenkaan pidä kahvitaukoja (joita vastaan minulla ei ole mitään).

Mutta en kuitenkaan ole ajatellut ostaa siivoojaa varten kahvinkeitintä.

Ja toki hänellä on oikeus kahvitaukonsa pitää, kuten meillä muillakin... Ja tosiaan, ihan joka kerta! Vai sanooko teillekin pomo, että nyt torstaina pidetään kahvitauko, mutta huomenna sitten ei...

Eväät on hänellä myös mukana ja lämmittää ne mikrossa (kuten minäkin työpaikallani).

meillä siivoojalle tarjotaan kahvit (keittää itse, kun haluaa) ruokatauon jos pitää käy jossain syömässä.

Siivooja on työntekijä ei orja.

kahvipaketin....

Niin, tarkoitin sitä sillä " ei joka kerta" -jutulla. Kun eihän työnantajalla ole velvollisuutta kahveja tarjota. Meillä siivoojalla yleensä oma termari mukana, mutta kyllä minusta joskus on mukava kahvit ja pullat tarjota " talon puolesta" . Tottakai tauot täytyy pitää.

ap

Vierailija:

Lainaus:

T: 3,6

osa käyttää siivousirnkiä ja toiset siivousyrityksiä/-yrittäjiä. Minusta lähtökohta on eri, jos siivousringin palkkaama työntekijä tulee _koko_päiväksi_ siivoamaan. Tällöin saattaisin kehottaa häntä keittämään kahvit tarvittaessa. Nyt meillä käy ammattisiivooja siivoamassa 2-3 tuntia ja hänelle emme ole moista ehdottaneet. Mielestäni ei kuulu asiaan. Silloin, kun olin kotona ja kahvittelin itse, saatoin tarjota myös siivoojalle mahdollisuuden kaataa kahvia kuppiin.

Ja vaikka mieheni työpaikassa työnantaja ei tarjoa, vaan kukin vie paketin kerrallaan, niin kyllä meillä nyt on varaa siivoojalle kahvit tarjota... Ihan oikeasti, vähän suhteellisuudentajua... Meniskö ehkä 4 mitallista kahvia viikossa hänen kahveihinsa?

Siivoojamme ovat isosta firmasta, tekevät tietyn tuntimäärän siivousta meillä, ja tästä työstä maksan. En ole heidän työnantajansa, vaan ostan palvelun työnantajafirmalta.

Aikataulunkaan puolesta en usko, että ehtisivät kahvitella, varsinkin kun meille on parinkymmenen minuutin ylimääräinen ajomatkakin.

Mutta ei se kyllä mikään pakollinen juttu ole.

On meilläkin varaa tarjota siivoojalle kahvit ja ruuat ja olis varaa ostaa vaikka työvaatteetkin, eihän siitä ole kyse.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat