Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Meillä pamahti sitten vuosi täyteen ja lääkäriin varasin aikaa mutta vasta syksyllä päästään. Ei malttaisi odottaa. Mitä siellä ekalla kerralla tapahtuu? Entäs jos ei löydy kummastakaan mitään vikaa niin voiko sille asialle sitten tehdä yhtään mitään?

En tiedä vielä miten pitkälle sitä on sitten valmis menemään mutta nyt haluan ainakin vain tietää mikä mättää.

Koville on tämä vuosi ottanut. Jotenkin ehkä pikkuisen helpotti kun sai ajan varattua. Tulee piinaavaa odotella sinne asti.

No hyvät juhannukset kaikille!

Kommentit (6)

Heippa!

Meillä on vuosi aktiivista yritystä takana.Mies on nyt käynyt spermatestissä ja hänestä löytyi syy lapsettomuuteemme.Tottakai tieto oli aika kova isku, mutta nyt on helpottunut olo kun tiedetään mistä kiikastaa." Vaiva" on kuulema helppo korjata, joten nyt odotan luottavaisin mielin elokuuta kun diacor on taas auki. Suosittelen omasta puolestani tutkimuksiin menemistä, vaikka jommasta kummasta löytyisi vikaa, apua on sen jälkeen tiedossa.

... elokuulle on varattu aika lapsettomuustutkimuksiin, ensikäynnille. Tämä on ihan ensimmäinen kerta, kun ilmoittaudun tällä palstalla, vaikka puolisentoista vuotta on kotikonstein yritetty. Jossain vaiheessa vain ylittyi se tietty piste, ettei jaksa lukea noita vauvakuumepalstan piinailijoita ja " kuka testaa tänään" -ryhmäläisiä. Täällä tuntuu todellakin olevan enemmän hengenheimolaisia.

En osaa sinulle antaa tutkimuksista juuri osviittaa, koska ihan samassa epätietoisuudessa seilataan. Mutta varmaan ollaan molemmat syksyllä viisaampia ja päästään vertailemaan kokemuksia. Ainakin itseäni helpotti suuresti jo ajan varaaminen: kohta ainakin johonkin suuntaan päästään etenemään. Tuntuu oikeastaan aika kevyeltä, pääsee viettämään kesää ilman sitä ainaista " ajanottoa" , kun on tämä projekti siirretty asiantuntijoiden kontolle!

Mukavaa kesää sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minäkin olin ennen tuolla vauvakuume puolella, mutta rupesi tämä tuntumaan enemmän omalta.

Tuntuu kyllä olo nyt tosi helpottuneelta kun ei tarvitse enää piinailla siellä muitten mukana, vaan saa ottaa vähän löysin rantein elokuulle jos sitten vaikka alkaisi tapahtumaan.

Jotenkin minulla on ollut sellainen tunne jo silloin kun alettiin yrittämään ettei meille haikara tule..

Vaikea vuosi on ollut. Minullakin on yksi varhainen keskenmeno, ja sitä tuskaa voi vaan kuvitella kun ihmismieli on vaan niin ihmeellinen että sitä kuitenkin joka pettymyksen jälkeen jaksaa toivoa uudestaan.

Pelkään jo etukäteen sinne menoa, koska varmasti itken siellä solkenaan. Meinasin jo rueta itkemään aikaa varatessa.

Vaikea paikka oli myöntää oma lapsettomuus mutta tosiaan nyt se on kyllä helpottanut oloa.

Toivon meille kaikille haikaran vierailua!

Meilläkin reipas vuosi nyt takana yritystä. Ja elokuulle varasin ekan lääkäriajan, ei vaan tosiaan millään malttais odottaa... :/ no mut muutama kk sinne tai tänne, onhan tässä jo yli vuosi odoteltu. Ja vaikka se muiden sanomana ärsyttää, niin nuoriahan tässä vielä ollaan (minä 21, ukko23).

Mukavaa kesää kaikille :)

Ei sitä kenellekään soisi että vuosi tulee täyteen, mutta toisaalta kuten itsekin sanoit, hyvä että pääsette tutkimuksiin ja hoitoihin.

Ensimmäinen kerta saattaa olla ihan pelkkä keskustelukerta, mutta todennäköisesti joko silloin tai ainakin heti sen jälkeen otetaan sinusta muutamat verikokeet, joissa katsotaan mm. hormoniarvoja ja kilpirauhasen tilanne ja hiv (se muuten pitää kertoa etukäteen, eli kysy mitä testejä ottavat jos ei heti sano). Papa saatetaan ottaa, jos viime kerrasta on aikaa.

Oletan että olet miehen kanssa menossa hoitoihin, kun kerran yritystä on takana, joten häneltä tutkitaan siemenneste, siittiöiden määrä ja laatu. Sitten saattaisi edessä olla sinulla munatorvien aukiolotutkimus ja nämä jo kertovatkin aika paljon!

Toivon teille pikaista loppua lapsettomuudelle ja iloista ja hedelmällistä kesää.

Tiuhtiainen

Me saatiin mukava ja hyvän tuntonen naislääkäri, olin yksin ekalla kerralla ja multa kysyttiin hyvin helppoja kysymyksiä - eli eka kerta on se keskustelukerta ja vähän se lääkäri kertoili prosessista. Multa otettiin papa ja huomenna on sitten verikoe. Miehen pitää mennä kans sen luo keskusteleen ja sille tehdään klamydiatesti ja spermatesti. Sen jälkeen me saadaan sitten lähete eteenpäin, jossa varmaankin sitten tutkitaan meidän tulokset ja tehdään mahdollisia jatkotutkimuksia joista minä en tiedä paljoakaan.

Itselle tämä lapsettomuus on aika kova paikka, itkin lääkärin huoneeseen päästyäni jonkin aikaa. Yritys aloitettiin 5/05 ja yksi varhainen keskenmeno on takana 6/06; se varmistui tänään, että oli keskenmeno . se oli niin varhainen mutta lujille ottaa kaikki tämä yritys ja jatkuva pettyminen. Mulla on myöskin jonkinverran ollu nyt kipuja, joista haluan selvyyden ja pelkään ettei kaikki oo kunnossa - lähinnä siis pelkään ettei mulla oo kaikki kunnossa.

Mutta onnea kovasti teille ja jaksamista, ja syksy tulee aika nopeesti, nautitte nyt vaan auringosta ja lämmöstä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat