Seuraa 

Sivut

Kommentit (29)

[color=crimson]Täällähän on tullut roppakaupalla iloisia uutisia, todella hienoa!! Onnittelut kaikille onnekkaille ja erityisonnittelut [b]Beijaflor ja mellum[/b] kun jouduitte piinassa ja jännityksessä odottelemaan mitä tuleman pitää.

Itsekin liityn onnellisten joukkoon. Eka neuvola oli tänään rv 9+4 ja sydänäänet kuuluivat tosi voimakkaina heti kun doppleri laitettiin mahan päälle! Ihana " humpsutus" , syke noin 160.[/color] [color=deeppink][size=4]♥ ♥ ♥[/color] [color=crimson][size=1]Muuten kaikki ok, verenpaine oli tosi alhainen kuten yleensä ja sain nivaskan esitteitä ym. Nyt sitten np-ultraa varaamaan ja labraan verikokeisiin parin viikon päästä.

[size=3][b]Hyvää Juhannusta kaikille Tammenterhoille!![/color]

[color=dodgerblue][size=2]Sinda rv 9+4[/b][/color]

Kovasti täällä olen käynyt muiden kuulumisia lukemassa ja tässä hieman päivitystä meiltä:

Eilen oli aamusta se odotettu ensimmäinen neuvola ja illlasta ultra. Oltiin miehen kanssa varattu hyvin aikaa ekalle neuvolakäynnille, mutta mutta.. oma terveydenhoitaja oli sairaana ja käynti oli ohi 20 minuutissa! Oli hyvin reipasta menoa eikä siinä paljon katottu muuta kuin paperit kuntoon. Seuraava käynti on vasta syyskuussa, ja jotensakin " höttönen" olo jäi koko hommasta.

Ultraa jännitettiin ja helpotus oli suuri kun masusta löytyi viikkoja vastaava sikiö ja näkyi sydämen sykekin. Kun kyselin gyneltä kohdun kallistuneisuudesta niin hän vastasi että se " on sama kun toisilla on nenä oikealle vinossa ja toisilla vasemmalle, yhtä merkittävää" oli jo " kokeneempi" lääkäri kyseessä ja melko vahva mielipiteissään...

Gallupeihin (joita muistan) niin ollaan suunniteltu, että mies on kaikissa käynneissä ja tutkimuksissa mukana ja synnytykseen on tulossa myös. Paino oli tippunut muutaman kilon lähtöpainosta, mutta kunhan tämä pahoinvointi hellittää niin eiköhän se siitä. Hemoglobiini otettiin eilen, mutta tarttee soitella vastauksista myöhemmin.

tämä tällä kertaa! kaunista kesäpäivää ja hyvää juhannusta kaikille!

m@js ja masukki 8+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla oli siis kättärillä tänä aamuna ultra, ja aikaa kului melkein tunti! Kaikki muut rakenteet näkyivät heti, mutta niskapoimua piti haeskella, kun vauva kääntyi aina kasvot ultralaitteeseen päin :) Aluksi pikkuinen nukkui, mutta olipas ihanaa, kun herättelyn jälkeen alkoi pienet jalat ja kädet sätkiä :)

Ja sikiön koon perusteella mennään viikoilla 13+2, mutta la pysyi samana, eli 30.12. edelleen.

Kandi 13+2 (tai la:n mukaan 12+5)

joo, oli tosiaan yöllä sit hieman ripsauttanu tota vettä täälläkin. vieläkin vähän ropsii ja oon ihan varma et jossain vaihees alkaa kunnon myräkkä kun vieläkin tosi painostava ilma ihan niin kuin muutkin sanoivat. ei toisaalta haittaa yhtään kun meidän nurmikko on niin kuivassa kunnossa että kunnon sade tekis sille terää.

kohta pitää alkaa pakkailemaan kun lähdetään tänään juhannuksen viettoon mökille. pitänee pakata pitkähihaista vaatetta kun kuitenkin sielläkin on ilmat tällaiset sateiset niin ei paljon shortseja ja t-paitoja tuu pidettyä. kiva kuitenkin kun ollaan pitkästä aikaa koko porukka kasassa, ei olla oltukaan tosi pitkään aikaan missän pitempiä aikoja yhdessä koko meidän perhe mun puolelta sukua.

olo on ihan hyvä, mäkin tosin näin aamulla just ennen heräämistä ihan kummallista unta kun olin olevinaan menos umpisuolileikkaukseen, mut ne ei meinanannu saada mua millään nukutettua ja sit yhtäkkiä sinne tulikin eri hoitaja joka peruutti koko leikkauksen kun he kuulemma sittenkin tarvitsivat sen leikkaussalin johonkin muuhun leikkaukseen. mulla aamulla oikein särki vasenta kättä mihin oli olevinaan laitettu kaikki kanyylit sun muut vermeet nukutusta varten. oli aika hassut fiilikset kun sit aaamulla heräsin ja muistin sen koko unen niin selkeästi... muuten on nukkuminen sujunu ihan kohtuu hyvin. pahin öklötys tuntuu helpottaneen mutta väsymystä kyllä riittää.

mutta nyt riittää turinat tältä erää ja on alettava siivoamaan...

oikein hyvät juhannukset kaikille!!!

sapa

Omppu-80 tuossa jo tosi ihanasti kirjoitteli sinulle. Samanlaisia ajatuksia minullakin. Itselläni ei ole takana yhtään tuulimunaa, ainakaan tietääkseni, mutta liian monta keskenmenoa :( Tiedän miltä tuntuu tuo suru. Ja siihen ei auta mikään muu kuin sureminen. Puhuminen, itkeminen ja sureminen. Hirmusti paljon jaksuja sinulle, elämä ei aina tunnu reilulta :( Anna itsellesi aikaa surra, älä anna sen surun pakkautua sydämellesi. Toivon sinulle paljon voimia!

Nasu

dreamone: tosi ikävää et sun uutiset ei ollut hyviä... meillä kun on niin paljon muuten yhteistä... muut on osanneet paremmin sanansa asettaa, mutta pakko oli minunkin jotain sanoa. 8o8 hali sinulle!

tikru

Täällähän sinä kandivaihe oletkin! Onnea hyvin menneen ultran johdosta!! Olipa sulla sitten pidemmällä, osasitko itse odottaa että kk lasketut viikot eivät ole ne todelliset?

Muille tammenterhoille kanssa onnittelut! Nyt tulee paljon hyviä kuulumisia, kun on monilla lääkäri- ja ultra-aikoja ja riskiaikoja ohitetaan!

Ekaa kertaa tänne kirjoittelen, vaikka välillä olen teidänkin kuulumisia seurannut. Itse kävin eilen lääkärillä, joka myös ultrasi. Kuten edellisillä, kaikki oli kunnossa. Pulssi 160. Alussa näkyi tosi selvästi, kun sikiö oli just ideaaliasennossa sivuttain. Pikkuinen potkaisi tasajalkaa niin kovaa että jäi hetkeksi keikkumaan pussiinsa :D Sitten pitikin käydä nukkumaan selkä " kameraan" . Oli aika ihana kokemus miehenkin mielestä, joka oli mukana. Ensi viikolla np-ultra.

Mukavaa juhannusta!

Minks rv 12+3

Mä olen ihan jännityksellä seurannut viikon alusta tuota perjantain säätä,onneksi nyt näyttäis siltä että huomenna ei täällä lännessä sada,kun luvattiin lähteä sinne Power Parkiin lasten kanssa ja lähtee sinne muutakin porukkaa...

Toinen jännityksen aihe on vauvasta kertominen.en tajua mikä mua aina niin jännittää siinä?? No pian siitäkin piinasta pääsee kun nyt jussina aijotaan kertoa...

Huono olo jatkuu yhä,nytkin velloo vatsassa niin maan pirusti,tietty hyvä merkki,mutta alkaa jo vit**taa! Rinnatkin alkaa saada lisää painoa,eivätkä ole enää kuin ajokoiran korvat!!

Pitäis jatkaa eilen aloitettu siivous loppuun,kun vaan olo tasaantuis.

Illalla tulee mieskin kotiin reissutöistä,ihanaa :)

Maria ja himpula 10+4

taidanpa olla ensimmäinen joka näitä uutisia ehtii kirjoitteleen. uneliaan kaverin lääkäri löysi mun massusta. eli oli vielä aamu-unilla vauveli selällää torkkumassa, niin ei alakautta pystynyt np:tä katsomaan. rauhotteli kyllä että raajat liikkuu jne, eli on tosiaan vaan nukkumassa ja muutenkin ihan kunnossa. lupasi sitten koittaa jos mahan päältä jo näkisi, niin voisi sen kylkiasennossa saada kuvattua. ja kyllähän se näkyi:) np oli 1.1, eli nou hätä. tuosta vatsalta kuvastessa tais nyytti herätä kun mies oli näkevinään vilkutuksen;)

eli enpä nyt omasta navasta osaa oikein mitään pahaa sanoa, kun ihan haltioissani olen noita kuvia nyt kotonakin katsellut. rv: siirtyi kahdella päivällä, mutta la:ta hän ei alkanut muuttamaan. oli kuulema iso pää, mutta varmaan vanhempiinsa tullut:)

mä kans oottelen muiden kuulumisia, toivottavasti muillakin hyviä uutisia niin saatais kaikki riemumielin käydä jussin viettoon. aateltiin jo et mennään sunnuntaina käymään mummuloissa, kertomassa uutisesta ja näyttämässä kuvia. nuohan ei vielä tiedä koko odotuksesta, elleivät sitten ole arvailleet jo...

sori, kovin omanapaista tekstiä,mutta saanen anteeksi;)

tiksu ja simppis 13+1

ps emma: täälläkin sateli yön, ja vielä tihkuttaa. mutta sais kyllä vielä viilentyä ihan rauhassa, vieläkin 20 astetta...

eli sulina: kovin tutun oloiset kuulumiset:) meidänkin nyytti alkoi jossain vaiheessa vähitellen virkoamaan... mulla myös la joulukuussa 29.12. mut en kyllä aio porukkaa vaihtaa, koska tuskin se nyt vielä tolloin syntyy. mies kyllä jo kotimatkalla naureskeli et hänhän pitää varpajaiset uutenavuotena. tuhahdin vaan vastaukseks, ettei nää aikakataulut taida olla niin pitäviä kuin mihin se on töissä tottunut. :)

-tikru

Meidän perheessä ei nyt oikein voi tällä hetkellä suuremmin iloita. Keskiviikkona oli np-ultra ja sieltä paljastui ikävä asia, turvotusta oli vaavillamme aikas paljon 2.7 mm.

Kävin heti ultran jälkeen antamassa labraan verinäytteen seerumiseulontoja varten. Sanoivat että lääkäri soittelee ensi viikon perjantaihin mennessä jos olen riskiryhmässä saada sairaan lapsen. Ja jos riski ei ole kohonnut niin eivät soittele sitten lainkaan.

Ennen kun on tullut tuo seerumiseulonta niin on saanut lähetteen suoraan kromosomitutkimuksiin jos turvotusta on ollut väh. 2.7 mm. Mutta nyt sitten odottelemme viikon verran ja pelkäämme pahinta. Sitten ei auta muu kuin mennä lapsivesipunktioon ja odotella niitäkin tuloksia kolmisen viikkoa. Ja jos jotain ikävää tulee vastaan niin sitten päätöksiä vain tekemään.

Nyt en silti voi ajattelemalla vaikuttaa asiaan, se ei sitä tosiasiaa miksikään muuta, vaikka kuinka miettisin ja miettisin.

Kätilöt olivat aivan ihania, sanoivat että tämän asian takia ei kannata yöuniansa menettää, toiset vaan jää seuloissa kiinni, vaikka terveitä lapsia ovatkin, ja sitten taas sairaat voivat päästä seulonnoista läpi.

Sanoivat että 75% seulonnoissa jääneitä sikiöistä ovat terveitä. Mutta jonkunhan kohdalle tuo 25% sitten osuu, toivottavasti saamme terveen lapsen tammikuussa syliimme!!!!!

Mieheni jaksaa ihanasti kannustaa että ei siellä mitään vikaa ole, ja olisihan esikoisemmekin voinut olla sairas vaikka seulonnoista läpi pääsikin.

että näin meillä.....

HYVÄÄ JUSSIA KAIKILLE!!!!!

rv 12+1

Eli juuri ultrasta tulin. Kaikki kunnossa, vauva voi hyvin. Sydän sykki nätisti. Viikot oli hieman hukassa, mutta tutkimisen jälkeen saatiin nekin selville. La siirtyi viikolla eteenpäin, kuten itse arvelinkin.

Hyvät juhannukset kaikille! Me lähdetään huomenna kukonlaulun aikaan ajamaan pohjoiseen. Huominen päivä menee siis ajaessa...

Nasu rv 11+5

Ps. La siis 6.1.07.

PAHOITTELUT JOUKOSTA POISTUNEELLE/-NEILLE.

Lueskelin että jossain on satanut. Täällä ei vielä vaikka kuinka toivoo. Kuuma ilma+muuten etova olo on inhottava yhdistelmä.

Täällä takana eka neuvola. Ei tuosta paljon viisastunut, ei kuunnellut terkkari sydänääniä vielä kun viikkoja on vasta 8+6. Ensimmäinen lääkäri on 11.7 jos silloin vaikka ultraisivat. Kaiken pitäis olla kuitenkin OK, etovaa oloa lukuunottamatta. Viimeinen yövuoro menossa, sit jussin viettoon mökille lasten ja miehen luo. Hyvää jussia kaikille!!!

ihania uutisia kaikilta ! voi onnea =)

onkos muilla turvotusta ? tällä jalat,varpaat ja sormet on kuin elefantilla, tuntuu ettei mikään auta. vettä oon juonu paljon, ehkä vähän helpottaa :) jaloissakin on valkoisia pisteitä.. huoh.. ei tee mieli laittaa hametta päälle, vaikka kuuma onkin, on nimittäin niin kauhea näky :D jos jollain ois jotain hyviä vinkkejä, niin ois kiva !! :)

mutta ihanaa juhannusta kaikille !!! tää elefantti marssii nyt suihkuun..

Mullakin viime yö meni herätessä monta kertaa. Puoli kahelta yöllä esikoinen tulee meidän huoneeseen ja sanoo että koira on sen huoneessa. Tais tyttö nähdä unta, kun eilen olimme kylässä koira perheessä. :)

Sitten kuopus neljän aikaan yöllä huuteli äitiä.. ja kaiken huipuksi isännän känny alkaa huutaan että akku loppuu puoli8 aikaan aamulla. Piti sitten herätä ku muutenkin herötys olisi ollut 8.

Mulla siis aivan kohta neuvola ja kuunnellaan ne sydänäänet. Täytyypi lähtee nyt.. tuun kertoon kuulumisia sitten!

mellum ja vauva 12+4

Melkein päivittäin olen käynyt aina kurkkimassa, mutta ei vaan tule aina itse kirjoiteltua.. =)

Moni onkin jo saanut mukavia ultrakuulumisia, itsellä se on edessä ens keskiviikkona. Toivottavasti kaikki on silloin hyvin.. *pitää sormet ja varpaat ristissä* Neuvolakäynneistä tais olla joku galluppi, ja meillä mä käyn niissä ihan itsekseni. Esikoisen odotuksessa mies oli ultrissa mukana, mutta eipä sillä neuvolassa niin tekemistä olisi ollut.. Nyt ei pääse ainakaan np-ultraan, ku on just esikoisen päikkäriaikaan, eikä saatu hoitajaa. Ultriin ei ainakaan Tampereella saa viedä lapsia.

Hempasta olitte kans kovasti kirjoitelleet. Mulla se oli nyt 140, mutta jos menee samalla kaavalla ku viimeks, niin n. 16-18 viikoilla joutuu aloittamaan raudan nappailun. Synnytyksessä menetin viimeksi yli 1,5 l verta ja hemppa tippui alle 80:aan.. silloin vähän väsytti, mut onneks pari pussia punasoluja palautti aika nopsaan. =)

ON: turvotus on toistaiseksi vähentynyt huomattavasti, ja vain hampaiden pesu oksettaa. Täytyy aina tosi varovasti harjata takahampaita, ettei oksu yllätä kesken kaiken. =) Jos nyt pitäis veikata, että kumpi on tulossa, niin sanoisin tyttö. Mielipide varmaan ennättää muuttua vielä moneen kertaan!

Juu, ei kai mulla mitään ihmeellistä raportoitavaa/kommentoitavaa ollutkaan, joten vuoro seuraavalle..

Niin, ja hyvää jussia kaikille, jos en enää ennätä myöhemmin palstailla!

Kivaa että kaikki muut ovat saaneet mukavia ja iloisia ultrakuulumisia. Meille ei käynyt yhtä hyvin. Tuulimunaraskaudesta onkin kyse, joten lähden maanantaina sairaalaan kaavintaan. Valitettavasti näin meillä :(

Suru on kova, mutta eiköhän tämä tästä eteenpäin suju. Oikein ihanaa ja turvallista odotusta teille Tammenterholaisille!

Tervehdys! Ja ihania uutisia ultrasta. Siellä se papu köllötteli kohdunpohjalla ja hienosti sydän löi. Voi että, nyt on niin hyvä mieli! Kasvot yhtä hymyä!

Naistenklinikalla oli kyllä hyvä palvelu. Aikaa käytetti ruhtinaallisesti koko 45 minuuttia. Katseltiin sieltä ja täältä ja kätilö rauhassa katseli tarvittavat jutut ja jaksoi meille samalla selostaa mitä näkyy. Kuviakin saatiin mukaan 5kpl. Np oli 1,0mm eli hyvä. Kaikki jäsenet näkyi ja ensin se pieni torkkui siellä mahassa aivan liikkumatta, mutta kätilön herättelyn jälkeen alkoi tosi kovasti liikuskella. Pienillä jaloilla potki kohdunseinää ja heilutteli käsiään. Mies sanoi yhdestä kuvasta, että se näyttää ihan E.T.ltä :)

Ja niinhän siinä kävi kuin pelkäsinkin, vauvan koko vastasi viikkoa isompaa kuin kuukautisista. Nyt minulla siis viikot 13+0 ja laskettu päivä muuttui tämän vuoden puolelle. Se on nyt 28.12.

Ellei teitä haittaa aion nyt silti pysyä Tammenterhojen listoilla, sillä eiköhän se kuitenkin yliaikaiseksi mene :) Täällä on niin tuttua ja mukavaa porukkaa mukana! Katsotaan vaan, niin olen synnyttämässä juuri uudenvuoden aattoyönä :) Olisipa hauskaa!

Mut toivottavasti muutkin saavat hyviä uutisia, niin päästään rauhassa viettämään Juhannusta.

Sulina ja iso " papu" rv 13+0

Sydänäänet kuuluivat!! Mikä helpotus! Syke oli 158.

Se käynti oli nopeasti ohi. Mulla rakenneultra vasta 10.8 että aikaa vielä on. Voipi olla mahollista että LA muuttuu silloin...

Mukavia ultrakuulumisia teillä _tigger_, m@js ja sulina.

mellum ja vauva 12+4

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat