Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenta!

KJ25!

Olitkin jo ehtiny päivittää listan! Mä eilen kirjotin, että mieluusti rupeisin tuota listaa päivittämään ja värittämään, jos ei kellään oo mitään sitä vastaan?

Kerkesin siis sit aikani kuluks tietty jo tekemään tämmösen listan. En tuonu sitä vielä julki, kun aattelin, että ois kiva, jos kerrotte mielipiteenne siitä, että sopiiko se teille muille ylipäätään!

Laitan tähän linkin mistä sen näkee, kertokaa hyväksyttekö vai hylkäättekö!

Ja suokaa anteeks, en siis tosiaan halua astua kenenkään varpaille. Eikä mulla mitään oo vastaan tuota mustavalkostakaan, mutta musta vaan kun on niin mukava noita värkkäillä..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7627443&t=1740065&appid=&p...

Tänään pitäs lähtee kaupoille ostamaan jussia varten evästä! Ja kaipa sitä pitää alkoholiton punkkupullokin mukaan napata!

Hauskaa päivää kaikille!

piipaa 5+1

Sivut

Kommentit (23)

Ei oo ihan niin huono olo kun esim.eilen kun oli niin kuuma!

Ruoka ei siltikään tahdo maittaa, vaikka nälkä kokoajan onkin, joten täytyy syödä vaan hedelmiä ja kylmää tomaattia!

Minunkin mielestä lista on ihan hieno ja kiva kun joku sitä viitsii tehdä!

Itse olen koneen kanssa niin onneton, että hyvä kun näille sivuille pääsen ja saan jotain kirjotettua!

Mulla ens viikolla neuvola..jippii..jospa se tekis asiasta sielä todellisempaa, kun ei tahdo uskoa todeks vieläkään..

Eipä sit muuta kun oikeen hauskaa jussia kaikille ja tarrasukkia ja liimatuubeja kyytiäisille!!!

-mammutti( rv-5+6) ja " topi"

-minni-(?) ainakin Multitabs Special 2+:assa löytyy kaiken muun lisäx foolihappoa. Sitä mä kiskon napaani.

( . ): Tänne ei juuri uutta, pientä vuotoa ja pientä särkyä. Sehän täs on se hupasuus kun tuo kivuntuntemus on niin yxilöllinen juttu. Mä oon niitä ihmisiä jotka ei ymmärrä olevansa kipeitä. Synnyttämäänkään en o älynny lähtee ennenku mies on mut autoon pakannu ja sairaalaan vieny. Juu, myönnetään, oon kummallinen. No, josko tää tästä..

Jee, vesisade loppu. Jokohan täs pääsis ulos. Heips!

Maaret(ti) (rv en tiedä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olenkin seuraavat pari viikkoa tuuraamassa työkaveriani ja sit lomalla, joten minusta ei tällä palstalla varmaan hirveesti seuraavan 4 viikon aikana kuulu (kuuluu ihan varmasti jos kerkeen ja jaksan).

Mutta loman jälkeen ihan taatusti palaan remmiin taas mukaan ellei sitte käy jotain odottamatonta.

Eilen kerroimme isovanhemmille. Kaikki olivat todella yllättyneitä, koska myös he, kuten me, olivat siinä uskossa, että emme onnistu toista lasta saamaan. Tuumasivat, että kesän paras yllätys!

Oireista: yöllä jos johonkin herään, en saa enää unesta kiinni (tänä aamuna herätys 04.00 rankkasateeseen), myös tänä aamuna oli jumalaton nälkä jo 05.00 vaikka viimeiset voileivät vedin illalla napaan 23.00.

Päivällä ei ole oikein nälkä ollenkaan. Lievä kuvo (kuivaa suuta, ihan niin kuin olisi lievä krapula) ja kamalat ilmavaivat!!! Ja nyt alkoi se turvotus, tähän asti olen saanut pömppämahani piiloon, kun olen vetänyt mahaa sisään... ei onnistunut tänä aamuna...

Muistakaahan mammat syödä jo nyt alkuraskaudessa sitä FOOLIHAPPOA. On kuulemma tärkeää jo nyt (2 gynekologia suositellut syömään jo raskaaksi yrittämis vaiheessa).

Oikein ihanaa, rauhallista ja aurinkoista juhannusta!

Toivoo kedelig1 rv 5+2

Minunkin puolestani!

Ekana piipaa:lle:

Värit on tosi hyvät, ei ota silmiin liikaa ja pystyy lukemaan ihan " normaalisti" . Ainoa mistä " en tykännyt" , oli vihreät sydämmet. ja ihan vain sen takia kun olen jo niin tottunut siihen, että helmikuiset on helminauhallisia..... Siis jäin kaipaamaan sitä helminauhaa =)

Muuten oli kiva lisäys laittaa aakkosjärjestykseen odottajat!

Sitten muihin juttuihin..

Mun aamupala on enää kohta lasillinen mehukeittoa, paahdetut ruisleivät tökki vastaan tosi kovin tänä aamuna. Söin väkisin ja siitä seurasi sitten tosi kuvottava olo, hedelmätkin on piru vieköön päässeet loppumaan.

En tiedä muista mut mulla on toooosiiiii vaikea hahmottaa, että kuinka paljon ostaisi kaupasta aina hedelmiä. Tulee ostettua joko liian vähän, että ne just loppuu kesken. Taikka liikaa, etten kerkeä syödäkkään niitä vaan menevät pilalle. Taikka muuten vaan herkku muuttuukin kamalaksi, ei voi siis vain syödä. Kamalaa soutamista ja huopaamista.

Mietin tässä samalla, että mitä jännää mahdan saada synttäri lahjaksi.. Niin ja mun iän voi siis muuttaa viikonlopun jälkeen tuonne listaan 30v. ja oikeastaan miehenkin samoin, kun ei siihenkään ole enää kuin kuukausi.

Hyvää juhannusta kaikille, toivottavasti ei nyt ihan vesisateessa tartte istuskella! =)

T: Helga ja The Toukka rv7+2

Piipaa: Saat jatkaa päivitystä tekemälläsi listalla ainakin mun puolesta! :)

Ja olihan siinä " Helminauhat" sekä odottajat aakosjärjestyksessä... Ihmettelen miten edellinen kirjoittaja ei tätä huomannut... :) Nickiäsi en nyt just muista.

Mut eipä kummempia, hamppilääkärin kautta iltavuoroon pitäis suunnata!

Mukavaa torstain jatkoa,

KJ25 (tänään 26vee) kera helmiäisen 7+2 :))

Hyvältä näyttää lista :) Oikein hyvältä!

Hain uudestaan msn-yhteisöön " Repohukka" nimellä. Laitoin nimittäin väärällä nimellä hakemuksen sisään. Tai en nyt väärällä, mutta peruin hyväksytyn jäsenyyden - sillä nimellä on yhteisön kuva-albumi jo täysi. Repohukka nimellä saan täyden tilan käyttööni :D

Olo on ihan ok. Selkä tosi tosi toooosi kipeä :(

Ruoka ei maistu. Mutta nyt; työntekoon!

Eilisiä neuvola kuulumisia... viikkoja on nyt 7+6, eli laskettu aika onkin 2.2.2007. Siinäpä ne hyvät uutiset olikin.... verenpaineeni oli todella alhainen 95/48, hemppari 115, ja paino 41! 4.7. on seuraava aika ja silloin kuunnellaan sydän äänet ja tarkastetaan tietty nuo arvot, jos ei oo mikään noussu niin lääkäri aika varataan tuosta kahden viikon päähän. Minulla nimittäin raskausaikana tuo hemppari laskee kuin lehmän häntä, vaikka viimeksi söin kaksi rautatablettia päivässä. Nyt ostin apteekista multivitaa 2+. Painoa ja hempparia ei voi nostattaa kuulemma samaan aikaan, onnistuneesti. Painon lisäykseen tarvitsen enemmän vielä valkuispitoista ruokaa ja maitotuotteita joita en kyllä paljoa pysty käyttämään.(mahakipu) Ja rauta ei imeydy elimistöön kunnolla jos käyttää paljon maitotuotteita. Sanoin että epäilen voisiko minulla olla joku imeytymishäiriö. Kirjasi tämän ylös ja sanoi ilmoittavansa lääkärille tuosta.

eipä tässä kummenpia, aika huolestuttava olo kun " uhkaili" sairaalaan joutumisella terkkari.

kedelig1:

Lainaus:

Muistakaahan mammat syödä jo nyt alkuraskaudessa sitä FOOLIHAPPOA. On kuulemma tärkeää jo nyt (2 gynekologia suositellut syömään jo raskaaksi yrittämis vaiheessa).

Mistäs tuota foolihappoa taas saikaan? Kiitos!

Mutta mun puolestani ihan vapaasti saa piipaa tai joku muu sitä ylläpitää.

Ja KJ25:lle piti jo aamulla sanoa, että ONNEKSI OLKOON!

Foolihaposta vielä, sitähän on B-vitamiinissa. Mä niitä nappailin pitkään, kun yritimme raskautta... sitten lopetin, kun ei vuosiin tärpännyt =(

Nyt kun tärppäsi ja heti kun aloin orastella, että oiskohan... niin aloin taas nappaamaan. Testin näytetty plussaa vaihdoin ne Multitabsin 2+:ssaan minäkin =D

Jostain hiljattain luin, että foolihappo saattaisi auttaa raskauspahoinvointiin, mene ja tiedä...

Hyvät Jussit vielä kerran

kedelig1

Juuri töistä kotiuduin, väsyttää niin vietävästi. Tämä väsymys on ihan hirveetä, eilenkin illalla simahdin jo ysin jälkeen.

Joo, hieno oli uusi värillinen versio, mut niinkuin muutkin ovat sanoneet se helminauha olisi kiva.

Täytyy minunkin käydä apteekissa ostamassa lisä vitamiineja, en edes muistanut koko juttua. Söin kyllä silloin myös kun esikoista odotin.

Mukavaa juhannusta, jos ei tule ennen uudestaan kirjoiteltua.

Minttuli ja jigi 8+0

tulin juuri mökkiä siivoomasta, kun meidän iskä on tehnyt siellä remonttia ja kaikki oli rempallaan, nyt sinne kehtaa jo vieraitakin päästää eli aamulla suuntaamme sinne ja palaamme sunnuntaina, toivottavasti ilmat suosii..mukaan liittyy iskä uuden naisystävänsä kanssa, pikkusisko kavereineen, isoveli tyttöystävänsä kanssa ja isoveljen tyttö, miehen isoveljen perhe..aika perhekeskeinen juhannus tulossa...

tarttisi illan aikan jaksaa raahautua vielä kauppaan ostamaan koko v.lopun eväät..

täällä oli v.lopun synttärisankareitakin, oikein paljon onnea!! miehelläni on kanssa sunnuntaina synttärit, ne jotenkin aina hukkuu juhannuksen juhlintaan...

minä kanssa syön noita multitabs 2+ vai mitä ne nyt olivatkaan, aloitin syömään heti kun jätin pillerit pois..nyt menossa toinen purkki ja joka päivä otan kaksi..

itellä kanssa tuntuu, että on koko ajan nälkä, illemmalla ainakin ja sit kuitenkin tuntuu, ett mitään ei oikein tee mieli..en oo löytänyt vielä mitään mitä tosissaan tekis oikein mieli...aamun ja aamupäivän on paha olo, vaikka söiskin, sit se menee vaan ajan kanssa ohi...maha tuntuu olevan käymistilassa koko ajan, pitää ihmeellistä mörinää ja pörinää..

kaikille oikein hyvää ja rauhallista juhannusta!! pidetään itsestämme ja masuasukista hyvää huolta ja matkassa mukana :o) palailen taas sunnuntaina...

pajuska ja aarre oisko 6+1?

Heippa vaan ja hauskaa Jussin odotusta kaikille helmikuisille!

Onneks on jo torstai-ilta ja edessä pitkä viikonloppu. Saa hiukan huilia... Töissä oli ihan kaamee viikko. Kiire oli hirvee, oma olo oli hirvee...

Tosiaan mä vielä viikonloppuna mietin, että millastahan se sitten on, kun on pahoinvointia. Että miltä se semmonen etominen tuntuu. Juu-u. Että semmosia tuli mietittyä. Vaan enpähän mieti enää. Kaamee olo lisättynä kuumuuden tuomalla janolla ja ruokahaluttomuudella. Etominen nousee potenssiin 100!

No, eiköhän tämä elo tästä ala helpottua. Ehkä =)

Nyt pitää mennä kyllä nukkumaan. Ei tästä tuu enää yhtään mitään tästä pilkkimisestä...

Terkuin

Katrim + masuasukki

Ultra on vasta kuukauden päästä mut lääkäri kokeilee minkä kokoiselta vaikuttaa parin viikon päästä. Nyt ollaankin jo 7+6 viikoilla ja lasketuksi ajaksi tuli 2.2.07. Mutta tosiaan mikään ei ole varmaa. Ultra vasta varmistaa.

Mulla on niin epätodellinen olo edelleenkin. Ei tunnu yhtään siltä et olis raskaana. Ei niin kuin mitään oireita mihinkään suuntaan.

Mut kahvinkeittoon ja hyvää juhannusta kaikille!

-nelliina- 7+6

PS. helminauhaa minäkin jäin kaipailemaan siihen muuten niin hienoon listaan.

täytyy kertoa heti alkuun vähän itestäni kun just liityin joukkoon:) Ikää löytyy 21-vuotta ja miehelläni 20, toista vauvaa odotellaan. Esikoispoika syntyi viime elokuussa eli pieni mies vielä hänkin:) Jännä ku tuntuu et vähän jokaiselta löytyy jo näinä ensimmäisinä viikkoina pahaa oloa. muhun se ei oo onneks vielä kerenny iskeen, mutta niinhän tuo kävi esikoisenkin kohdalla että ku ehdin iloita että sitä ei tuu ollenkaan, niin tulihan se sieltä kuitenki..Eli ei passaa vielä tuulettaa:D

Alavatsakipuja ja selkäkipua on kyllä ollut, toissayönä heräsin useamman kerran siihen, ku vatsaa koski ihan kunnolla. onneksi vuotoa tms. ei oo ollut, eikä toivottavasti tulekaan.

Tänään pitäisi lähteä käymään rannalla noiden miesten kanssa ku on niin nätti ilma. Huomenna suunnataan anoppilaan juhannukseksi ja sieltä palataan kotiin luultavasti vasta loppuviikosta. Mutta mun puolestani oikein virkistävää ja ihanaa juhannusta jokaiselle mammalle ja masulle. Nauttikaahan lämmöstä:)

-kayza rv 5+5-

Lueskelin huvikseni ja huomasin synnytyssairaaloiden listassa Iisalmen aluesairaalan. Siellä ei oo hoidettu synnytyksiä enää moneen vuoteen. Harmillinen juttu sinänsä.

helmimami05

Joo mäkin ihmettelin ja taivastelin ku ei ollu mitään oireita ja nyt jos voisin palata sinne. Mul on niin kauhee kuvotus ja närästys päällä, etten ees muistanu et se oli tällasta, ja tänä aamuna ekaa kertaa se hammastahnakin taas kuvotti. Eli nyt vaihtasin oireettomaan olotilaan välittömästi jos vain voisin. Oli pakko ottaa yksi rennie tänään ja voi että se maistu karseelta, mut kai se hiukan helpotti. Mä en yhtään muista koska ekasta tä närästys meni ohi. Toivottavast mahd. pian.

Joo helminauha oli hieno, minunkin mielestä, ja mun puolesta jos vaan joku ehtii ja viitsii ni saa ihan rauhassa väsäillä niitä. Mä en hallitse sellasii asioita, et hyvä kun joku muu sen tekee.

Onnea vaan muuten uusille ultrakävijöille. Mäkin olin muistelevinani et jotain 50 ¿ siit jäi maksettavaa kelan korvauksen jälkeen. Ei siis mitään ihan tähtitieteellistä, vaikka joo 10 min. mut sit sai rauhan. Mä joudun kyl varmaan oottaa ekaan neuvolaan ku sit on jo 11+1, ni jos ne sydänäänet vaan kuuluu ni eiköhän se alkiokin sillo sit jo oo oikeessa paikassa, kai se sit muuten tulis jo ennen pois vai???

pahoinvointi / kuvotus kaimoille tsemppiä ja kaikille muillekkin muuten vain hyvää päivänjatkoa!!!

Emylis 6+4

Uusi helmikuinen täällä. Plussaa näytti kaksi päivää sitten, laskurin mukaan LA 23.2.07.

Nyt toivotaan vaan kovasti, että tämä pikku2 pysyy matkassa mukana. Edellisen (tyttö 08/2003) aikana ei ollut raskauden alussa tällaista pientä, epämääräistä vuotoa ja pientä kipuilua alavatsassa, joten pikkaisen pelottaa. On ollut rauhoittavaa kuulla, että muillakin on ollut samanlaista eikä se ole ollut merkki keskenmenosta.

Mukavaa juhannusta kaikille!

ps. En oikein ymmärtänyt noita erillisiä ' kokoontumispaikkoja' , mutta täytyy paneutua asiaan jossain välissä. En ole varmaan se aktiivisin kävijä/kirjoittaja, mutta mukavaa olla mukana :)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat