Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tämä on kamalaa.. :( Koulutukseltani olen ylioppilas eli ei mitään ammatillista koulutusta takana. Aloitin ajoissa (helmi-maaliskuu) kesätyöpaikkojen hakemisen, ja valehtelematta hain 60+ paikkaan. Ongelman ei pitäisi olla työhakemuksessa tai ansioluettelossa koska ne ovat mielestäni ihan sopivat ja hyvät. Minäkään en ole (ainakaan tietääkseni) mitenkään kamala, vaan ystävällinen ja asiakaspalveluhenkinen nuori nainen. Huolehdin itsestäni ja ulkonäöstäni ja olen työhaastatteluissa ihan kohtelias. Olen ollut muutamassa haastattelussa, mutta joko puuttuu kassakokemusta tai sitten.. en tiedä mitä. Yhteen hommaan olin mielestäni hyvinkin sopiva, esimerkiksi kielitaitoni ansioista, mutta ehkä olin haastattelussa turhan hermostunut.. :( Siivoustöitä olen tein hetken aikaa, mutta tämäkin meni suhteiden kautta. Muita suhteita minulla ei olekaan. Nyt näyttää pahasti siltä, että en saa edes hakemaani työharjoittelupaikkaa! Alkaa itsetunto pikkasen rapistua tässä hommassa ja olen miettinyt pääni puhki, että missä vika! Ehkä tein virheen siinä, että pistin vielä vanhan osoitteeni kevään hakuihin, vaikka hain toiselle paikkakunnalle. Mainitsin kyllä aina, että muutan kesän alussa tälle paikkakunnalle.

voi ei .. :(

Kommentit (3)

Nykyisin aloitetaan työn metsästäminen jo tammikuussa. Tee itsestäsi " myyvä" ansioluettelo ja hae kuhunkin paikkaan siten, että todella haluat sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kaikille ei vain riitä töitä. Työnantajat ottavaat mieluiten tuttujaan tai aiemmin työpaikoissa olleita. Myös se, ettei ole työkokemusta alalta on aika hankala juttu. Ikävää, ettet löytänyt vielä töitä, mutta älä luovuta, jossain vaiheessa kyllä tärppää. Itsekin haen töitä, enkä ole toistaiseksi saanut edes kutsua työhaastatteluun. Paikkoihin hakijoita on paljon, yhteenkin oli ainakin 60 hakemusta, joten jotakin sekin selittää.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat