Seuraa 

hei. miten teillä on ilmennyt isoveljen mustasukkaisuus vauvaa kohtaan? Meillä kohta 4-vuotias esikoinen ja 4 kk:n ikäinen vauva. Muuten esikojen ottanut ihan hyvin vauvan vastaan, mutta nyt on ilmennyt tällasta huomionhakuisuutta, mieluiten vielä negatiivisella tavalla. Poika oppi pari kuukautta sitten sisäsiistiksi, mutta nyt ruvennut välilä pissaamaan matolle. Ihan selvästi hakee huomiota kun suurin osa minun ajasta menee vauvan kanssa ihan pakostakin. Yritän kyllä esim. vauvan päiväunien aikana tehdä jotain isoveikan kanssa, kuten pelata Muumi-peliä. Eli emme ole unohtaneet häntä. Hän on kyllä päiväkodissa osan viikkoa että on muitakin kavereita.

On välillä arvaamatom vauvaakin kohtaan, yrittä kasata peittoja päälle, menee itse päälle jne. Eli ei voi jättää kahdestaan. Välillä kyllä ihan nätistikin osaa olla, silittelee vauvaa ja antaa pusuja.

Ajattelen kauhulla alkavaa kesälomaa, että miten saan ajan riittämään molemmille, kun tämä poika on kuitenkin aika energinen tapaus..

Kommentit (2)

Minun pojilla on ikäeroa 4v2kk, nyt ovat 1v ja 5v. Meidän esikoisella ei ilmennyt kovaa mustasukkaisuutta, jonkilainen rajojen kokeilukausi oli, itse käytin tälläisiä asioita mustasukkaisuuden torjumisessa:

-kun imetin luin isolle samalla, tai katseltiin pojan vauva kuvia, joista näki, että on itse ollut samanlainen, ja juonut maitoa rinnasta

-oltiin ulkona

-käytiin minun vanhemmillani, jossa esikko sai jakamatonta huomiota

-otin mukaan vauvan hoitoon, kehuin kuinka iso ja ihana poika on kun osaa vauvaa hoitaa, autoin " leikkimään" vauvan kanssa¨

-isi vei paljon ulos ja teki pojan kanssa kaikenlaista

-päipväunien ajan koitin olla pojan kanssa

-ylipäänsä juttelin paljon pojan kanssa, kun vauva oli hereillä ja yhdessä tutustuttiin vauvaan

-kun esikko pyysi veljen syliin, annoin vaikka välillä hirvitti

-kun kuopus lähti liikkeelle, sovittiin, että ovi laitetaan kiinni, kun esikko tahtoo leikkiä rauhassa.

-söin yhdessä vanhemman pojan kanssa, kun vauva nukkui

Loppujen lopuksi uskon, että on luonne kysymys kuinka paljon mustasukkaisuutta ilmenee. Nyt ovat pojat parhaita kavereita ja jos vanhempi poika on yökylässä, sanoo aina, että on ikävä veljeä ja on muutaman kerran halunnut lähteä aikaisemmin pois, kun on ikävä iskenyt. Temppiä teille, toivo, että mustasukkaisuus helpottaa

Mareila+Pojat 5v ja 1v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat