Vierailija

Ostin meille potan heti kun poika oppi istumaan ilman tukea eli noin 8kk iässä. Siitä asti olen laittanut aina ruuan jälkeen istumaan. Nyt hän on 13kk ja useimmiten kakka on potassa, vaipassa ehkä pari kertaa viikossa.

En tiedä, minkä ikäisinä tämä " kuuluisi" tehdä, mutta eikö ennemmin ole parempi kuin myöhemmin?

Helpommalla pääsee ja ei tule mitään pottakammoa...

Sivut

Kommentit (35)

Meilläkin potta on ollut esillä jo vuotiaasta ja on sinne kakatkin tulleet, jos on oikeaan aikaan istuttanut.

Mutta vasta nyt, 2 v ja 2 kk on alkanut tajuta, milloin on hätä. Kertoi kyllä jo tapahtuneesta aikaisemminkin, mutta ei tosiaankaan ennen kuin oli vaipassa. Pissaansa ei edes huomannut. Ei sitä lasta voi koko ajan istuttaa potalla varmuuden vuoksi.

Nyt onkin sitten oppinut kertaheitolla kuivaksi, vahinkoja tulee pari, kolme viikossa (yöllä on vielä vaippa, mutta useimmiten kuiva aamulla)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Meilläkin oli potta jo puolivuotiaalla, mutta sitten kun

oppi kävelemään, niin ei pysy potalla millään. Köyttääkö pitäisi?

Pari kertaa olen tyttöä (1v3kk) yrittänyt istuttaa potalle, jostain 8kk alkaen. Istuu housut jalassa ihan kiltisti mutta ilman housuja ei selvästikään mielellään, jos on hätä niin ihan tekee kunnolla vastarintaa. Ja sama juttu on ollut alusta saakka. Eli enpä tiedä olisko synnäriltä asti pitänyt pottailuttaa vai mitä...

Lapset ovat erilaisia.

Olen kuitenkin samaa mieltä kuin pari aiemmin kirjoittanutta, ettei pottaan tarvita välttämättä treeniä. Kun aika on kypsä, se on kypsä. Jos joku haluaa treenata niin siitä vaan.

nyt tyttö on kohta 2v ja kiskoo ite vaippaa kun tahtoo potalle kakkoja ei vielä ole pottaa saatu mutta pissat kyllä useasti. Me edetään tässä jutussa ihan lapsen tahtisesti. koska se on minusta paras tapa

kuinka tärkeää tämä lapsen pottailun aloittamisikä täällä näyttää olevan joillekin äideille (lue: yleensä muutenkin luomuilijat).

Lukeeko teidän CV:ssä, minkä ikäisenä opitte kuiviksi?!

Millään konstilla. Yli 2-vuotiaana alkoi opettelemaan omassa tahdissaan. Pakottaminen on huono tie asiassa, jonka täydellinen kypsyminen kehittyy useimmilla vasta 2-4-vuotiaana.

Miksi se on niin vaikea ymmärtää, että lapsia on erilaisia? Onko ap:lla yksi lapsi, jonka pohjalta voi kutsua itseään asiantuntijaksi?

Vierailija:

Lainaus:

ei kumpikaan lapsista suostu käymään potalla. Lapset 3 ja pian 5.

En mä ainakaan viitsi alkaa pakottamaan ja olisihan siitä itsellekin enemmän vaivaa, jos he potalla kävisivät.

MInä olen yksinkertaisesti liian laiska ollut pottarumbaan, kun olen epäillyt että on ihan se ja sama potattaako pientä lasta vai ei, oppiminen tapahtuu sitten kun lapsi on valmis. Olen monessa muussa asiassa panostanut, esim. ruokavaliossa, joten olen ajatellut että tämä laiskuuden laji sallittakoon :).

kun lapsi oli 2v 8kk jätettiin vaippa kertaheitolla pois. Olen laiska ja en halua ottaa stressiä tollasista asioista. Ei kukaan enää aikuisena muista, koska on oppinut kuivaksi. Eikä sillä ole enää mitn merkitystäkään.

Mä yritin opettaa sen potalle jo vuos sitten mut ei siitä tullut mitää. Pidin taukoa ja yritän taas. Nyt on tuottanut tulosta. Potalle menee kun on pissa/kakkahätä ja seuraava opetus on ulkona olo ilman vaippoja.

Olen itsekki ihmetellyt aikanaa miks jotku antaa pottaharjoittelun venyä niin pitkälle, mut kaipa se on siitä kiini koska lapsi ite on valmis kuivaks.

ei kumpikaan lapsista suostu käymään potalla. Lapset 3 ja pian 5.

En mä ainakaan viitsi alkaa pakottamaan ja olisihan siitä itsellekin enemmän vaivaa, jos he potalla kävisivät.

meidän nyt 1v11kk taitaa olla siinä vaiheessa. potta on ollut vessassa jo vuoden, ettei siihen synny mitään pelkoja. Nyt kolmisen vikkoa poika on tehnyt kotona lähes aina pissat pottaan, muistutella toki täytyy. jos on lähdetty jonnekkin kauemmas, olen laittanut varmuudeksi vaipan. Yövaippa on myös vielä joka yö käytössä.

Päiväunivaippa jäi pois viikko sitten. Eilen illalla poika kävi ensimmäistä kertaa kahdesti pissalla oma-aloitteisesti!! Nyt siis päästiin askel eteen päin.

Mullakaan ei mikään kiire tämän asian kanssa ole, mutta aika on nyt ilmeisesti oikea. Poika ei haluaisi vaippaa enää laittaa, ja pottatuotoksista on aivan uskomattoman ylpeä ja iloinen.

lapsen omaan tahtiin eteneminen lienee viisainta.

Oikein kehutaan miten meidän petteri on jo kuiva kun tekee kakat/pissat pottaan. Mutta takuuvarmasti ei osaa itse kertoa että nyt olis kakkahätä, vaan tekee pottaan kun hänet on sinne ensin viety mahdollisen kakkahädän aikaan. Eli ihan sattumasta kyse :)

Joku joka oli laittanut jo vastasyntyneen potalle ja sitten kaksi ja puoli vuotta istuttanut sitä tuntitolkulla vaan todetakseen, että lapsi oppii sitten kun on siihen edellytykset.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat