Vierailija

Eli olemme 2 pienen lapsen vanhempia ja ikää 23v. Toinen lapsista vasta muutaman kk joten tietysti itse en halua, enkä pysty juuri kotoa poistumaan. Mutta mies haluaisi mennä pe ja la johonkin ystäviensä kanssa.

Eli olenko täysi tiukkapipo kun haluan viettää miehen ja lasten kanssa juhannusta kotona?? Mies pääsisi vain pe TAI la johonkin ryyppäämään. Valittaa nyt minulle kun KAIKKI muut pääsevät molempina päivinä..

Sivut

Kommentit (84)

Kyllä se niin on, että jos isän kuuluu viettää juhannus perheen kanssa. Toisaalta te olette niin nuoria vielä, että siinä iässä meneminen on ihan eri asia kuin päälle kolmikymppisenä. Meillä 3-kymppisillä on ihan selvää, ettei mennä eikä ryypätä ikinä. Mieheni ei suostuisi menemään, vaikka yrittäisin potkia liikkeelle. Eikä itseänikään huvita. Meneminen on jotenkin niin .... lapsellista ja tylsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Eli olemme 2 pienen lapsen vanhempia ja ikää 23v. Toinen lapsista vasta muutaman kk joten tietysti itse en halua, enkä pysty juuri kotoa poistumaan. Mutta mies haluaisi mennä pe ja la johonkin ystäviensä kanssa.

Eli olenko täysi tiukkapipo kun haluan viettää miehen ja lasten kanssa juhannusta kotona?? Mies pääsisi vain pe TAI la johonkin ryyppäämään. Valittaa nyt minulle kun KAIKKI muut pääsevät molempina päivinä..

Miehesi ei ole tainnut ajatella ihan loppuun asti mitä perheen perustaminen merkitsee

Onko tosiaan niin, että te eväätte miehiltänne kaikki menot, kun perheessä on lapsia? Käyttekö te äidit itse koskaan ulkona ystävienne kanssa? Vai istutteko aina kotona ja murehditte, kun muut ihmiset menee? Kyllä meidän perheessä sekä minulla että miehelläni on oikeus mennä välillä ystävienkin kanssa bailaamaan... ei siinä mun mielestä mitään väärää oo. Kiva suorastaan, kun pääsee välillä vähän tuulettumaan! Ei tulis mieleenkään sitoa toista penkkiin kiinni ja pakottaa istumaan kotona!

Itse olen juhannuksen töissä (yövuorossa), ja koska tiedän mieheni " omat menot" , niin vien lapsen mummolaan mökille juhannuksen viettoon.

Tämä oli aika selkeä päätös jo ennen juhannusta, sillä tiedän, että mieheni ei viihtyisi kahdestaan lapsen kanssa kotona ja varmasti olisi poltteet kallistamaan kuppia, kun muutenkin on viinaan menevä.

Muutamat tuossa sanoivat, että eivät katsoisi tuollaista miestä hetkeäkään, mutta ei se erokaan ole niin helppoa tuosta vaan tsup-tapahtuvaa, sillä kun on yhteinen lapsi/lapsia, niin ollaan sitä aika sidoksissa toisiinsa. Sitä mieltä olen, että kannattaisi ennen lapsien tekoa miettiä omia arvoja, ja toisen arvoja ja tutustua jo sen verran toisen tapoihin ym, ettei sitten tule yllätyksiä kun on se yhteinen nyytti tuhisemassa kotona...

Helppoa ei meillä ole, ei todellakaan. Välillä otetaan yhteen miehen menoista ja pahasti. Mutta en minä tässä tilanteessa pystyisi vaan ottamaan ja lähtemään, pitää lastakin ajatella. En vain voi olla niin itsekäs, joten se on kestettävä. Ja kyllä, kadun sitä harva se päivä päivä että tuollaisen miehen kanssa seurustelemaan aloin, kun sillon jo näin kuka on hänen kuningas....

päästämisiä ja päästämättä jättämisiä (kukin perhe tyylillään), toivon, että te joilla perhe toimii yhteisymmärryksessä ja keskenään samoilla tavoitteilla erikoistilanteissakin, ymmärrätte olla kiitollisia tilanteestanne.

Uskon, että juhannusmenoista kiistelevienkin parisuhde voi siis olla normaaliarjessa hyvä. Mutta onhan se ihanaa plussaa, jos ei tällöinkaan tarvitse menemisistä neuvotella vaan ollaan yhtä mieltä minne mennään ja millä kokoonpanolla.

Eikä minunkaan tarvitse. Kumpikin pääsee menemään.

Kunhan ei nyt tosiaan joka viikonloppu ole menossa.

Joten " päästäisin" menemään.

Yöllä rymys kotiin nukkumaan, aamupäivällä, kun laitoin lapsia parvekkeelle päiväunille, (kaksoset 7kk) oli heränny, ja sanaakaan sanomatta lähtenyt jatkamaan ryyppäjäisiään.. Tuskinpa palailee ennen sunnuntaita.. Että näin meillä..=(

viiva. Minä kysyn aina (lupaa), ettei satu menoja päällekäin ja mies sitten " päästää" ja päinvastoin. Miten ihmseessä menoista muuten voi sopia. Aika kummallinen olisi sellainen suhde minusta jossa kummatkin vaan toimivat miten itsestä tuntuu ja julistavat ilmoitusluontoisesti asioita, että minähän tästä lähden sitten ensi viikonloppuna norjaan kalaan.

Kyse on siitä mitkä on ne prioriteetit: perhe joko tulee ensin tai se ei tule. Sitä joko osaa sopia tai ei osaa.

Tottakai saa mennä joskus kavereidenkin kanssa, ilman " päästämistäkin" . Meillä asioista keskustellaan yhdessä. Jos mahdoillista niin uskoisin että hyvää se tekee päästä yhdeksi illaksi pois arjesta, mutta muu aika pyhitetään perheelle.

Ei sen yhdessä olon tarvitse mitään kummallista olla vaan joku pieni erikoinen juttu voi piristää kaikkien mieltä.

Toivottavasti miehesi ymmärtää että te kaipaatte häntä kotona!

Minun mieheni oli eilen RMJ:ssä kavereiden kanssa kun siellä oli ne bändit mitä hän halusi nähdä. Muuten ei ole ollut lasten aikana missään vuosiin juhannuksena. Olin todella iloinen kun hän sinne pääsi. Loppujuhannus ollaan perheen kesken.

meillä on ihan selvää, että perinteiset juhlapäivät vietetään yhdessä, muuten molemmat saa mennä tahtonsa mukaan.

Ei mun miehelle kyllä tulisi mieleenkään ehdottaa, että mä jäisin yksin kotiin lasten kanssa, kun hän lähtis jussinä rälläämään.

Vierailija:

Lainaus:

Onko tosiaan niin, että te eväätte miehiltänne kaikki menot, kun perheessä on lapsia? Käyttekö te äidit itse koskaan ulkona ystävienne kanssa? Vai istutteko aina kotona ja murehditte, kun muut ihmiset menee? Kyllä meidän perheessä sekä minulla että miehelläni on oikeus mennä välillä ystävienkin kanssa bailaamaan... ei siinä mun mielestä mitään väärää oo. Kiva suorastaan, kun pääsee välillä vähän tuulettumaan! Ei tulis mieleenkään sitoa toista penkkiin kiinni ja pakottaa istumaan kotona!

mielestäni se ei ole kahlehtimista jos

viettää juhannuksen perheen kanssa.

Voihan sitä mennä vaikka sitten seuraavana vkl.

Ja ap:lla kaksi pientä lasta...jos kyse olisi ollut

toisin päin,että ap olisi kysellyt täällä mielipidettä

siihen voiko jättää kaksi pientä lasta kotiin ja

lähteä koko viikonlopuksi bilettämään hänet olisi

teilattu saman tien huonoksi äidiksi ym.

Vierailija:

Lainaus:

mullekun tuo juhannus ei niin kauheesti mitään merkkaa, se on vaan yks viikonloppu muiden joukossa. Lähteehän ne jotkut isät vaikka viikoks eteläänkin, ilman perhettä.. tarkottaako sekin, että ei ole valmis isäksi??.. ei musta ainakaan.

Kurjaa, että olette todella jääneet vähän hankalaan tilanteeseen, kun omat kaverit elävät vielä täysin erillaista elämänvaihetta. Aika pian tulee kuitenkin aika, jolloin heillä on pienet vauvat ja teillä jo lapset pärjäilee mukavasti.

Olemme saaneet lapset huomattavsti teitä vanhempina, mutta näissä perhejuhlissa (joulu, vappu, juhannus) koko perhe menee ja tekee yhdessä mitä ikinä nyt puuhataankaan.

Oma juhannuksemme 2 kk esikoisen kanssa kului taatusti yhdessä kavereiden mökillä. Tuolloin ei muita pieniä mukana ollut, mutta kaikki sujui hienosti.

Minun neuvo on siis, että yhdessä lähdette kavereita tapaamaan. Toisena iltana toinen teistä on päävastuussa lapsista ja toisena taas toinen.

Kun en ole mieheni äiti, mutta onneksi tuo tajuaa itsekin olla menemättä. Nimittäin tuollaisessa tilanteessa. Aika aikaansa kutakin ja menoja pitää olla tasapuolisesti molemmilla. Kun teillä on pieni vauva ja taapero, eikä sinulla ole mahdollisuutta lähteä, on mielestäni mieheltä TÖRKEÄÄ edes ehdottaa moista.

Muutama järjen välähdys löytyy joukosta. Mutta suurin osa itsekeskeisiä mammoja. Et lähde kun on pieni lapsi. Et lähde koska minäkään en pääse....... Jätkillä hyrräs hormonit kun lapsia tehtiin. Nyt lasten syntymän jälkeen hyrrää mammoilla äitihormonit. Luonto on hoitanut mammoille hormonaalisesti lapsenhoito vietin. Miehellä sitä ei ole, vaan se on syntyvä hoivavietti. Ja se vie aikaa ennenkuin mies omaksuu perhekeskeisyyden. Lapsen syntymä on kuin sähköt heittää katkaisijasta päälle. Kaikki muuttuu rajusti. Ja ei ole sitä hormonaalista viettiä olemassa. Vieläkun äiti mamma pitää tiukan kurin ja syyllistää oikein kunnolla kaikista menoista. Äitimamma voi sitten muutaman vuoden päästä katsoa peiliin.. yksinään. Ei syntynytkään perhettä vaan hajosi. Ei tullet isästä perhekeskeistä vaan katosi.

HOITAKAA PARISUHDETTA, mutta älkää kahlitko toista.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat