Seuraa 

Valmistatteko ruokaa taaperoillenne valmiiksi marinoidusta lihasta tai kalasta? Ystäväni kertoi, että heidän neuvolassaan oli sanottu, ettei kannattaisi käyttää valmiiksi marinoituja tuotteita, koska niissä on niin kovasti säilöntäaineita. Meille ei puhuttu 1-v neuvolassa mitään.

t. KirsikkaX + poika 1v 1 kk

Kommentit (2)

Minä en käytä lapsille juuri lainkaan marinoituja lihoja. Ja aniharvoin muutenkaan. Mutta itse löydän kyllä muitakin syitä, kuin tuon terveellisyyden. Eli minusta vaan kaupan marinadin maistuu samalle, olipa maku sitten hunaja tai mandariini ja sitten toisekseen marinadissa liha on kalliimpaa ts. maksat turhasta eli marinadista. Marinoimaton liha on kyllä kalliimpaa kilohinnaltaan, mutta silloin maksat vain lihasta. Marinadeja, jos sellaisia haluaa käyttää, on helppo muunnella itse, kunhan ensin löytää pari hyvää ohjetta joista pitää.

Mutta emme mekään neuvoa neuvolasta ole saaneet vaan se on minun oman maalaisjärkeni tuotosta.

mutta kohtuudella (esim. 1-2 x viikossa). Helpottavat elämää. Pidetään pääperiaatteena sitä, että lapsi syö samaa ruokaa kuin me muutkin. Valmiseineksiä meillä ei tosin käytetä olleenkaan (just säilöntä- ja lisäaineiden takia), mutta niitä ei käytetä me aikuiset muutenkaan.

Marinoiduissa kanoissa ainakin on muuten aika isoja eroja suolan (ja muidenkin aineiden) käytön määrässä, kannattaa tutkia tuoteseloste. Ja jos esim. tekee marinoiduista kanasuikaleista kanakeiton (NAM!) niin siihen ei tartte löisätä mitään mausteita. Ja litra vettä päälle 0> johan vähenee suolapitoisuus ruuan kokonaismäärässä...

Tällaisia ajatuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat