Vierailija

Kirjoitin äsken pitkän jutun, mutta linkitystä herjasi ja juttu katosi...

Vanhempani erosivat yllättäen kun äiti löysi uuden miehen. Isäni on alkoholisoitumassa, kun ei osaa selvitä erosta. Mua ei kiinnostaisi tavata äidin uutta heilaa, mm. koska isäni tilanne on kurja. Erosivat riitaisesti. Muutenkaan en ole äitini kanssa läheisissä väleissä. Asumme 600 km päässä toisistamme joten ei koskaan nähdä ohi mennen tms. Äiti on siis pyydellyt kylään... Ei jaksa kiinnostaa kukaan uusi ihminen jne.

Kommentit (17)

Tai sitten sanot suoraan miltä tuntuu. Jos äitisi on ko. " tempun" tehnyt, niin on hänen otettava siitä kritiikkikin vastaan ja vastattava teoistaan.

Tai, pyydä äitisi teille kylään, yksin. Sano, että haluaisit viettää aikaa rauhassa hänen kanssaan, koska ette ole (kai?) nähneet pitkään aikaan.

Ja panet vielä asian äitisi uuden miesystävän niskoille. Ei vanhempiesi avioero ja sinun siitä kantamasi katkeruus hänen syynsä ole! Mitä, jos asettuisit hänen asemaansa. Hän rakastaa äitiäsi ja haluaa luultavasti hyvää myös rakkaansa koko suvulle. Ja edes aikuinen tytär ei käyttäydy ihmisen tavoin ja anna hänelle mahdollisuutta.

Sinun pitäisi nyt päästä purkamaan vanhempiesi avioeron aiheuttamat kielteiset tunteesi, jotta ne eivät myrkytä koko loppuelämääsi. Tuollaiseen katkeruuteen ei todellakaan kannata jäädä kiinni. Etsi apua ystäviltä, kirjoista tai ammattilaiselta - tarvitset sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En todellakaan käytä energiaani sellaiseen. En vain yksinkertaisesti ole kiinnostunut enkä välitä. En välitä olla äitinikään kanssa tekemisissä, en ole 10 vuoteen välittänyt. Tiedän, että näemme hautajaisissa tms., mutta tieten tahtoen en heille kylään halua mennä. Miksi alkaisin välejä lämmitellä nyt? En jaksa eikä kiinnosta alkaa tutustua tarkoituksella äitini uuteen. Jos erokaan ei minulle kuulu, miksi kuuluisi uusi heila?

Ymmärrän kyllä, että vanhempien ero ottaa koville, mutta onko se kuitenkaan täysin äitisi syy? Yleensä parisuhteessa on kaksi osapuolta, joiden molempien vika ero on jollakin tapaa. Mieti, mitä haluaisit omien lastesi tekevän vastaavassa tilanteessa? Olisikohan kuitenkin paikallaan käyttäytyä kuten aikuiset ja mennä kohteliaisuuskäynnille.

ihan nopeita kohteliaisuuskäyntejä. Ja kutsunut häihin, valmistujaisiin jne. Ja pääasiassa nähty suvun kissanristiäisissä.

Nyt ei katsos nähdä enää ollenkaan, kun äitini ei tule enää sukujuhliin, kun häntä ei kutsuta. Toiseksi vanhempani ovat riitaisissa väleissä, että eivät saavu esim. ristiäisiin yhtäaikaa, eli toinen jää tulematta. Eivät aio ikinä nähdä toisiaan.

Minulla ei ole mitään anteeksi annettavaa eli on vähän vaikea antaa anteeksi.

Ei vaan jaksa nähdä vaivaa.

ap

1) Sinä et tiedä vanhempiesi eron todellista syytä. Moni asia on voinut mennä pieleen vaikka päällepäin näyttää että syynä on äitisi uusi mies.

2) Miksi et voisi tehdä kohteliaisuuskäyntiä äitisi luokse. Kai sinä sentään joskus näet äitiäsi, mikset myös uutta miestä, riippumatta siitä hyväkytkö hänet vai et.

perheenrikkojaa. Mutta kun tempun tekikin nainen, niin johan pitäisi ymmärtää ja varmaan siinä isässäkin on paljon vikoja jne. jne...

Nainen (äiti) teki oman ratkaisunsa kun hajotti perheen toisen miehen takia, kantakoon nyt vastuunsa! Ap:n ei todellakaan tarvi tehdä mitään kohteliaisuuskäyntejä! Jos äiti ei tuon enempää ole kiinnostunut omasta lapsestaan niin olkoon yksinään.

Onneksi ap:llä on isä ja sukulaiset, älä petä heitä sille he ovat tosielämässä sinun perheesi! Et ole mitenkään velvollinen tapaamaan äitiäsi tai tekemään mitään kohteliaisuuskäyntejä, vaan tee niinkuin Sinusta tuntuu hyvälle ja oikealle!

Tsemppiä!

Ja lisään vielä, että tämä mahdollinen tapaaminen otettaisiin suvussa huomioon negatiivisena tekona ja petturuutena. Koko äidinkin suku on " suuttunut" äidilleni. En haluaisi sekaantua koko asiaan. Mutta jos menen, sekaannun, ja jos en mene.. hm. se lienee helpompi vaihtoehto.

ap

Vierailija:

Lainaus:

En todellakaan käytä energiaani sellaiseen. En vain yksinkertaisesti ole kiinnostunut enkä välitä. En välitä olla äitinikään kanssa tekemisissä, en ole 10 vuoteen välittänyt. Tiedän, että näemme hautajaisissa tms., mutta tieten tahtoen en heille kylään halua mennä. Miksi alkaisin välejä lämmitellä nyt? En jaksa eikä kiinnosta alkaa tutustua tarkoituksella äitini uuteen. Jos erokaan ei minulle kuulu, miksi kuuluisi uusi heila?

Olen käsitellyt asian ja mikään ei syö minua sisältä. Tämä asia ei todellakaan ole elämäni suurin tragedia. Jos sinun vanhempiesi ero on sinun elämäsi tragedia, niin onneksi olkoon, olet helpolla päässyt.

Kysyin vain, miten sanoisin nätisti, ettemme vieraile äitini luona tänä kesänä. Mutta voinhan mä sen sanoa ihan suoraankin.

Minä en ole keskustellut kenenkään sukulaiseni kanssa asiasta, että mitään juoruajasukua emme ole. Ketään ei vaan kiinosta olla hylkääjän kanssa tekemisissä. Ainoat tilaisuudet, joissa sukumme toisiaan tai pientä osaa kerrallaan näkee, on lähinnä hautajaiset. Yksiäkin serkkuja näin 12 vuoden tauon jäkeen jne. Että eip tässä nyt todellakaan ole kyse mistään läheisten ihmisten kiukuttelusta tms. Olisihan se kuiteskin ollut ihan kiva nähdä verisukulaisia edes silloin tällöin, mutta nyt niitä mahdollisuuksia ei enää ole ja pitäisi alkaa itse järjestellä tapaamisia. Mutta ei kiinnosta, ei sitten yhtään.

Taidan vain sanoa, että on kiirettä ja touhua ja odotella että joku kuolee, niin nähdään sitten hautajaisissa ;)

Ja mun puolesta olkoon kukakin niin onnellinen kuin suinkin ja naikoot vaikka koko juhannuksen kuka missäki ;) vaikka mun lapsuuteni sängyssä, evvk ;) Mutta ei kai mun sentään tarvitse olla osa heidän onneaan, kun en tielläkään ole. Ei kai kaikkea voi saada...

ap

ap

Tuollaiset kiukuttelut kuuluvat lapsille ja murkkuikäisille, ei aikuisille ihmisille.

Äitisi uusi heila ei ole aiheuttanut vanhempiesi eroa, saatika isäsi ongelmia, joten turha niitä on hänelle ruveta kostamaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat