Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Onko täällä muita joiden päänsärky on raskauden aikana jatkunut viikkotolkulla? Itselläni hirveä päänsärky alkoi raskausviikolla 7 ja on jatkunut nyt jo yli 8 viikkoa. Elämä on tosi raskasta kun koko ajan koskee. Särky on lähinnä ohimoilla. Panadol ei auta, eikä mikään muukaan poppakonsti. Veriarvot yms. ovat ok.

Onkohan tää ihan normaalia enää? Voimat on ihan lopussa. :(

Kommentit (7)

Itselläni ollut sama ongelma, ja päänsäryt ovat välillä niin pahoja että pitävät sängyn pohjalla monta päivää.

Tämä nyt saattaa tuntua aivan itsenstäänselvyydeltä, mutta itse olen huomannut että jos varmistan että juon vähintään 2 litraa vettä päivässä niin silloin säryt ei ole niin pahat. Nestehukka ehdottomasti vaikuttaa. Kuumina päivinä 3 litraa on pakko juoda.

toinen juttu joka on aiheuttanut särkyjä on ollut niskakivut, joita en sinänsä ollut edes huomannnut, kun särky siirtyi suoraan päähän. Ehkä rintojen kasvusta johtuen on siis ollut selkä/niskat jumissa ja hyvä hieronta on auttanut päänsäryihin jonkun verran.

Lääkkeet eivät ole auttanut ollenkaan. Ensimmäisen kahden kolmanneksen aikanahan saa syödä buranaa (kielletty viimeisellä kolmanneksella) ja itse otin sitä välillä, kun se kuitenkin auttoi paremmin kuin panadol, josta ei sit taas ole ollut minkäänlaista hyötyä.

Jos säryt jatkuu kannattaa ehdottomasti käydä lääkärissä, on olemassa kuitenkin sellaisia migreeni lääkkeitäkin joita voi syödä raskaana ollessa, ja ainakin itse päätin että vauvalle on lopulta parempi jos syön lääkeitä ja pystyn elämään normaalisti, kun jos on niin pahat säryt etten pysty liikkumaan ja syömäänkään!!

Voimia ja onnea raskauteen!! :x

Hei!

Itselläni on ollut samaa ongelmaa ja ratkaisu löytyi ensiavusta. Eli kun kipu ei ole hellittänyt muutaman päivän jälkeen, olen mennyt sairaalan ensiapuun. Siellä olen saannut suoraan suoneen tiputettuna Pervalgan nimistä lääkettä. Se on Panadol-tyyppinen, mutta siis tiputettava. Siitä ei ole vaaraa sikiölle. Saman aikaisesti on tiputettu myös noin litra keittosuolaa. Tällä coctaililla ja noin viiden-seitsemän tunnin lepäilyllä sairaalassa olo on korjaantunut ja olen päässyt taas viikon kaksi eteen päin.

Ei ihan oikeasti kannata kärvistellä kivun kanssa, jos apuakin on saatavilla. Sitä pitää vain reippaasti mennä itse vaatimaan. Kyllä mäkin sain ekalla kerralla aika kauan siellä ilmoittaumistiskillä vääntää, mutta sain tahtoni läpi ja sen jälkeen onkin ollut jo helppo päästä. Olen vain kävellyt ovesta sisään ja esittänyt asiani. Kaikkiaan olen käynyt sairaalassa kolme kertaa. Nyt mulla on viikkoja 21+0 ja olo on ollut ihan ok jo muutamia viikkoja.

Tsemppiä

Juuso Petteri rv 21+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kokeilin tänään tuota fannyn neuvoa ja otin kaksi panadol zappia kerralla - ei mitään vaikutusta.

Mä tulen hulluksi. Olen jo ihan masentunut kun koko ajan on sairas oli ja jokainen päivä on yhtä tuskaa ja kärsimystä.

Just soittelin kaverillekin kun sillä oli samaista ongelmaa omassa raskaudessaan. Nyt on mulla 1 viikko täynnä tätä ja mihinkään ei oikein voi keskittyä. Kun se vaan jäytää siellä taustalla. Mulla ei ole vielä selvillä omia viikkoja erinäisistä syistä mutta ens viikolla tiiän sitten vähän jo paremmin.

Mutta yhtä tuskaa tämä on, ei voi muuta...

pari päivää oli taukoa ja sitten alkoi taas, mulla se kipu oli joko ohimolla tai takaraivossa tai ihan koko hemmetin pää oli kuin seinään lyöty. Panadolit ei auttaneet yhtään.. paitsi se panadol ZAPP kun otti 2 kerralla. Ja minulla auttoi myös kun pidin piilolinsseistä taukoa. Olisiko silmänpaineet jotenkin muuttuneet, en tiedä.

Mutta enää ei ole pää ollut kipeänä, nyt on liitoskipujen vuoro.,.

Suvi rv29

Lääke auttaa pitkän ajan päästä ja vaikuttaa vain hetken. Otan särkylääkkeen melkeen joka päivä joskus monesti päivässä. Toiset sanoo että olen kalpea ja olenki todella väsynyt. Seuraan nyt verenpainetta kotimittarilla, otan kolmesti päivässä mittauksen ja laitan ylös. Näytän tuloksia lääkärille sitten kun menen. Todella rasittavaa joka aamu herätä kun on kamala päänsärky. Kerron myös siitä lääkärissä.

Alkoi n.rv.8 ja jatkunut nyt kolmisen viikkoa. Jostain luin, että kohollaan oleva progesteroni sen aiheuttaisi. Minä olen huomannut, että jos olen nukkunut liian vähän, en ole ulkoillut yhtään tai olen juonut liian vähän, niin silloin tulee enemmän. Minullakin Panadol auttaa huonosti. Välillä särky on vain jomotusta ja välissä äityy ihan melkein migreenin kaltaiseksi.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat