Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ihan uteliaisuutta aloin tällaista kyselemään. Meidän kuopus on 2v 9kk ja nyt kesäaikaan ei rattaita paljon tule käytettyä, melkein pyörällä kuljemme. Aloinkin miettiä et miten kauan noita rattaita mahtaa vielä ylipäätään tarvita tilaa viemässä?

Esikoinen oli ehkä n 4v kun ei enää seisomalautaakaan tarvinnut, keskimmäinen on kävellyt itse n 3v saakka. Me siis kävellään aika paljon talvisaikaan, mulla ei ole ajokorttia ja lähes joka aamupäivä suunnataan kauppaan, kerhoon tms..Matka kauppaan esim on n 1,5km suuntaansa. Talvella täällä hiekotetaan niin tehokkaasti, ettei pulkka useinkaan kulje.

Mielipiteitä ja kokemuksia kehiin, kiitos!!

Kommentit (9)

Esikoinen istuu vielä vaunuissa hankin tuplat kun kuopus syntyi esikoinen 2v4kk nukkuu vielä päikkäreitä ja usein lähden liikkeelle just päikkäri aikaan että tulisi nukuttua vähän aikaan edes mutta yleensä ei onnistu... Kuopus 5kk... :)

Ja edelleen rattaat käytössä. Nukkuu parhaillaan päikkäreitänsä niissä.

Muumimaailmassa tarvittiin päivän päätteeksi kun oli muutaman tunnin juossut paikasta toiseen.

Tyttö jaksaa kyllä hyvin kävellä , mutta pitemmillä reissuilla tarvii silti rattaat ja nukahtaa niihin mielellään.

Koiran kanssa tulee arkisinkin tehtyä sen verran pitkiä lenkkejä et rataat on parempi ottaa mukaan.

Kaupungilla käydessä rattaat onkans oltava mukana,ettei juokse auojen sekaan tai katoa ihmis vilinään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tyttö oli toukokuussa 2v 7kk, kun jätimme rattaat pois. Talvella se olisi ollut hankalaa, kun tyttö sairastamisten takia oli välillä heikonlaisessa kunnossa ja pienikokoisena liikkuminen talvitamineissa oli hankalaa. Harjoiteltiin kuitenkin.

Sitten vain päätin, että nyt ei enää oteta rattaita mukaan, kun lähdetään liikenteeseen. Kun rattaita ei ollut, tyttö ei tietenkään voinut kinuta kyytiin. Tyttö ei tykkää pitää kädestä kiinni, mutta vähitellen homma on alkanut sujua eli likka tottelee odota-käskyä ja kävelee sillä puolen tietä, mihin neuvotaan.

Oli siinä itselläkin sopeutumista. Ostosten kantaminen vaikeutui ja kaikkeen pitää varata rutkasti enemmän aikaa ja kärsivällisyyttä. Toisaalta on hyvä joskus elää vähän hitaammalla tempolla - ja mahtuupahan busseihin aina!

Aina tykännyt paremmin nukkua rattaissa, niin olen antanut vielä nukkua, kun rattaita kuitenkin löytyy pikkuveljen vuoksi. Ja kyllä pidemmillä kävely ja ostosreissuilla huomaa, että rattaat olisivat välillä tarpeen..

Mua lähinnä mietityttää se, et jos ollaan kaupalla asti ja lapsi väsähtääkin. Rattaiden kera harjoittelussa just se ongelma, et lapsi kinuaa niihin kyytiin. Pienempiä kävelyitä on tehty jo pitkään ilman rattaita. Ehkä en ihan vielä laita noita myyntiin..

Nyt reilu 3v. pääasiassa kävelee mutta välillä on laudalla jos väsähtää. Kuopus 1v4kk ja myös kävelee suurimman osan ajasta. Meillä enää matkaratsastyyppiset joggerit käytössä. Jykevämmät pelit myin pois.

sillon siirty isojen puolella tarhassa eikä rattaita jotenkin enää tullut käytettyä (paitsi kerran lomalla ollessaan 5-vuotiaana änkeyty rattaisiin ja sekös meitä nauratti että nyt varmaan 100 mammaa ryntää vauvafoorumeille kirjottamaan asiasta).

Keskimmäinen on nyt 2v10kk ja matkaa useimmiten laudalla. Tykkää kyllä itse kävellä mutta se lauta saa nyt olla siinä vielä niin pitkään kun tarvis. Poika kyllä jaksaa kävellä monien kilsojen lenkkejä, ongelma vaan on että kun tuonikänen on väsymätön tutkija niin matkanteko on hidasta.

Oisko sellainen puolitoista, pari kilsaa putkeen? Välillä juosten, välillä hitaammin. Joskus ollaan tuntikausia asioilla ja lepäillään välillä. Ihan pari hassua kertaa olen ottanut tytön syliin tai reppuselkään.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat