Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huoh, juhannus teettää hommia.

Tänään kävin ruokakaupassa ostamassa yli kärryllisen ruokaa, juomaa yms. 1v istui kauppakärryissä, mutta kassajonossa kyllästyi istumaan. Päästin kävelemään ja isommat lapset 4v ja 6v huolehtivat pienimmästä. Katsoivat että ei lähde kauas, isompi nosti keinuun syliinsä ja 4v huolehti tippuneesta kengästä ja sukasta. Minä sain lapettua sen valtavan ostosmäärän kassalle, maksettua ja laitettua vielä kasseihin. Ja kun yhteen kärryyn ei mahtunut, niin 6v työnsi toiset kärryt vielä parkkihalliin.

Oli kuuma ja hikinen ja työläs kauppareissu, mutta nuo lapset saivat hyvälle tuulelle. Ei kitinän kitinää, eikä muutakaan negatiivista vaan tosiaan käyttäytyivät ihanasti ja auttoivat. Ovat kyllä mahtavia!

Sitten tultiin kotiin ja minulla oli ruokien laitto jääkaappiin ja järjestelyä ja astioiden pesua. 4v ja 6v laitoin leluhuoneen siivoukseen. Siivoavat nätisti ja ei haittaa vaikka tuo 1v osallistuu lähinnä sotkemalla. Lapset juttelevat hyväntuulisesti ja tuntuvat tyytyväisiltä.

Täytyy kyllä oikein joskus tulla tänne kehumaan lapsia, ettei ole aina vaan negatiivista ja ongelmalähtöistä tuo kirjoittelu.

Juhannusjärjestelyt jatkuu ja vielä on siivous edessä ja lapsilla vielä omat huoneensa siivottavina- siinä kyllä tarvitsevat apua. Mutta kyllä noiden lasten kanssa hommat sujuu.

Kommentit (4)

Lapset ovat aina rakkaita mutta tosiaan joskus osaavat olla ihan yli-ihania. Meillä lapset pistävät parastaan jos minä olen sairaana. Sillon laulavat, hoitavat, tuovat leipiä ja juotavaa, siivoavat jne. Mutta sitten on olemassa se toinenkin puoli, eli kun kaikki menee pieleen.

Olipa mukava juhannusviesti kuitenkin =)

Mietinkin, et olisikohan mitään osuutta asiaan sillä, että on lämmintä ja kesäistä ja juhannus tulossa ja ITSE ottaa asiat rennommin! Jospa lapsetkin vaistoaa leppoisan ilmapiirin ja nauttivat olostaan. Ymmärrättekö mitä tarkoitan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olin lasten (esikoinen 3 v ja vauva 4 kk) kanssa kaupungilla alennusmyynneissä ja poika käyttäytyi siellä oikein nätisti. Yleensä juoksentelee ihan holtittomasti, eikä tottele mitään. Kertaakaan ei tarvinnut edes korottaa ääntä. Ihmeellistä! Lopuksi käytiin Mäkissä ja poika sai kolmannen kerran elämässään euron juustohampurilaisen, josta oli ihan innoissaan =) Ihanaa, että nämä pienet vintiötkin osaavat joskus käyttäytyä!

kuopuskin kiukkusi. Istellä alkoi jo pinnaa kiristää niin 5v. esikoinen sitten alkoi viihdyttämään veljiä että sain ostokset maksettua. Pikku tyttöni yritti vielä auttaa niin että sanoi hakevansa sipsipussin joka oli vahingossa tullut väärä. Ei sitten löytänyt sipsihyllyä joten minä jouduin hakemaan mutta en viitsinyt ostoksia ja poikia raahat mukana niin tyttö sanoi että hän vahtii. Kun tulin takaisin kassalle niin tyttö oli jakanut pojille oman Kinder munansa että oli saanut pojat pysymään rauhallisina ostoskärryssä. Kyllä oli sydämessä minulla pakahduttava tunne siitä miten kovasti pieni tyttö tahtoo auttaa ja yrittää vaikka itse jäikin ilman herkkua. Urheasti tyttö nieleskili kyyneleitä kun itselle jäi vain pieni muru suklaata. Lupasin tytölle että saa seuraavalla kerralla kaksi suklaamunaa kun nyt meni herkut poikien suihin. Kotona vielä purki avuksi ostoskasseja ja nyt leikkii 3v. veljen kanssa pihalla. Kyllä nuo ovat sotten ihania ja ajatteleveisia pieniä ihmisä ja niin kovin rakkaita.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat