Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

" yritittekö kauankin saada lasta?"

mitä hittoa se kenellekään kuuluu kuinka kauan yritimme vai yritimmekö ollenkaan!

Sivut

Kommentit (27)

miksi sitten hän yhtäkkiä alkaisikaan kertoa niistä avoimesti? ja kuten sanoin, hyvät kaverit ovat asia erikseen, mutta työkaverit ja ihan etäisemmätkin katsovat aiheelliseksi kysyä tuota.

en ymmärrä logiikkaa. lisäksi kun kysytään tiedänkö hedelmöitymisajankohtaa, olen ihan ihmeissäni. yleensä vastaan, että sen määrittäminen on kyllä todella vaikeaa ;0)

Näinollen jos joku ylittää yksityisrajasi, niin voit kohteliaasti vastata sen olevan yksityisasia, pitääkö tästä asiasta tehdä suurikin juttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

olen jo tottunut siihen, että mitä vaan voidaan kysyä, eikä mulle tuota vaivaa vastata oikeastaan mihinkään raskauteen tai synnytykseen liittyviin kysymyksiin. Itse taas en kysele juuri mitään, paitsi lähimmiltä ystäviltäni, koska tiedän, että kaikki eivät suhtaudu näihin asioihin samoin kuin minä.

Minun yksityisyyden rajani menee kuitenkin koskettelussa, mahaani ei saa kosketella mieheni ja th-henkilökunnan lisäksi kukaan muu, oli siellä vauva tai ei!

Vastaus oli onneksi, että heti kerrasta tärppäsi. Nyt en kyllä kysyisi, kun itsellä ollut ongelmia asian kanssa. Mutta ihmisiä kiinnostaa mitä kummallisimmat asiat. Asia on ihan yhtä yksityinen, kuin jos kysyisi, että kumpi oli päällä.

totuttelemista tähän " ei-toivottuun" raskauteen. ala siinä sitten selittää puolituntemattomalle että käyttäkää vaan kondomia jos haluatte tulla raskaaksi..varsinkin kun ei ikinä voi tietää onko sillä kysyjällä juuri ongelmia hedelmöitymisen kanssa.

minun tilanteessani eli silloin kun kyseessä ei ollut suunniteltu raskaus, tulee juuri se ilmi. emme yrittäneet, lapsi vain päätti tulla ehkäisystä huolimatta.

siksi se on minusta törkeää. -ap

Outoa on, ei itelle tulis mieleenkään kysyä moista...tulee heti mieleen että onko kysyjällä ollu jotain ongelmia itellä tai sitten on super hedelmällinen.

Yleistäen kenen suusta tällaisen kysymyksen olen kuullut esittävän ovat vähän yksinkertasempia ihmisiä. siis sellasia ketkä ei osaa ajatella yleensäkään asioista kovin laajasti.

Ja pari ystävää on kysynytkin. Mitäs tuossa, kyllä minä voin hyvälle ystävälle puhua tuollaisesta. Samoin kun nämä samaiset ystävät mulle omista vauvan yrityksistään.

vauvan olleen aikamoinen yllätys. Jälkikäteen tietenkin erittäin iloinen sellainen. Kukaan ei ole yksityiskohtia tarkemmin kysellyt, muttei asia nyt suuri salaisuuskaan ole. Olen kyllä kertonut, että lapsi sai alkunsa erittäin helposti. Ei siis ole mikään salaisuus.

Kun yleensä kuulee näitä " kylläpä olet lihonut!" .

Varmaan siinä vaiheessa kun maha jo näkyy ja uutinen on kerrottu, moni ajattelee että on jo turvallista kysyä eikä kukaan pahastuisi. Kun huolet on joka tapauksessa jo ohi.

jos esim. seuraavaa vauvaa ei kuulukaan pääset hoitoihin ihan eri aikataululla jos ensimmäinen on tehty ekasta kierrosta tai jos ekaa on tehty 7 vuotta.

Terveydenhoitajalle tuo on myös tärkeä keskustelunavaus siksi, että osaa mahdollisesti tukea sinua jos vauva onkin " ei-toivottu" tai jos olet saanut 5 varhaista keskenmenoa tmv.

Mitäs kummaa siinäkään sitten on? On meilläkin tuttavapiirissä näitä yllätysvauvoja, mitä sitä nyt salaamaan, että vauvan tuloa ei oltu suunniteltu? Jokainen vauva kuitenkin on toivottuna syntynyt (sillä abortinhan saa, jos haluaa).

että tätä ei tarvinnut edes yrittää. nyt olette tainneet käsittää jotakin väärin: kyse EI ole siitä ettäkö vetäisin naaman norsunvitulle ja kieltäytyisin kommentoimasta.

kerron vaan teille muille että meitä on moneen junaan. itse en haluaisi kertoa kenellekään vauvan vahinkoalusta, sillä käsitän olevani hyvin onnekas! en kuitenkaan osaa valehdella hyvin ja minua hämmentää kertoa seksielämäni tuloksista ULKOPUOLISILLE (excl. ystävät jotka tietävät kyllä että tämä oli yllätys).

Ei kuulu asiaan udella tuollaisia, se on jopa törkeää. Itse en ole kysynyt, enkä koskaan aio kysyä. Voisin myös kuvitella vastaavani, että se on yksityisasia, eikä kuulu muille.

Ja ihmettelen kovasti, miksi joku loukkaantuu tällaisen asian kysymisestä, joka ei kuulu niiden yksityisasioiden piiriin!

Vierailija:

Lainaus:

minua ärsyttävät ihmiset jotka eivät ymmärrä mitkä ovat yksityisasioita!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat