Vierailija

En millään halua vähätellä niitä äitejä jotka ovat synnyttäneet sektiolla.

Samahan se on miten lapsi tulee maailmaan.

Ja itse olen varmasti päässyt helpommalla kuin sektioäidit. Takana kaksi helppoa alatiesynnytystä.

Mutta kyllä minusta silti tuntuu hassulta kun sanotaan että minä synnytin sektiolla.

Eihän kukaan sano että minä leikkasin umpisuolen. Kyllä sen lääkäri tekee niin kuin sektionkin.

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Väittäisin, että se pienempi osa. Suurin osa naisista synnyttää normaalisti, kunnes jotain menee pieleen jossain vaiheessa synnytystä.

Suunnitellusta sektiosta olen kanssasi samaa mieltä.

Kun joku kysyy; miten meni synnytys? Niin siihen vastaa helposti; synnytin sektiolla.

Ja kaikki tietää tasan tarkkaan mitä se tarkoittaa. :)

Eniten minua ihmetyttää, kun joka toinen sektoitu sanoo, että heille tehtiin hätäsektio, kun taas hätäsektiotilastot kertoo aivan muuta. ;) Halutaanko sanalla " hätä" tehostaa hieman synnytyksen dramaattisuutta. ;D

kunnes vauvan syädänäänet hävisivät. Sitten hätäsektio.

Kyllä ärsyttää jos joku kehtaa sanoa etten ole synnyttänyt!!!

Samaa mieltä olen minäkin että sovittu sektio on leikkaus, mutta sellaisenkin kokeneena tiedän ettei sekään ole kivutonta, kivut alkavat vain syntymän jälkeen kun pitäisi kyetä vauvaa hoitaa, ei helppoa sekään.

että itse en kyllä missään vaiheessa edes kokenut synnyttäneeni, ja olin todella katkera sektiosta. Enkä koskaan ihan taatusti ole sanonut että " synnytin sektiolla" vaan " leikkaukseen jouduttiin" . Vaikka totta kai olen onnellinen, että leikkaus tehtiin ja vielä ihan viime tipassa. Mutta etenkin se hätäsectio hirjasti ennen la päivää oli hurja kokemus kaikin puolin...

Onneksi sitten sain toisen lapsen kohdalla kokea sen synnytyksen ja ihanaa se oli...

sektiolla virallisesti synnytetään.

Ihan sama mitä mieltä joku tästä on. Turha kysellä tyhmiä niiltä jotka vain puhuvat asioista niiden oikeilla nimellä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat