Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ei se tee muuta kun raivoaa päivästä toiseen. Mikään ei oo hyvin, jos leikkii sen kans niin ajaa pois, jos ei leiki niin suuttuu. kun ollaan sisällä haluu pihalle, kun ollaan pihalla haluu sisälle. Ei osaa päättää istuuko vaunuissa vai käveleekö.

Mies on jo luovuttanut ja on kaiken vapaa-aikansa poissa. Joten kaksin hänen kanssaan on pärjättävä. Lisäksi olen raskaana viikolla 34 ja supistelee niin perkeleesti koko ajan, enkä oo nukkunut varmaan kuukauteen kunnolla.

Miten te muut pärjäätte uhmaikäistennne kanssa?

Kommentit (7)

että itse pärjään (viimeisilläni raskaana muuten minäkin) uhmiksen kanssa juuri sillä, että en sekoita lapsen päätä antamalla liikaa vaihtoehtoja. Meillä vanhemmat päättävät, ollaanko sisällä vai ulkona, milloin nukutaan, milloin ja mitä syödään jne. En kysy, mentäisiinkö ulos, vaan sanon, että nyt lähdetään ulos, menepä hakemaan kengät niin puetaan ne jalkaan. Jos lapsi ei suostu yhteistyöhön, koppaan hänet kainaloon ja puen ne kengät. Lisäksi lapsi saa paljon huomiota ja syliä sekä mahdollisuuden tehdä ikätasolleen sopivia valintoja, tyyliin mikä kirja luetaan, laitetaanko vihreä vai valkoinen T-paita jne.

Ei pidä antaa kaksivuotiaalle vaihtoehtoja eikä varsinkaan kysellä häneltä mitä haluaa. Sillä kaksivuotias ei vielä tiedä mitä haluaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä sama tilanne, koskaan ei ole mikään hyvin. Kuitenkin jos menemme ulos niin myös olemme siellä, lapsi uhmailee ja kaipaa tukea ja jonkun joka tekee päätöksen hänen puolestaan. Syödessä ei mikään kelpaa, meillä syödään sitä mitä annetaan (ihan normaaleja kotiruokia, mutta uhmaaja, you know ;D) ja uhmaaja tajuaa tässäkin tilanteessa että vaihtoehtoja ei ole.

SINÄ PÄÄTÄT! Ymmärrän että on raskasta mutta se helpottaa kyllä. Rauhallisesti yrität hoitaa uhmakohtaukset, itse menen vessaan hetkeksi rauhoittumaan jos meinaa pinna palaa.

säälittää isoveikka 5v joka jää aina huomion saamisessa toiseksi, kun " vauva" vaatii kaiken, vaikkakin raivoamalla ja kitisemisellä ;(

Esikoinen ei ollut läheskään näin kauhea....!! Ihanaa, viikon päästä koittaa viikon loma ulkomailla miehen kanssa KAHDESTAAN!! Ja talvella syntyy uusi vauva, toivottavasti sekin vähemmän sitten uhmis =)

TSEMPPIÄ ja VOIMAHALI ap. Laita se ukkeliskin tekemään kasvatushommia!

Minua käy kyllä sääliksi jos sinä vikoilla raskaana saat yksin hoitaa uhmaikästä. Mies myös hommiin ja sinulle välillä lepoa. Ei sitä yksin jaksakaan mutta jos on joku jonka kanssa jakaa vuoroja niin piristyy ihmeesti! Otapa asia nyt miehesi kanssa puheeksi.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat