Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen koulutukseltani luokanopettaja ja englannin opettaja. Olen opiskellut viestintää amk:ssa ja saan sieltä pian mieleiseni ammatin, mutta töitä sillä koulutuksella ei näytä oikein löytyvän. Harmittaa, että mieleisellä viestintä/media-alalla on niin huono työtilanne, että pitää jatkaa pakosta opettajan töitä, vaikkei oikeasti yhtään haluta. Jos opiskelisin vielä yhden ammatin sellaiselle alalle, josta töitä saisi varmasti, mikä ala tai ammatti se voisi olla? (Työ ei saisi olla matalapalkka-alalla, eikä sairaanhoitoon liittyvää.) Millä alalla on paljon töitä ja varaa valita hyvä paikka?

Kommentit (23)

Kun olet englantia opiskellut, ja sulla on viestintäkoulutusta, voisit harkita ja hakea teknisen kirjoittajan/dokumentoijan hommia. Alalla on myös mahdollisuus projektipäällikön, team leaderin jne. tehtäviin. Palkkaus on luokanopen palkkoihin verrattuna hyvä.

t. alalle " kotiäitivuorosta" palaileva (jolla myös kieltenop. pätevyys)

Hiukan kirjoituksestasi näkyy päättämättömyys... Eikös pitäisi pikkuhiljaa osata jo tyytyä siihen, mitä on ja alkaa maksamaan veroja? Ei kukaan voi koko elämäänsä olla opiskelija ja etsiä jotain " parempaa" . Ei sellaista parempaa oikeasti ole! Usko pois.

Ja mistään työstä et saa hyvää palkkaa helpolla. Työn vaativuus ja raskaus kulkee tuon palkan kanssa käsikädessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

yliopistoissa ihan omana tieteenalanaan, ei se ole mikään sivutuote, jonka jokainen kieltä hallitseva välttämättä osaa. Toki jollain on varmaan kykyjä enemmän kuin toisella siihen ihan luonnostaan, mutta ei se hyvä kääntämistaito ole mikään automaattinen lisuke.