Vierailija

Siis luonne eroa ;) Kissan hankinta on edessä, ei kesäkissa!! Leikkaan kissan jokatapauksessa. Kumpi kannattas ottaa? Asutaan maalla, että kissasta tulee sekä sisä että ulkokissa.

Kommentit (13)

Niin, ihminen kun on ihminen niin varmaan katsoo kissojakin tietynlaisten vääristävien silmälasien takaa...:)

Jos ihmisnaisia pidetään kieroilevina ja ihmismiehiä reiluina jne niin hyvin helposti huomataan kissoistakin vastaavat piirteet ja sidotaan ne sukupuoleen. Täähän ei tietenkään tarkoita et asiat ois just nin, vaan sitä, että ihminen havaitsee helpommin omia mielipiteitään vahvistavia asioita, ja ignoraa niitä jotka osoittaa päinvastaista. Inhimillistähän tää on.

Sanoisin että luonnekysymys kuitenkin, että millanen kissa sitten loppupeleissä on. Mulla tässä jaloissa kiehnää just yks kilpparinvärinen kissa, joka on hirmuisen hellyydenkipeä ja sosiaalinen. Itepäisyydestä en osaa sanoa, kun on ollut täällä vasta pari viikkoa, ja maanantaina muuttaa uuteen kotiin (kun ei tuu toimeen mun poikien kanssa)

t: se jolla ensikäden kokemusta kymmenestä kissasta

Tuokin väite, että poikakissat olisivat " koiramaisempia" on ihan puuta heinää. Itse voisin omien kokemuksieni perusteella väittää juuri päinvastaista, mutta en mene sellaista väittämään, sillä uskon, että jos otos olisi tarpeeksi laaja, luonne-erot häviäisivät.

Mutta sen voi mielestäni yleistää, että kilppariväritykselliset ovat yleensä hieman itsepäisempiä kuin muut. Tämä on monien kissaihmisten parissa ihan yleisenä tietona pidetty juttu. Poikkeuksia tietysti näissäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä kaksi leikattua kollia ja ihania ovat kumpikin, hyvin ihmisrakkaita :) Löytöeläintalot kannattaa käydä tosiaan katsomassa. Sieltä voi löytää ihanan persoonallisuuden! Meidän kissat on pelastettu tallista, jossa sikisi kissoja pilvin pimein ja joista suurin osa kuoli hoidon puutteen takia. :(

poikakissat on kivempia. Kaikki tuntemani kiukkuiset kissat ovat tyttöjä ja kaikki tunteamani mukavat, leppoisat ja ihmisrakkaat ovat kissat ovat poikia. Tietenkin esim. kasvuympäristö vaikuttaa kovasti.

Itse kyllä otan vain poikakissoja; niiden kastrointikin on paljon edullisempaa :-) Tosin poikakissoille tulee helpommin virtsatieongelmia.

mulla kokemusta 3 tytöstä ja 7 pojasta. Sen verta nyt yleistän kuitenkin, että 2 tyttöä on ollu merkittävän arkoja, eivätkä ole sopeutuneet meidän poikalaumaan (6 leikattua poikaa, tosi kivoja kissoja mut joku niissä sit on niin pelottavaa) Pojista 1 on siinä mielessä omituinen, että on tosi rehvakas ja menevä perheen kesken, mut heti ku tulee ihmisvieraita ni sehän juoksee peloissaan piiloon! Outo katti!

Jotkut sanoo et pojat on sosiaalisempia, mut meillä vain 1/6 viihtyy sylissä. Muut mennä viipottaa, vaikka nukkuvatkin sängyssä meidän kanssa ja ovat ihan seurustelevaisia muuten. Syliin eivät vaan tuu. 2/3 tytöistä viihtyy sylissä ja on sosiaalisia muutenkin.

Tee tästä vaikka joku tilasto :)

Semmonen kutina on kuitenkin, et pojat ois sitte vähän ihmisrakkaampia. Voin tietty olla väärässä ku toi otanta on mitä on, eikä ole mikään tieteellinen tutkimus :) Poikien leikkaaminen on kuitienki helpompi operaatio ku tyttöjen.

Silloin kissasta tulee ihmisystävällinen ja kiintyy ihmiseen ja on ns. koiramainen. Ja se voi olla tyttö tai poika.

Meillä molemmat otettu eläinkodeista, toinen Virosta, tyttö, ja toinen Keski-Suomesta löytöeläinkodista. Molemmilla epävarma pentuaika, ja olivat aluksi arkoja. Tyttökissa on edelleen arka, mutta osoittaa hellyyttä hoitajalleen eli minulle, poika on taas hirmuinen hellyysrohmu ja kova ilmaisemaan tahtonsa. Haluaa ulos tai ruokaa tai hellyyttä ja rapsutuksia, niin sen kyllä huomaa....

Ja sääliksi käy sellaisia kissoja jotka eivät kovien kokemustensa vuoksi ikinä opi luottamaan ihmiseen...:(

Ja molemmat tietysti leikattu ja tämä nuorempi poika uskaltaa käydä valjailla ulkona.

Välillä naukuu ulospääsemistä kuin pahainen kolli, ja naapurit varmaan luulevatkin sen ulvonnan perusteella, ettei kissaparkaa ole leikattu...

eli tuplavoitto kaikille. siellä on myös nuoria kissoja ja pentujakin, kysele lähimmästä. itselläni molemmat ovat löytökissoja ja ovat tulleet eriaikaan ja oikein mukavasti on mennyt :-))

on arvoasteikon alin vapaalla ollessaan.

Kissalla voi mainiosti olla ulkotarha kuten koirilla ja sen voi myös opettaa valjaisiin.

Muista myös rokottaa ja madottaa kissa säännöllisesti.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat